Makaleler
50
Tümü (50)
SCI-E, SSCI, AHCI (25)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (26)
ESCI (1)
Scopus (28)
TRDizin (29)
Diğer Yayınlar (16)
1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İlk Hızsız Serbest Düşme Hareketinin Matematiksel Modelini Anlamaları
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.128-146, 2019 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2. Öğrencilerin “Maddenin Tanecikli Yapısı” Konusu ile Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.303-322, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
3. Examine middle school students' constructivist environment perceptions in Turkey: School location and class size
Journal of Turkish Science Education
, cilt.14, sa.1, ss.23-34, 2017 (Scopus)
4. Examining Indicators of Knowledge of Light Concept through Peer Tutoring Applications
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.2, ss.295-311, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
5. Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişme Kavramları İle Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.289-319, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
6. Examination of technological and pedagogical properties in short film designs
TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF QUALİTATİVE INQUİRY
, cilt.8, sa.1, ss.122-140, 2017 (TRDizin)
7. Examination of technological and pedagogical properties in short film designs
TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF QUALİTATİVE INQUİRY
, cilt.8, sa.1, ss.122-140, 2017 (TRDizin)
8. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi
MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.1-11, 2016 (Hakemli Dergi)
10. The Homework Assignment Preferences of Middle School Students in Science Courses in Turkey
Journal of Elementary Education
, cilt.26, sa.2, ss.1-26, 2015 (Scopus)
11. KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavı Fizik Öğretmenliği Sorularının Özel Alan Yeterlikleri Açısından İncelenmesi
Journal of Instructional Technologies &Teacher Education
, cilt.4, sa.1, ss.13-18, 2015 (Hakemli Dergi)
13. Homework Assignment Preference Scale for Science Courses: A Validity and Reliability Study
International Journal of Education
, cilt.7, sa.2, ss.193-214, 2015 (Hakemli Dergi)
14. İlköğretim öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğası hakkındaki görüşleri
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, ss.189-200, 2014 (Hakemli Dergi)
17. Fen ve Teknoloji Dersi Proje Çalışmalarının Sınıflandırılması ve Bilimsel Süreç Becerileri Kazanımları Açısından İncelenmesi
e-TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.10, ss.137-158, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
18. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullandıkları Okuma ve Yazma Stratejileri
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.1, ss.23-42, 2013 (TRDizin)
21. The latest reform in initial teacher education (ITE) in Turkey
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.1, ss.309-322, 2012 (SCI-Expanded)
22. Fen ve teknoloji dersi 6. sınıf öğretim programına yönelik öğrenci görüş ve beklentileri
Milli Eğitim
, sa.190, ss.269-292, 2011 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
24. Bir hizmetiçi eğitim kursunun etkililiği: Öğretim yöntem ve teknikleri
MİLLİ EĞİTİM
, sa.189, ss.118-130, 2011 (Scopus, TRDizin)
25. Investigation of primary students’ motivation levels towards science learning
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.22, sa.3, ss.218-232, 2011 (Hakemli Dergi)
26. Ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanterinin Türkçe’ye uyarlanması
, New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.3, ss.792-809, 2010 (Hakemli Dergi)
27. 1999-2007 TIMSS fen bilimleri ve matematik sonuçlarının karşılaştırılması: Sınavda en başarılı ilk beş ülke-Türkiye örneği
e-İlköğretim Online (elektronik)
, sa.9, ss.1174-1188, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
28. Öğretmenlik uygulaması sırasında yansıtma temelli rehberlik çalışmalarının öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkısı
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.11, ss.75-100, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
29. Fizik tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, sa.4, ss.29-49, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
30. Öğretmenlerin öğrencilerine verdikleri dönütlerin tiplerinin ve niteliklerinin incelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.23, ss.517-538, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
31. İlköğretim öğrencilerinin bilimsel bilgiye ait görüşleri
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, ss.596-613, 2010 (Hakemli Dergi)
33. Öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretmen eğitim programlarına uyarlanmasında ilgi-endişe ve benimseme seviyeleri
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.3, ss.82-91, 2009 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
34. Öğretmen Adaylarının Elektrikte Alan Bilgisi
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, ss.1450-1467, 2009 (Hakemli Dergi)
35. The possibility Of teaching some astrophysics subjects with marbling art
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.1, ss.103-113, 2009 (SCI-Expanded)
36. Fen Öğretiminde Drama Yönteminin Kullanım Durumlarının Ortaya Konulması
