Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi / Kimya Eğitimi, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi / Kimya Eğitimi, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi / Kimya Öğretmenliği Programı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
'Atom ve Molekülleri Bir Arada Tutan Kuvvetler' Konularının Öğretiminde Yeni Bir Yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin Birlikte Kullanımının Kavramsal Değişime Etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi / Kimya Eğitimi
2003
2003Yüksek Lisans
Lise 1 ve 3 Öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramları Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi / Kimya Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2015
2015Akademik Düzeyde Bilimsel Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
2010 - 2015
2010 - 2015Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
2007 - 2010
2007 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
2000 - 2006
2000 - 2006Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Farklı Eğitim Düzeylerindeki Öğrencilerin ve Öğretmen Adaylarının Modellerle İlgili Görüşlerinin Karşılaştırılması
ÜNAL S.
H.Yetim(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
2007 KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMALARINDAN YANSIMALAR: 10. SINIF 'GAZLAR' KONUSU ÖRNEĞİ
ÜNAL S.
N.Aksu(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
'MADDENİN HALLERİ VE ISI' ÜNİTESİNİN BİLİMSEL TARTIŞMA (ARGÜMANTASYON) MODELİ İLE ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE ANLAMA DÜZEYLERİNE ETKİSİ
ÜNAL S.
S.Okumuş(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ASİTLER VE BAZLAR KONUSUYLA İLGİLİ YANILGILARINI GİDERMEDE ANİMASYON DESTEKLİ KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN ARAŞTIRILMASI
ÜNAL S.
Ö.Demirci(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (2)
Scopus (15)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (10)
2018
20181. Mentoring in-service chemistry teachers: acquirements as mentees
Arslan A. S., Unal S., Karatas F. O., Cengiz C.
REFLECTIVE PRACTICE
, cilt.19, sa.2, ss.193-210, 2018 (ESCI, Scopus)
2016
20162. First-year engineering students' views of the nature of engineering: implications for engineering programmes
Karatas F. O., Bodner G. M., Unal S.
EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION
, cilt.41, sa.1, ss.1-22, 2016 (ESCI, Scopus)
2014
20143. Lisansüstü Öğrencilerinin Zihinlerinde Oluşturdukları Öğretim Modelinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ÜNAL S., yıldız m., BAKIRCI H.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.79-94, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20144. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNLERİNDE OLUŞTURDUKLARI ÖĞRETİM MODELİNİN BELİRLENMESİ
AYVACI H. Ş., ÜNAL S., YILDIZ M., BAKIRCI H.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.11, sa.22, ss.95-112, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20145. TEACHER EDUCATORS' VIEWS OF "MODEL" CONCEPT AND THEIR MENTAL MODELS
Unal S., Sadoglu G. P., DURUKAN Ü. G.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.5, ss.674-694, 2014 (SSCI, Scopus)
2010
20106. Secondary School Students’ Misconceptions of Covalent Bonding
ÜNAL S., COŞTU B., AYAS A.
JOURNAL OF TURKISH SCIENCE EDUCATION , cilt.7, sa.2, ss.3-29, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
20097. Bilgisayar Destekli Eğitim ve Kesit Görünüşler Uygulaması
Ünal S. S., Kadı İ., ÜNAL S.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.12, sa.21, ss.7-22, 2009 (TRDizin)
2009
20098. Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Etkinliklerin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi: Tam Sayılarda Dört İşlem Örneği
BAKİ A., Gürbüz R., ÜNAL S., Atasoy E.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.7, sa.2, ss.237-259, 2009 (TRDizin)
2009
20099. The Effect of Pre-Service Mathematic Teachers’ Socio-Economic Status on Their Ideas and Behaviors about Environment
ŞAHİN B., Köğce D., ÜNAL S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.6, sa.3, ss.19-37, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200910. Investigating effectiveness of analogies embedded within four-step constructivist teaching model: A case for 'atom' concept
ÇALIK M., ÜNAL S., COŞTU B., Dede N., AYAS A.
Journal of Science Education , cilt.10, sa.1, ss.36-40, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200811. Trends in Turkish Science Education
ÇALIK M., ÜNAL S., Coştu B., KARATAŞ F. Ö.
