Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Okuma Performansını Geliştirmede Bilgisayar Yazılımı Kullanımına Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
e-İlköğretim Online (elektronik)
, vol.17, no.1, pp.336-346, 2018 (SCI-Expanded)
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Dersinin Araştırma Temelli Yürütülmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.18, no.3, pp.49-60, 2017 (SCI-Expanded)
Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Mühendislik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
, vol.2016, no.38, pp.1-15, 2016 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
EXTRACTING FEATURES OF "BIG DATA" RELATED POSTS ON STACKOVERFLOW WITH TOPIC MODELING AND ASSOCIATION ANALYSIS
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi mühendislik ve mimarlık fakültesi dergisi (online)
, vol.32, no.1, pp.1257-1268, 2024 (Peer-Reviewed Journal)

Design and development of a web-based tool for multi-cloud technology
Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi
, vol.15, no.1, pp.77-86, 2024 (Peer-Reviewed Journal)

A systematic review and mapping of the literature of virtual reality studies in earth science engineering education
Journal of Pedagogical Research
, vol.5, no.2, pp.237-256, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Reflections of design-based research approach on learning experience of visual programming course
Journal of Pedagogical Research
, vol.4, pp.22-30, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Implementation of Design-Based Research in Software Engineering Education: A Case of Final Project Course
Journal of Computer and Education Research
, vol.7, no.14, pp.213-227, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Görsel programlama dersinde proje tabanlı öğrenme deneyimine ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, vol.8, no.2, pp.244-260, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Elektrik elektornik mühendisliği öğrencilerinin problem çözme becerileri ve eleştirel düşünme eğilimleri Karadeniz Teknik Üniversiteği örneği
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, vol.11, no.4, pp.1124-1142, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Clustering Analysis of Attitudes of Prospective Computer Programmers towards Programming
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
, vol.10, no.4, pp.40-50, 2015 (Scopus)
Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, vol.11, no.1, pp.51-67, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
SATISFACTION CLUSTERING ANALYSIS OF DISTANCE EDUCATION COMPUTER PROGRAMMING STUDENTS: A Sample of Karadeniz Technical University
TOJDE The Turkish Online Journal of Distance Education
, vol.15, no.2, pp.53-61, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Bilgisayarlaştırılmış uyarlanabilir test sistemleri ve eğitim yazılımlarına entegrasyonları: Teoriden pratiğe bir inceleme
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi
, vol.4, no.1, pp.1-24, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Architecture and design process of the individualized assesment system integrable to distance education softwares
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, vol.13, no.3, pp.212-215, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
An application of individualized assessment in educational hypermedia Design of computerized adaptive testing system and its integration into UZWEBMAT
Procedia - Social and Behavioral Science Journal
, vol.46, no.2912, pp.3191-3196, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
An individualized e-learning environment to the teaching of mathematics: Student views of UZWEBMAT
AWERProcedia Information Technology - Computer Science
, vol.1, no.2012, pp.523-527, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Investigating the effect of asynchronous discussions on students learning and understanding of mathematics subjects
The Turkish Online Journal of Distance Education
, vol.12, no.4, pp.17-33, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Investigating the effect of asynchronous discussion on students' learning and understanding of mathematics subjects
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, vol.12, no.4, pp.17-33, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Analysis of applied courses' efficiency in vocational and technical school of higher education: A case study
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.6, no.1, pp.1-12, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Asenkron tartışma forumlarını içeren web tabanlı ortamlardaki ingilizce öğrenme aktivitelerinin incelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.5, no.2, pp.538-548, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İnsan-bilgisayar etkileşimi aracı olarak metin tabanlı diyalog sistemi için Türkçe'nin morfolojik ve anlamsal analizi
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.5, no.1, pp.88-103, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
"A study on log based information retrieval system for social and semantic extractions from chat mediums
e-Journal of New World Sciences Academy
, vol.4, no.3, pp.280-293, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Kodlama Eğitimi İçin Yenilikçi bir Eğitsel Yazılımın Altyapısına Yönelik Çerçeve
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2018, pp.16-24, (Full Text)
Biyoloji dersi için öğrenme ve öğretme amaçlı web tabanlı eğitim yazılımı tasarımı
2th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2008), Aydın, Turkey, 16 - 18 April 2008, pp.280-287, (Full Text)