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, ss.975-993, 2009 (Hakemli Dergi)
37. Öğretim amaçlı örütbağ sitesi değerlendirme ölçeği geliştirme
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, sa.2, ss.38-51, 2008 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
38. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Program ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, sa.5, ss.543-557, 2007 (SSCI, Scopus, TRDizin)
40. Tezsiz Yüksek Lisans (TYL) Programındaki Uygulamalı Derslerde Uygulamanın Bir Parçası Olan Ödevler Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, sa.4, ss.275-285, 2006 (SSCI, Scopus, TRDizin)
41. Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Yapılandırmacı Uygulamaların Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelere Etkisi
Eğitim Araştırmaları
, sa.21, ss.273-284, 2005 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
42. Öğretmen Adaylarının Fen-Edebiyat Fakültesindeki Problemleri
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, sa.12, ss.77-84, 2004 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
43. Fizik Öğretim Programı ve Uygulamalarının Öğretmen-Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.88-96, 2004 (SSCI, Scopus, TRDizin)
44. Fizik Öğretmen Adaylarının Konu Alanı Bilişsel Yeterlilikleri ve Bunları Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.2, ss.34-41, 2004 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
46. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Değerlendirilmesi
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.10, ss.265-274, 2002 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
47. İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Işık Ünitesindeki Kavram Yanılgıları
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, ss.72-78, 2001 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
48. İlköğretim Fen Öğretimi Dersinin Öğretmen Adaylarına Bilimsel Süreç ve Mesleki Becerileri Kazandırması Açısından Değerlendirilmesi
F.Ü. Fen ve Müh. Bilimleri Dergisi
, cilt.13, ss.237-242, 2001 (Hakemli Dergi)
49. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Fizik Kavramlarını Anlama Düzeyi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.5-14, 2000 (AHCI, Scopus, TRDizin)
50. Müfredat Geliştirmede Yeni Bir Yaklaşım
D.E.Ü. Buca eğitim Fakültesi dergisi
, ss.37-43, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
30
1. Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Uygulamalarının İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2. DISCOVERING PATHS THAT SCIENCE TEACHERS CHASE WHILE DEVELOPING SCIENCE ACTIVITIES BASED ON TPCK
The Eleventh International Congress of Educational Research, Cracow, Polonya, 17 - 19 Eylül 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
3. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi ve Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
15. Effects of Class Size and School Location on Students' Perception of Learning Environment in Turkey
National Association for Research in Science Teaching, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 27 Mart 2012, ss.207, (Tam Metin Bildiri)
19. Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile Öğretmen Adayları İçin İnternet Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.-, (Tam Metin Bildiri)
20. Development and Validation of an Internet Use Attitude Scale With The Explanatory and Confirmatory Factor Analysis
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, 7 - 09 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
21. An Investigation Of Student Teachers Development Through Instructional Movie Design in Windows Movie Maker
3rd International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)
26. Okul Öncesi Ögretmenlerinin Fen ve Doga Konularına Yönelik Yeterliliklerinin Belirlenmesi
V. ULUSAL FEN BILIMLERI VE MATEMATIK EGITIMI KONGRESI, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
27. Ilkögretim Fen Bilgisi Ögrencilerinin Fen Kavramlarını Günlük Yasamdaki Olgu ve Olaylarla Iliskilendirme Düzeyleri
V. ULUSAL FEN BILIMLERI VE MATEMATIK EGITIMI KONGRESI, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
28. Fizik Öğretmen Adaylarının Alan Bilgilerini Uygulamaları Üzerine Bir Yaklaşım
18. Fizik Kongresi, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)
29. Fizik Laboratuarlarının Yürütülmesinde Farklı Bir Yaklaşım
”, Turkish Physical Society XVIII. International Physcis Congress, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.98-101, (Tam Metin Bildiri)
30. Fizik Derslerinde Uygulanan Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları ve Hedef Davranış Kazandırma Becerilerinin Kazandırılması İçin Etkinlikler
III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.140-147, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
13
2. Fen Bilimleri Öğretiminde Planlama
Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni, S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.407-434, 2015
3. Bilgisayar Destekli Fen ve Teknoloji (Fen Bilimleri) Öğretimi
Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.435-456, 2015
5. Eğitimin Teknolojik Temelleri
Eğitim Bilimine Giriş, Özmen, H., Ekiz, D., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.141-155, 2014
9. Eğitim ve iletişim süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, YİĞİT, N., Editör, Celepler Matbaacılık, Trabzon, ss.33-50, 2013