Essays in Education , cilt.Ozel sayi, ss.23-46, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200812. Trends in Turkish science education
ÇALIK M., ÜNAL S., COŞTU B., KARATAŞ F. Ö.
Essays in Education , ss.23-46, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200813. CHANGING STUDENTS' MISCONCEPTIONS OF FLOATING AND SINKING USING HANDS-ON ACTIVITIES
Unal S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.7, sa.3, ss.134-146, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200714. Investigating the Effectiveness of a Constructivist-Based Teaching Model on Student Understanding of the Dissolution of Gases in Liquids
ÇALIK M., Ayas A., COLL R., ÜNAL S., Coştu B.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY , cilt.16, sa.3, ss.257-270, 2007 (Scopus)
2007
200715. Facilitating Conceptual Change in Students’ Understanding of Boiling Concept
COŞTU B., AYAS A., Niaz M., ÜNAL S., ÇALIK M.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY , cilt.16, sa.6, ss.524-536, 2007 (Scopus)
2007
200716. Günlük Yaşamdaki Olaylara Dayalı Problem Durumlarının Fen Öğretiminde Kullanılması
COŞTU B., ÜNAL S., AYAS A.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.197-207, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200717. Investigating The Effectiveness Of A Constructivist-Based Teaching Model On Student Understanding Of The Dissolution Of Gases In Liquids
ÇALIK M., AYAS A., COLL R. K., ÜNAL S., COŞTU B.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY , cilt.16, sa.3, ss.257-270, 2007 (Scopus)
2007
200718. A hands-on activity to promote conceptual change about mixtures and chemical compounds
COŞTU B., ÜNAL S., AYAS A.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , cilt.6, sa.1, ss.35-46, 2007 (SSCI, Scopus)
2007
200719. Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri: Kaynama Kavramı
COŞTU B., AYAS A., ÜNAL S.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.123-136, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200620. Çözünme Kavramıyla İlgili Öğrenci Kavramalarının Tespiti: Bir Yaşlar Arası Karşılaştırma Çalışması
ÇALIK M., AYAS A., ÜNAL S.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.4, sa.3, ss.309-320, 2006 (TRDizin)
2006
200621. Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışması
ÜNAL S., AYAS A., ÇALIK M.
Eğitim ve Bilim , cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2006
200622. A Review of Chemical Bonding Studies: Needs, Aims, Methods of Exploring Students’ Conceptions, General Knowledge Claims, and Students’ Alternative Conceptions
ÜNAL S., ÇALIK M., Ayas A., Coll R.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION , cilt.24, sa.2, ss.141-172, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200623. Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışması
ÜNAL S., AYAS A., ÇALIK M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SSCI, TRDizin)
2006
200624. A review of chemical bonding studies: Needs, aims, methods of exploring students’ conceptions, general knowledge claims and students’ alternative conceptions
Ünal S., Çalık M., AYAS A., COLL R. K.
Research in Science and Technological Education
, cilt.24, sa.2, ss.141-172, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200625. Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışmas
ÜNAL S., Ayas A., ÇALIK M.
Eğitim ve Bilim , cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2005
200526. Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
COŞTU B., AYAS A., ÇALIK M., ÜNAL S., KARATAŞ F. Ö.
Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.65-72, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200527. Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
Coştu B., Ayas A., ÇALIK M., ÜNAL S., KARATAŞ F. Ö.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.65-72, 2005 (AHCI, Scopus, TRDizin)
2005
200528. Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi
COŞTU B., AYAS A., ÇALIK M., ÜNAL S., KARATAŞ F. Ö.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.28, ss.65-72, 2005 (TRDizin)
2005
200529. Problematic Issue for Students: Does It Sink or Float?
ÜNAL S., COŞTU B.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.6, sa.1, ss.1-16, 2005 (Scopus)
2004
200430. Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış
ÜNAL S., COŞTU B., KARATAŞ F. Ö.
GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.24, sa.2, ss.183-202, 2004 (TRDizin)
1999
199931. A surveillance study of antimicrobial resistance of Gram-negative bacteria isolated from intensive care units in eight hospitals in Turkey
GUNSEREN F., MAMIKOGLU L., OZTURK S., YUCESOY M., BIBEROGLU K., YULUG N., et al.
