Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama , Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İletişim Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Doçent Temsilcisi, Fakülte Yönetim Kurulu Doçent Temsilcisi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü
2006 - 2011
2006 - 2011Dekan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (2)
Scopus (7)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (9)
2018
20181. The Construction of Gender through Children's Advertisements: A Content Analysis of Children's Advertisements on Turkish TV Channels
Basfirinci C., Altintas M.
ISTANBUL BUSINESS RESEARCH
, cilt.47, sa.2, ss.208-232, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
20182. Cybersecurity Perceptions of University Students in Turkey
YALIN B., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
eKiad Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.16, ss.2-14, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20183. İzleyici Gözünden Toplumsal Cinsiyete Meydan okuyan Reklamlar
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ERGÜL B., ÖZGÜDEN B.
ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ , sa.20, ss.199-216, 2018 (TRDizin)
2017
20174. Gender-based food stereotypes among Turkish university students
Basfirinci C., ÜK Z. Ç.
YOUNG CONSUMERS
, cilt.18, sa.3, ss.223-244, 2017 (ESCI, Scopus)
2016
20165. Haber Kanallarına İlişkin Algıların Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi: CNN Türk , Haber Türk ve NTV Kanallarına Yönelik Bir Araştırma
ÖZMEN Ş. Y., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
İLETİŞİM KURAM VE ARAŞTIRMA DERGİSİ , sa.43, ss.15-39, 2016 (TRDizin)
2016
20166. Marka İmajının Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi: Turkcell ve Vodafone Markalarına Yönelik Bir Araştırma
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.3, sa.2, ss.25-50, 2016 (TRDizin)
2016
20167. Creating A Succesfull Brand Through Marketing Innovation: A Case Study of T-Box from Turkey
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Journal of Economics, Business and Management , cilt.4, sa.7, ss.472-475, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Türk Atasözlerinde Alışveriş Olgusu
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
TÜKETİCİ VE TÜKETİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.2, ss.142-165, 2015 (TRDizin)
2015
20159. "Anthropomorphism and Advertising Effectiveness: Moderating Roles of Product Involvement and The Type of Consumer Need
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ÇİLİNGİR Z.
Journal of Social and Administrative Sciences , cilt.2, sa.3, ss.108-131, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201510. A cross cultural investigation of airlines service quality through integration of Servqual and the Kano model
Basfirinci C., Mitra A.
JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT
, cilt.42, ss.239-248, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201411. A Qualitative Study about the Role of Brand User Stereotypes on Advertising
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ , sa.13, ss.57-74, 2014 (TRDizin)
2014
201412. The Impact of Consumer Ethnocentrism, Product Involvement, and Product Knowledge on Country of Origin Effects: An Empirical Analysis on Turkish Consumers' Product Evaluation
Cilingir Z., Basfirinci C.
Journal of International Consumer Marketing
, cilt.26, sa.4, ss.284-310, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2013
201313. Effect of brand origin on brand personality perceptions: An empirical analysis from Turkey
Basfirinci C.
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
, cilt.25, sa.4, ss.539-560, 2013 (SSCI, Scopus)
2011
201114. A study about modern Turkish consumption culture Modern türk tüketi̇m kültürüne yöneli̇k bi̇r araştirma
Başfirinci Ç.
Milli Folklor
, cilt.12, sa.91, ss.115-129, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2011
201115. Sembolik Tüketim ve Tüketim Öykülerinin Hermeneutik Yaklaşımla Yorumlanmasına İlişkin Bir Uygulama
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ , sa.7, ss.183-209, 2011 (TRDizin)
2011
201116. The impact of board composition on corporate financial and social responsibility performance: Evidence from public-listed companies in Turkey
Şahin K., Basfirinci C. S., Ozsalih A.
AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT
, cilt.5, sa.7, ss.2959-2978, 2011 (SSCI)
2011
201117. The impact of board composition on corporate financial and social responsibility performance: Evidence from public-listed companies in Turkey
ŞAHİN K., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ÖZSALİH A.
AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT , cilt.5, sa.7, ss.2959-2978, 2011 (SSCI)
2010
201018. Music Genre as a Marketing Communication Tool: A Study on Drinks Market in Turkey
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Journal of Euromarketing , sa.19, ss.247-268, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200919. An Evaluation and Application of Using Canonical Correlation Analysis in Marketing Research
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ , sa.3, ss.41-68, 2009 (TRDizin)
2009
200920. An Application of Integrating Servqual and Kano’s Model Into QFD For Logistics Services: A Case Study From Turkey
Baki B., Şahin Başfırıncı Ç., Çilingir Z., Ar İ. M.
ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS , cilt.21, sa.1, ss.106-126, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200821. Bir Pazarlama İletişim Medyası olarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü , sa.61, ss.52-71, 2008 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2008
200822. Marka Kişiliği ve Pazarlama Teorisi İçindeki Yeri
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Pi-Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi , sa.4, ss.24-34, 2008 (Hakemsiz Dergi)
2007
200723. Sivil Toplum Kuruluşlarının İletişim Çabalarında Bir Medya Olarak İnternet
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Pi-Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi , sa.3, ss.4-14, 2007 (Hakemsiz Dergi)
2006
200624. Marka Sermayesinin Hesaplanmasında Kullanılan Davranışsal Modellere Yönelik Bir İnceleme ve Değerlendirme
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Pazarlama Dünyası Dergisi , ss.42-53, 2006 (Hakemsiz Dergi)
2006
200625. Karadeniz Kendine Ait Markalar Yaratmalı
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Mediacat Aylık Pazarlama İletişimi Dergisi , sa.135, ss.64, 2006 (Hakemsiz Dergi)
2005
200526. Marka Sermayesinin Hesaplanmasında Kullanılan Finansal Yaklaşımlara Yönelik Kavramsal Bir Perspektif
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
IKTISAT ISLETME VE FINANS , sa.232, ss.122-131, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. Yerel Ve Çokuluslu Firmalarda Yönetim Kurulu Yapısı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ve Finansal Performans Farklılıkları
ŞAHİN K., İLHAN NAS T., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ÖZSALİH A.
18. YÖNETİM VE ORGANİZASYON KONGRESİ, Adana, Türkiye, cilt.1, ss.358, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. Gift Shopping Behavior among Turkish University Students
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
International Social Sciences and Humanities Berlin Conference, Berlin, Almanya, 17 - 21 Mayıs 2017, ss.11, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Criticizing Brands by using their own Advertisements in the Social Media: Advertisements Adapted by Consumers as a New Form of Consumer Response
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ŞENER G.
III. International New Media Conference, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, ss.47-76, (Özet Bildiri)
2016
20164. Hizmet Kalitesinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi : İnternet Üzerinden Hediye Satışı Yapan Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20165. Real Time Social Media Marketing: A Case Study of Turkcell’s Youth Club: GNCTRKCLL
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., Çilingir Ük Z.
II. INTERNATIONAL NEW MEDIA CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 21 Nisan 2016, ss.133-154, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. Can Foods Be Masculine or Feminine? A research on Food Preferences, Gender, and Desired Identity
ÇİLİNGİR Z., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Food in Society and Culture Conference, Helsinki, Finlandiya, 4 - 06 Mayıs 2015, cilt.1, sa.1, ss.44-45, (Özet Bildiri)
2010
20107. Yönetim Kurulu Yapısının İşletmelerin Finansal Ve Sosyal Sorumluluk Performansı Üzerindeki Etkisi
ŞAHİN K., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., ÖZSALİH A.
1. Örgüt Kuramı Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Şubat 2010, ss.33-46, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Is Advertisement Really Dead?
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç., Şener G.
Marketing Management in Turkey, Öztürkcan, S., Yolbulan Okan, A. , Editör, Emerald Publishing, London, 2018
2008
20082. Müşterilerle İlişkiler ve Pazarlarla İletişim
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2008
2008
20083. Müşteri İlişkileri ve Müşteri Memnuniyeti
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Müşterilerle İlişkiler ve Pazarlarla İletişim, Şahin Başfırıncı, Ç., Editör, Sistem Yayıncılık, İstanbul, ss.7-93, 2008
2008
20084. Mesleki İngilizce
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Müşterilerle İlişkiler ve Pazarlarla İletişim, Şahin Başfırıncı, Ç., Editör, Sistem Yayıncılık, İstanbul, ss.213-239, 2008
2006
20065. Tüketicilerin Markalı Ürünlere Yönelik Olumlu Tutum ve Davranış Geliştirmelerinde Marka Kişiliğinin Rolüne İlişkin Bir Araştırma
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç.
Pazarlama Araştırmaları, Kurtuluş, K., Editör, Literatür Yayıncılık, İstanbul, ss.772-809, 2006
Desteklenen Projeler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam Ediyor"2221 Konuk veya Akademik İzinli (Sabbatical) Bilim İnsanı Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi
ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç. (Yürütücü)
2007 - 2008
2007 - 2008Müşterilerle İlişkiler ve Pazarlarla İletişim
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
YAVUZ Ş., ŞAHİN BAŞFIRINCI Ç. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ
Editörler Kurulu Üyesi
2010 - 2012
2010 - 2012KTÜ İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ EDİTÖRÜ
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2017
Kasım 2017The Journal of Academic Social Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017The Journal of Academic Social Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017Total Quality Management & Business Excellence
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017Total Quality Management & Business Excellence
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2017
Mart 2017Total Quality Management & Business Excellence
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017The Journal of Academic Social Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017The Journal of Academic Social Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Journal of Air Transport Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017The Journal of Academic Social Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Journal of Air Transport Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2016
Temmuz 2016Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2016
Mayıs 2016Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2016
Mart 2016Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2015
Nisan 2015Journal of International Consumer Marketing
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2015
Mart 2015Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2015
Mart 2015Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Journal of Air Transport Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Food in Society and Culture conference
Katılımcı
Helsinki-Finlandiya
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 84
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Aralık-2016
Aralık 2016