Eğitim Bilgileri
1999 - 2003
1999 - 2003Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Lise II Asitler ve Bazlar Ünitesi İle İlgili Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi
1998
1998Yüksek Lisans
Lignoselülozik Materyallerin Termal Parçalanma Mekanizmaları
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği
2004 - 2012
2004 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği
1998 - 2003
1998 - 2003Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Kimya Öğretmenliği
Yönetilen Tezler
2015
2015Doktora
ETKİLEŞİMLİ SINIF DIŞI KİMYA ORTAMI TASARIMI VE ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
DEMİRCİOĞLU G.
A.ASLAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (14)
2017
20171. Determination of prospective chemistry teachers’ opinions and information levels on laboratory safety
DEMİRCİOĞLU H., DEMİRCİOĞLU G.
International Journal of Psycho-Educational Sciences , cilt.6, sa.2, ss.61-75, 2017 (TRDizin)
2015
20152. TRABZON HALKININ KÜRESEL ISINMAYA YÖNELİK BİLGİ VE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.248-259, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20153. Fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre bilinç düzeylerinin belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H., YADİGAROĞLU M.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.8, sa.19, ss.167-193, 2015 (TRDizin)
2015
20154. YENİLENEN KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE DESTEKLİ ANALİZİ
DEMİRCİOĞLU G., Aslan A., YADİGAROĞLU M.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.135-146, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20155. Öğrencilerin kimya derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.387-395, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20146. Yapılandırmacı yaklaşımın üstün yetenekli öğrencilerin anlamaları üzerine etkisi: ‘Erime-Donma’
DEMİRCİOĞLU H., VURAL S., DEMİRCİOĞLU G.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, ss.31-50, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20147. Exploratory factor analysis study for the scale of high school students’ attitudes towards chemistry
DEMİRCİOĞLU G., ASLAN A., YADİGAROĞLU M.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.5, sa.1, ss.38-45, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20148. A comparison of level of understanding of student teachers and high school students related to the gas concept
DEMİRCİOĞLU G., YADİGAROĞLU M.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.116, ss.2890-2894, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20139. The effect of Jigsaw-I cooperative learning technique on students’ understandings about basic organic chemistry concepts
ÇAĞATAY G., DEMİRCİOĞLU G.
The International Journal of Educational Researchers , cilt.4, sa.2, ss.30-37, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal ve algoritmik kimya sorularındaki performanslarının karşılaştırılması
DEMİRCİOĞLU G., ERÇEBİ M.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.2, sa.1, ss.145-169, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Üstün yetenekli öğrencilerin zihinsel modelleri: maddenin tanecikli yapısı
DEMİRCİOĞLU H., VURAL S., DEMİRCİOĞLU G.
Eğitim Bilimleri Dergisi / Journal of Educational Sciences , cilt.38, ss.65-84, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201212. Using laboratory activities enhanced with concept cartoons to support progression in students’ understanding of acid-base concepts
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., BURHAN Y., NASERIAZAR A., DEMİRCİOĞLU H.
ASIA PACIFIC FORUM ON SCIENCE LEARNING AND TEACHING , cilt.13, sa.1, 2012 (Scopus)
2009
200913. Comparison of the effects of conceptual change texts implemented after and before instruction on secondary school students’ understanding of acid-base concepts
DEMİRCİOĞLU G.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.10, sa.2, ss.1-5, 2009 (Scopus)
2009
200914. A COMPARATIVE STUDY OF THE EFFECTS OF A CONCEPT MAPPING ENHANCED LABORATORY EXPERIENCE ON TURKISH HIGH SCHOOL STUDENTS' UNDERSTANDING OF ACID-BASE CHEMISTRY
Ozmen H., Demircioglu G., COLL R. K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.1-24, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200915. Türkiye ve dünyada yapılan program geliştirme çalışmaları: Kimya açısından bir derleme
AYAS A., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., SAĞLAM M.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.211-219, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
200616. Sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme kavramlarını anlama düzeyleri ve yanılgıları
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU H.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.170, ss.260-273, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200517. Conceptual change achieved through a new teaching program on acids and bases
DEMİRCİOĞLU G., AYAS P. A., DEMİRCİOĞLU H.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE , cilt.6, sa.1, ss.36-51, 2005 (Scopus)
2004
200418. Asit ve baz kavramları üzerine bir araştırma çerçevesinde kimyada karşılaşılan kavram yanılgıları.
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., AYAS A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.4, sa.1, ss.57-80, 2004 (TRDizin)
2004
200419. Bütünleştirici öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin uygulanmasının etkililiğinin araştırılması
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., DEMIRCIOGLU H.
Türk Fen Eğitimi Dergisi, , cilt.1, sa.1, ss.21-34, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200320. Asitler ve bazlar konusundaki öğrenci yanlış anlamalarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.159, ss.111-119, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200321. Lise öğrencilerinin müfredatta yer alan bazı kimya kavramlarını anlama seviyelerinin belirlenmesi
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.2, sa.25, ss.79-89, 2003 (TRDizin)
2000
200022. Mechanisms of Carbonization, Gasification, Pyrolysis, Extraction, and Liquefaction of Lignin from Biomass
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRBAŞ P. A.