JOURNAL OF ANTIMICROBIAL CHEMOTHERAPY
, cilt.43, sa.3, ss.373-378, 1999 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2015
20151. ÖRNEK OLAYLARLA ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN EVDE KİMYA KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ
ÜNAL S., KARATAŞ F. Ö., ERÜST Ş., SAYILI E. Y.
IV. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
20152. YENİ PROGRAMA GÖRE HAZIRLANMIŞ 9. VE 10. SINIF KİMYA DERS KİTAPLARIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: TRABZON İLİ ÖRNEĞİ
ÜNAL S., CENGİZ C., BAYTAR C., COŞKUN R. N., GÜVEN Ş.
IV. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2015
20153. YENİLENEN 9. VE 10. SINIF KİMYA ÖĞRETİM PROGRAMIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: TRABZON İLİ ÖRNEĞİ
ÜNAL S., CENGİZ C., BAYTAR C., COŞKUN R. N., GÜVEN Ş.
IV. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
20144. 4+4+4 Eğitim Sistemiyle İlgili Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÜNAL S., ÜNAL M. Z., ALTUN T.
9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, ss.30, (Özet Bildiri)
2014
20145. İlköğretim Öğrencilerinin Uzay Kavramına İlişkin Zihinsel Modelleri
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., ÖZBEK D., ÜNAL S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.951-955, (Tam Metin Bildiri)
2012
20126. 7. sınıf fen eğitiminde tansiyon kavramının hikâyeleştirme yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve bilgiyi yapılandırmalarına etkisi
CINDIL T., ÖZMEN H., ÜNAL S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
20127. The effects of argumentation model on students' achievement and argumentation skills in science
OKUMUŞ S., Unal S.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.457-461, (Tam Metin Bildiri)
2004
20048. Kimya Öğretiminde Kullanılabilecek Öğretim Etkinliklerinin Geliştirilme Sürecine İlişkin Bir Öneri
Coştu B., ÜNAL S., ÇALIK M., Ayas A.
MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2004, ss.124-142, (Tam Metin Bildiri)
2003
20039. İyonik Bağla İlgili Öğrencilerin Sahip Oldukları Yanlış Anlamalar
ÜNAL S., Ayas A., ÇALIK M.
XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.38, (Özet Bildiri)
2002
200210. Lise öğrencilerinin kimyasal bağlarla ilgili anlama düzeylerinin ve yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir çalışma
ÜNAL S., ÖZMEN H., DEMİRCİOĞLU G., AYAS A.
V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.846-852, (Tam Metin Bildiri)
2001
200111. Gazlar Konusu İle İlgili Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarının Yeterliliklerinin Araştırılması
Ayas A., KARATAŞ F. Ö., ÜNAL S., ÇALIK M.
Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.221-228, (Tam Metin Bildiri)
2001
200112. Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
Ayas A., Coştu B., ÇALIK M., ÜNAL S., KARATAŞ F. Ö.
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, ss.38, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2015
20152. Atom Ağırlıkları
ÜNAL S.
Kimya Kavramları ve Problemler: Bireysel Çalışma Kitabı, Ünal, S., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.22-39, 2015
2015
20153. Kavramsal Değişim Metinlerinin Kimya Öğretiminde Kullanımı
ÜNAL S.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Ayas, A & Sözbilir, M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.365-384, 2015
2013
20134. What Do We Know About Students’ Beliefs? Changes in Students’ Conceptions of the Particulate Nature of Matter from Pre-instruction to College
KARATAŞ F. Ö., ÜNAL S., Durland G., Bodner G.
Concepts of Matter in Science Education, Tsaparlis, G & Sevian, H., Editör, Springer, Dordrecht, ss.231-248, 2013
Desteklenen Projeler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorÖĞRETMENLERİN YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMINA UYUMUNU GELİŞTİRMEYE YÖNELİK MENTÖRLUK UYGULAMALARININ TASARLANMASI
TÜBİTAK Projesi
ÜNAL S.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015IV. Ulusal Kimya Eğitimi Konresi
Katılımcı
Balıkesir-Türkiye
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
İzmir-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 78
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2015
Ağustos 2015Tez Savunma (Doktora)
- KTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Temmuz-2015
Temmuz 2015Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kastamonu Üniversitesi
Temmuz-2015
Temmuz 2015