Makaleler
44
Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (21)
ESCI (2)
Scopus (22)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (16)
4. Çoklu bulut teknolojisi yönetimi için web tabanlı bir araç tasarımı ve geliştirilmesi
Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.77-86, 2024 (TRDizin)
8. A systematic review and mapping of the literature of virtual reality studies in earth science engineering education
Journal of Pedagogical Research
, cilt.5, sa.2, ss.237-256, 2021 (Hakemli Dergi)
9. Reflections of design-based research approach on learning experience of visual programming course
Journal of Pedagogical Research
, cilt.4, ss.22-30, 2020 (Hakemli Dergi)
10. Implementation of Design-Based Research in Software Engineering Education: A Case of Final Project Course
Journal of Computer and Education Research
, cilt.7, sa.14, ss.213-227, 2019 (TRDizin)
11. Current status and future perspectives in articles about coding learning at pre-university level published from 2009 to 2017: A content analysis study
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.10, sa.3, ss.567-587, 2019 (Scopus, TRDizin)
12. Analyzing the effects of adapted flipped classroom approach on computer programming success, attitude toward programming, and programming self-efficacy
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION
, cilt.26, sa.6, ss.2036-2046, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
13. Okuma Performansını Geliştirmede Bilgisayar Yazılımı Kullanımına Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.17, sa.1, ss.336-346, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
14. Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Dersinin Araştırma Temelli Yürütülmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.49-60, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
15. Görsel programlama dersinde proje tabanlı öğrenme deneyimine ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.8, sa.2, ss.244-260, 2017 (TRDizin)
17. Using Facebook to enhance learning experiences of students in computer programming at Introduction to Programming and Algorithm course
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION
, cilt.24, sa.4, ss.546-554, 2016 (SCI-Expanded, Scopus)
18. Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Mühendislik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
, cilt.2016, sa.38, ss.1-15, 2016 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
20. Elektrik elektornik mühendisliği öğrencilerinin problem çözme becerileri ve eleştirel düşünme eğilimleri Karadeniz Teknik Üniversiteği örneği
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.11, sa.4, ss.1124-1142, 2015 (Hakemli Dergi)
21. Clustering Analysis of Attitudes of Prospective Computer Programmers towards Programming
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
, cilt.10, sa.4, ss.40-50, 2015 (Scopus)
22. Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.11, sa.1, ss.51-67, 2015 (Hakemli Dergi)
26. SATISFACTION CLUSTERING ANALYSIS OF DISTANCE EDUCATION COMPUTER PROGRAMMING STUDENTS: A Sample of Karadeniz Technical University
TOJDE The Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.15, sa.2, ss.53-61, 2014 (Hakemli Dergi)
27. An Examination of Computer Engineering Students' Perceptions about Asynchronous Discussion Forums
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.9, sa.4, ss.371-378, 2013 (SSCI, Scopus)
30. Bilgisayarlaştırılmış uyarlanabilir test sistemleri ve eğitim yazılımlarına entegrasyonları: Teoriden pratiğe bir inceleme
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-24, 2013 (Hakemli Dergi)
36. Architecture and design process of the individualized assesment system integrable to distance education softwares
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, cilt.13, sa.3, ss.212-215, 2012 (Hakemli Dergi)
37. An application of individualized assessment in educational hypermedia Design of computerized adaptive testing system and its integration into UZWEBMAT
Procedia - Social and Behavioral Science Journal
, cilt.46, sa.2912, ss.3191-3196, 2012 (Hakemli Dergi)
38. An individualized e-learning environment to the teaching of mathematics: Student views of UZWEBMAT
AWERProcedia Information Technology - Computer Science
, cilt.1, sa.2012, ss.523-527, 2012 (Hakemli Dergi)
39. Investigating the effect of asynchronous discussion on students' learning and understanding of mathematics subjects
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, cilt.12, sa.4, ss.17-33, 2011 (Hakemli Dergi)
40. Investigating the effect of asynchronous discussions on students learning and understanding of mathematics subjects
The Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.12, sa.4, ss.17-33, 2011 (Hakemli Dergi)
41. Analysis of applied courses' efficiency in vocational and technical school of higher education: A case study
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.1, ss.1-12, 2011 (Hakemli Dergi)
42. Asenkron tartışma forumlarını içeren web tabanlı ortamlardaki ingilizce öğrenme aktivitelerinin incelenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.2, ss.538-548, 2010 (Hakemli Dergi)
43. İnsan-bilgisayar etkileşimi aracı olarak metin tabanlı diyalog sistemi için Türkçe'nin morfolojik ve anlamsal analizi
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.1, ss.88-103, 2010 (Hakemli Dergi)
44. "A study on log based information retrieval system for social and semantic extractions from chat mediums
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, sa.3, ss.280-293, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
35
7. Kodlama Eğitimi İçin Yenilikçi bir Eğitsel Yazılımın Altyapısına Yönelik Çerçeve
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.16-24, (Tam Metin Bildiri)
35. Biyoloji dersi için öğrenme ve öğretme amaçlı web tabanlı eğitim yazılımı tasarımı
2th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2008), Aydın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.280-287, (Tam Metin Bildiri)
Metrikler
Yayın (WoS)
22
Yayın (Scopus)
23
Atıf (WoS)
270
H-İndeks (WoS)
9
Atıf (Scopus)
356
H-İndeks (Scopus)
9
Atıf (Scholar)
665
H-İndeks (Scholar)
10
Atıf (TrDizin)
9
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
11
H-İndeks (Sobiad)
2
Atıf (Diğer Toplam)
12
Proje
5
