Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutum ve Görüşlerindeki Değişimler: Chembiodraw Uygulaması
Journal of Computer and Education Research
, vol.3, no.6, pp.71-98, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Examining The Effects of Reflective Journals on Pre-service Science Teachers' General Chemistry Laboratory Achievement
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, vol.40, no.10, pp.125-146, 2015 (Scopus)
Relationship Between Pre-Service Teachers’ Views of Nature of Science and Their Study Subjects
Kastamonu Egitim Dergisi
, vol.23, no.2, pp.755-772, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Analysis of the science and technology preservice teachers' opinions on teaching evolution and theory of evolution
Journal of Educational and Instructional Studies In The World
, vol.4, no.1, pp.43-52, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Pre-Service Science Teachers’ Views About A Two-Column-Writing Activity
The International Journal of Research in Teacher Education
, vol.4, no.2, pp.14-24, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Trends in Turkish Science Education
Essays in Education
, vol.Ozel sayi, pp.23-46, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.28, pp.65-72, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.28, pp.65-72, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.24, no.2, pp.183-202, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Fen bilgisi öğretmen adayları ile laboratuvar güvenliği ve uyulması gereken kurallar hususunda ortak norm oluşturma
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Turkey, 27 - 30 April 2018, pp.2
Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar güvenliğine yönelik yeterliklerinin geliştirilmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.1916-1919
Examining the Effects of Gamification on Different Variables in Science Education
2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 04 December 2016, pp.73-80
Fen Lisesi Kimya Öğretmenlerinin Güncellenen Kimya Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Görüşleri
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, pp.1
Problem Dayalı Senaryoların 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimya Dersine Olan Tutumlarına, Laboratuvar Endişelerine ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, pp.1
Kimya Dersi Kavramlarının Günlük Hayata Transferi: TaTGA Yöntemi
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, pp.1
Identifying teachers’ competencies of methods and techniques on “science and technology” course
World Conference on New Trends in Science Education, İzmir, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.39
Nature of science versus nature of engineering: First year engineering students’ views of science and engineering relations.
European Science Education Research Association 2009 Conference, İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009, pp.269-275
Lise 2 öğrencilerinin gazlar konusu ile ilgili kavramları anlamalarının belirlenmesi
XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Turkey, 8 - 11 September 2003
Gazlar Konusu İle İlgili Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarının Yeterliliklerinin Araştırılması
Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 7 - 08 September 2001, pp.221-228
Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Turkey, 4 - 07 September 2001, pp.38
Books
What Do We Know About Students’ Beliefs? Changes in Students’ Conceptions of the Particulate Nature of Matter from Pre-instruction to College
in: Concepts of Matter in Science Education, Tsaparlis, G & Sevian, H., Editor, Springer, Dordrecht, pp.231-248, 2013