Yayınlar & Eserler

Makaleler 63
Tümü (63)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (2)
Scopus (14)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (29)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 82

2. Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaşam temelli olaylar bağlamında asit-baz kavramaları

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

3. Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre problemlerine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.3, (Özet Bildiri)

4. Fen bilgisi öğretmen adaylarının gözünden çevre problemleri

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.4, (Özet Bildiri)

5. 7. sınıf “Kütle ve Ağırlık İlişkisi” konusunda 5E modeline uygun örnek etkinlik geliştirmek

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.8, (Özet Bildiri)

6. 8. sınıf “Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi/Fiziksel Olaylar” konusunda FeTeMM örnek etkinliği geliştirilmesi

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.9, (Özet Bildiri)

9. Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik olarak kimya bilgilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.5, (Özet Bildiri)

10. Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar güvenliğine yönelik yeterliklerinin geliştirilmesi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1916-1919, (Özet Bildiri)

11. Determining the science preservice teachers’ cognitive structures and alternative conceptions on the environmental issues through word association test

International Conference the West of the East, the East of the West, Prague, Çek Cumhuriyeti, 4 - 06 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

12. Çevresel tutumlar üzerinde etkili olan faktörlere yönelik araştırmalar: Literatür derlemesi

9th International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.9-10, (Tam Metin Bildiri)

13. Arttırılmış gerçeklik uygulamalarının fen bilimlerinde kullanımına yönelik örnek uygulamalar: Aurasma örneği.

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.182, (Tam Metin Bildiri)

14. Üstün yetenekli öğrenciler için hazırlanan bilimsel araştırma becerilerini geliştirme programının standartlara uygunluğunun akademisyen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Türkiye Üstün Zekalı ve Dahi Çocuklar Eğitim Vakfı (TÜZDEV), Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.59-61, (Özet Bildiri)

15. Üstün yeteneklilerin eğitiminde araştırmacı öğretmen ve program geliştirme örneği.

Türkiye Üstün Zekalı ve Dahi Çocuklar Eğitim Vakfı (TÜZDEV), Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.57-58, (Özet Bildiri)

16. Fen bilgisi eğitimi öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından incelenmesi

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.158, (Özet Bildiri)

17. Fen bilgisi öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine yönelik öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.107, (Özet Bildiri)

19. Fen bilgisi öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin öz yeterlik inançları

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.108, (Özet Bildiri)

20. Öğrenme stillerine göre öğretmen adaylarının laboratuar dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri)

21. Fen ve teknoloji özel alan yeterliklerine yönelik öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışması

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.277, (Özet Bildiri)

22. Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM) öğretmenlerinin farklılaştırılmış öğretim programına yönelik görüşleri

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.25, (Özet Bildiri)

23. Fen ve teknoloji özel alan yeterliklerine yönelik öz yeterlik ölçeği geliştirme çalışmasI

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.277, (Özet Bildiri)

24. İlköğretim öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz yeterlikleri

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.278, (Özet Bildiri)

25. An effective environmental education curriculum: Comparison of Finn and Turkish science curriculum

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.100, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

26. An Effective Environmental Education Curriculum: Comparison of Finn and Turkish Science Curriculum

III. International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.172, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

27. Determination of preservice chemistry teachers’ conceptions of acids and bases

International Conference on Social Sciences and Humanities, Üsküp, Makedonya, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.145, (Özet Bildiri)

28. The Effect of the Computer Based Context-Based Teaching Method on Student Achievement: The Case of Friction

3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.33, (Özet Bildiri)

29. Teknolojik pedagojik alan bilgisi geliştirme modelleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

30. Fen ve teknoloji öğretim programında yer alan deney ve etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

31. İki aşamalı çoktan seçmeli test kullanılarak öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı ünitesi ile ilgili alternatif kavramalarının belirlenmesi

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology,, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1094-1099, (Tam Metin Bildiri)

32. Maddenin tanecikli yapısı ile ilgili alternatif kavramaların tespitinde tahmin-gözlem-açıklama yönteminin ve çalışma yapraklarının kullanımı