Reviews in Process Chemistry and Engineering , cilt.3, sa.3, ss.175-189, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2015
20151. Sıvıların Özellikleri Konusunun Bağlam Temelli Yaklaşımla Öğretiminin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi
DEMİRCİOĞLU H., Fatma B., DEMİRCİOĞLU G.
IV.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 Eylül - 10 Aralık 2015, ss.56, (Özet Bildiri)
2015
20152. Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yaklaşımının Öğrencilerin Kimya Başarıları ve Yanılgıları Üzerine Etkisi
YADİGAROĞLU M., DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.29, (Özet Bildiri)
2015
20153. Öğretmen Adaylarının Ölçme-değerlendirme tekniklerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H., ASLAN A., PEHLİVAN A.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.31, (Özet Bildiri)
2015
20154. TRABZON HALKININ KÜRESEL ISINMAYA YÖNELİK BİLGİ VE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
6th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 Nisan - 26 Aralık 2015, ss.86, (Özet Bildiri)
2015
20155. ÖĞRENCİLERİN KİMYA DERSLERİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
6th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.124, (Özet Bildiri)
2013
20136. A Comparison of Level of Understanding of Student Teachers and High School Students Related to the Gas Concept
Demircioglu G., YADIGAROGLU M.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.2890-2894, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. The effect of video-assisted conceptual change texts on 12th grade students' alternative conceptions: The gas concept
ASLAN A., Demircioglu G.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3115-3119, (Tam Metin Bildiri)
2013
20138. The effect of laboratory activities based on 5e model of constructivist approach on 9th grade students' understanding of solution chemistry
Demircioglu G., CAGATAY G.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3120-3124, (Tam Metin Bildiri)
2013
20139. Kimya Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Hizmet içi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., YADİGAROĞLU M., ASLAN A.
III.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.58, (Özet Bildiri)
2013
201310. Lise 10. Sınıf Öğrencilerinin Gazlar Konusu İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Yanılgılarının Belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., TÜTÜNCÜ G.
III.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.66, (Özet Bildiri)
2013
201311. The effect of Jigsaw cooperative learning technique on students’ understandings about basic organic chemistry concepts
ÇAĞATAY G., DEMİRCİOĞLU G.
V. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.74, (Özet Bildiri)
2013
201312. An investigation of chemistry student teachers' understanding of chemical equilibrium
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H., YADİGAROĞLU M.
4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, ss.134, (Özet Bildiri)
2013
201313. Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinç Düzeylerinin Belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H., YADİGAROĞLU M.
4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, ss.146, (Özet Bildiri)
2012
201214. The effect of a teaching material based on common knowledge construction model on gifted students’ understanding of acids and bases concepts
VURAL S., DEMİRCİOĞLU H., DEMİRCİOĞLU G.
IV. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.610, (Özet Bildiri)
2012
201215. The effect of activities based on the 5e model on the gifted students’ understanding of ‘boiling’ concept
VURAL S., DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
IV. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.564, (Özet Bildiri)
2012
201216. The effect of activities based on 5e model on grade 10 students' understanding of the gas concept
Yadigaroglu M., Demircioglu G.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.634-637, (Tam Metin Bildiri)
2006
200617. Pedagojik formasyon eğitimi almış ve almamış kimya öğretmenlerinin öğretim uygulamaları açısından karşılaştırılması
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., DEMİRCİOĞLU H.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1509-1513, (Tam Metin Bildiri)
2006
200618. Kimya öğretmen adaylarının elektrokimya kavramlarını anlama düzeyleri ve karşılaşılan yanılgılar
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU H.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1153-1157, (Tam Metin Bildiri)
2002
200219. Lise 2 öğrencilerinin mol kavramı ve kimyasal hesaplamalarla ilgili anlama seviyeleri ve problem çözme yeterliliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., AYAS A.
V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.821-826, (Tam Metin Bildiri)
2002
200220. Lise II kimya öğrencilerinin asit ve bazlarla ilgili önbilgileri ve karşılaşılan yanılgılar
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., AYAS A.
V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.719-725, (Tam Metin Bildiri)
2002
200221. Lise öğrencilerinin kimyasal bağlarla ilgili anlama düzeylerinin ve yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir çalışma
ÜNAL S., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., AYAS A.
V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.846-852, (Tam Metin Bildiri)
2001
200122. Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: Bir literatür araştırması
ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., AYAS A.
Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.414-420, (Tam Metin Bildiri)
2001
200123. Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi
DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., AYAS A.
Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.451-457, (Tam Metin Bildiri)
2000
200024. Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar.
YILDIRIM A., DEMİRCİOĞLU G., ÖZMEN H., AYAS A.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2000, ss.427-432, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2015
20151. Asitler ve Bazlar
DEMİRCİOĞLU G., YAMAN F., Karslı F., Yıldırım N., Kolomuç A., KARATAŞ F. Ö., et al.
Kimya Kavramlar & Problemler, Suat UNAL, Editör, Adana Nobel Kitabevi, Ankara, ss.263-296, 2015
Diğer Yayınlar
2006
20061. Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması
Ayas A., AKDENİZ A. R., BAKİ A., Çepni S., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., et al.
Diğer, ss.15-25, 2006
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013