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1100-1105, (Tam Metin Bildiri)

33. Simülasyon, animasyon ve kavramsal değişim metinlerinin kimyasal denge başarısı üzerindeki etkisi

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

34. Öğretmenlerin Fatih Projesi Hakkındaki Görüşleri: Öngörü Ve Beklentiler

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.184, (Özet Bildiri)

35. Öğretmenlerin FATİH projesi hakkındaki görüşleri: Öngörü ve beklentiler

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.138-146, (Tam Metin Bildiri)

36. Maddenin tanecikli yapısı ünitesine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci gözüyle değerlendirilmesi

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

37. ADDIE tasarım modeli ve 5E öğretim modeline göre bilgisayar destekli öğretim materyali tasarımı

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

38. FATİH projesi ile sınıflara kazandırılan etkileşimli tahtaların kullanılma düzeyleri

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

39. Fen bilgisi öğretmen adaylarının FATİH projesi hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

41. Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Uygun Öğretim Materyali Geliştirilmesi: "Işığın Farklı Yüzeylerden Yansıması Örneği"

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

42. Fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz kavramlarıyla ilgili yanılgılarının tespiti

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

43. Effectiveness of simulations on students’ understanding of chemical equilibrium

2nd World Conference on Innovation and Computer Sciences, İzmir, Türkiye, 10 - 14 Mayıs 2012, ss.285-290, (Tam Metin Bildiri)

44. The effect of animation enhanced worksheets prepared based on 5E model for the grade 9 students on alternative conceptions of physical and chemical changes

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1761-1765, (Tam Metin Bildiri) identifier

45. “Maddenin tanecikli yapısı” ünitesine yönelik zenginleştirilmiş bilgisayar destekli bir öğretim materyalinin tanıtımı

5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.269-280, (Tam Metin Bildiri)

46. Effectiveness of analogies on students’ understanding of chemical equilibrium

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.491-497, (Tam Metin Bildiri)

48. İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin seviye belirleme sınavına yönelik bakış açıları

III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi “Yaşam Boyu Öğrenme ve İnformal Eğitim”, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, ss.1439-1456, (Tam Metin Bildiri)

49. Hizmet içi eğitim kursunun fen ve teknoloji öğretmenlerinin performans değerlendirmeye yönelik tutumlarına etkisi

III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi “Yaşam Boyu Öğrenme ve İnformal Eğitim”, Girne, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Mayıs 2011, ss.94-109, (Tam Metin Bildiri)

50. The effect of computer-based instruction enhanced with concept maps on students' understanding of stereochemistry

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.301-306, (Tam Metin Bildiri)

51. Tablet PC-based instruction on students' understanding of chemical equilibrium: A case for Iran,

, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.296-300, (Tam Metin Bildiri)

52. Fen ve teknoloji öğretmenleri için hazırlanan performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim kursunun değerlendirilmesi

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

53. Fen ve teknoloji öğretmenleri için hazırlanmış performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim kursundan yansımalar

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

54. Bir reform olarak yeni öğretim programları

II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.198-213, (Tam Metin Bildiri)

55. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yeni öğretim programı tanıtımı seminerleri hakkındaki görüşleri

II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi,, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.182-197, (Tam Metin Bildiri)

56. Altıncı sınıf öğrencilerinin “maddenin hal değişimi” kavramını anlamalarına analojilerin etkisi

II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.487-501, (Tam Metin Bildiri)

57. Determination of science student teachers' conceptions about ionization energy

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

58. Öğretmenlerin performans değerlendirmeye yönelik hizmet-içi eğitim (HİE) ihtiyaçlarının belirlenmesi: Artvin ili örneği

Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.522-530, (Tam Metin Bildiri)

59. Fen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen performans değerlendirmeye yönelik hizmet-içi eğitim (HİE) kurs programının tanıtımı

Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.531-538, (Tam Metin Bildiri)

60. Performans değerlendirmeye yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

61. İlköğretimin farklı seviyelerindeki öğrencilerin madde ve tanecikli yapı ile ilgili fikirleri

XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.449-455, (Tam Metin Bildiri)

63. A study on evaluation of effectiveness of an in-service training (inset) course about the use of instructional technologies and material development

The Proceeding of 7th International Educational Technology Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, ss.491-497, (Tam Metin Bildiri)

64. Pedagojik formasyon eğitimi almış ve almamış kimya öğretmenlerinin öğretim uygulamaları açısından karşılaştırılması

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1509-1513, (Tam Metin Bildiri)

65. Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinde hazırladıkları çalışma yapraklarının incelenmesi

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1608-1615, (Tam Metin Bildiri)

66. Kimya öğretmen adaylarının elektrokimya kavramlarını anlama düzeyleri ve karşılaşılan yanılgılar

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1153-1157, (Tam Metin Bildiri)

67. Buluş yaklaşımına dayalı bir ders planının geliştirilmesi

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.867-874, (Tam Metin Bildiri)

68. Lise 2 öğrencilerinin gazlar konusu ile ilgili kavramları anlamalarının belirlenmesi

XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, (Özet Bildiri)

69. Lise II kimya öğrencilerinin asit ve bazlarla ilgili önbilgileri ve karşılaşılan yanılgılar

V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.719-725, (Tam Metin Bildiri)

70. Kimya öğretmen adaylarının temel kimya kavramlarını anlama seviyelerinin belirlenmesi

V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.827-833, (Tam Metin Bildiri)

72. Lise öğrencilerinin kimyasal bağlarla ilgili anlama düzeylerinin ve yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir çalışma

V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.846-852, (Tam Metin Bildiri)

73. Students’ misconceptions about chemical reactions at secondary level

The First International Education Conference on Changing Times, Changing Needs, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 10 Mayıs 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

74. Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi

Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.451-457, (Tam Metin Bildiri)

75. Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: Bir literatür araştırması

Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu,, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.414-420, (Tam Metin Bildiri)

76. Lise-II öğrencilerinin kimya-ı konularında zor olarak nitelendirdikleri kavramlar ve bunların anlaşılma seviyeleri

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.403-407, (Tam Metin Bildiri)

77. Ortaöğretimde enerji kavramının öğretimi ve enerji eğitimi

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 06 Eylül 2000, ss.508-512, (Tam Metin Bildiri)

79. Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2000, ss.427-432, (Tam Metin Bildiri)

80. Asit-baz kavramlarının güncel olaylarla bütünleştirilme seviyesi: Bir örnek olay çalışması

III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.153-159, (Tam Metin Bildiri)

81. Bazı Yeni Potansiyel Biyolojik Aktif Schiff Bazlarının Sentezi

XII. Ulusal Kimya Kongresi, Edirne, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 1998, ss.422, (Özet Bildiri)
Kitaplar 13

1. Kavram Öğretimi

Kavram Öğretiminde Web 2.0, Tatlı Z., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.1-13, 2017

3. Öğrenme kuramları ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları

Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, ÇEPNİ, S., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.51-119, 2016

4. Bilgisayar Destekli Kimya Öğretimi

Kimya Öğretimi, Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Ayas, A.& Sözbilir, M., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.631-651, 2015

6. Öğretmenlik Mesleği Yeterlikleri

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, ÖZMEN, H., EKİZ, D., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.199-212, 2014

7. Öğretmenlik Mesleği ve Eğitim Sisteminde Öğretmen

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, ÖZMEN, H., EKİZ, D., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.175-197, 2014

10. Eğitimde temel kavramlar, teknoloji, eğitim ve eğitim teknolojisi

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, DOÇ. DR. NEVZAT YİĞİT, Editör, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ss.1-12, 2013

11. İki, üç boyutlu araç gereçleri hazırlama ve uygulamalar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, YİĞİT, N., Editör, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ss.131-186, 2013

12. Eğitim ve iletişim süreci

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, YİĞİT, N., Editör, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ss.33-50, 2013
Metrikler

Yayın

159

Yayın (WoS)

17

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

216

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

241

H-İndeks (Scopus)

7

Proje

2

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları