Eğitim Bilgileri
2005 - 2010
2005 - 2010Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Abd- Matematik Eğitimi, Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Yüksek Lisans-Tezsiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Abd, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Abd, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Orta öğretim 9. Sınıf Matematik Müfredatına Uygun Öğrenme Nesnelerinin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Abd- Matematik Eğitimi
2001
2001Yüksek Lisans
Doğal Dil İşlemede Anlamsal Ağlar Yardımı ile Bilgi Modelleme
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Abd
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014Proje Hazırlama
Eğitim Yönetimi ve Planlama
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -SEM
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Bilgisayar Bilimleri
Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma
Doğal Dil İşlemesi
Mühendislik ve Teknoloji
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2014 - 2019
2014 - 2019Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2010 - 2014
2010 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2010 - 2010
2010 - 2010Öğretim Görevlisi Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
1999 - 2010
1999 - 2010Öğretim Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Bilgisayar Mühendisliği
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Trabzon Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2006 - 2014
2006 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Makaleler
2019
20191. A Design Model for Using Virtual Reality in Behavioral Skills Training
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S.
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
, cilt.57, sa.7, ss.1723-1744, 2019 (SSCI)
2019
20192. Online project based learning via cloud computing: exploring roles of instructor and students
Cakiroglu U., ERDEMİR T.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.27, sa.4, ss.547-566, 2019 (SSCI)
2019
20193. Development of fire safety behavioral skills via virtual reality
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.133, ss.56-68, 2019 (SCI-Expanded)
2019
20194. An Analysis of the Journey of Open and Distance Education: Major Concepts and Cutoff Points in Research Trends
ÇAKIROĞLU Ü., KOKOÇ M., GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M., ERDOĞDU F.
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.20, sa.1, ss.1-20, 2019 (SSCI)
2018
20185. Relationships Between Students’ Self-regulated Learning Skills and Academic Achievements in a Flipped EFL Classroom
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
İnönü University Journal of the Faculty of Education , cilt.19, sa.2, ss.21-35, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. How to gamify?: Example scenarios for participation in synchronous online learning
ÇAKIROĞLU Ü., KILIÇ S.
E-Learning and Digital Media , cilt.15, sa.5, ss.254-266, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Evaluating an Online Programming Instructional Process Organized Through Elaboration Theory
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies , cilt.13, sa.4, ss.1-16, 2018 (Scopus)
2018
20188. Clickers in EFL classrooms: Evidence from two different uses
Cakiroglu U., Erdogdu F., Gokoglu S.
Contemporary Educational Technology
, cilt.9, sa.2, ss.171-185, 2018 (Scopus)
2018
20189. Exploring the Use of Self-Regulation Strategies in Programming with Regard to Learning Styles
ÇAKIROĞLU Ü., UĞUR N., AYDOĞDU E.
International Journal of Computer Science Education in Schools , cilt.2, sa.2, ss.14-28, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Peer assessment through digital storytelling: experiences of pre-service IT teachers
Tatli Z., Cakiroglu U., Ugur N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION AND LEARNING TECHNOLOGY
, cilt.35, sa.3, ss.217-228, 2018 (ESCI)
2018
201811. Exploring perceived cognitive load in learning programming via Scratch
Cakiroglu U., Suicmez S. S., Kurtoglu Y. B., Sari A., Yildiz S., Ozturk M.
RESEARCH IN LEARNING TECHNOLOGY
, cilt.26, 2018 (ESCI)
2017
201712. Pre-service Computer Teachers’ Tendencies towards the Use of Mobile Technologies: A Technology Acceptance Model Perspective
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M.
European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL) , cilt.20, sa.1, ss.176-191, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Using Videos and 3D Animations for Conceptual Learning in Basic Computer Units
ÇAKIROĞLU Ü., YILMAZ H.
CONTEMPORARY EDUCATİONAL TECHNOLOGY , cilt.8, sa.4, ss.390-405, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Middle School Students Online Information Searching Strategies According to Internet Parenting Styles
UYSAL M., ÇAKIROĞLU Ü., HORZUM M. B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, ss.2095--2110, 2017 (SCI-Expanded)
2017
201715. Exploring collaboration in learning by design via weblogs
Cakiroglu U., Yıldız M., Mazlum E., Guntepe E. T., Aydin S.
JOURNAL OF COMPUTING IN HIGHER EDUCATION
, cilt.29, sa.2, ss.309-330, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
201716. The effectiveness of peer tutoring in remedying misconceptions of operating system concepts: A design-based approach
Cakiroglu U., Ongoz S.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.22, sa.3, ss.1249-1269, 2017 (ESCI)
2017
201717. Gamifying an ICT course: Influences on engagement and academic performance
Cakiroglu U., BAŞIBÜYÜK B., Guler M., Atabay M., MEMIS B. Y.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.69, ss.98-107, 2017 (SSCI)
2017
201718. Determining the Roles of Mentors in the Teachers' Use of Technology: Implementation of Systems-Based Mentoring Model
Gokoglu S., Cakiroglu U.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.1, ss.191-215, 2017 (SSCI)
2017
201719. STUDENTS’ PREFERENCES IN ONLINE ASSESSMENT PROCESS: INFLUENCES ON ACADEMIC PERFORMANCES
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.18, sa.1, ss.132-142, 2017 (Scopus)
2017
201720. Students' preferences in online assessment process: Influences on academic performances
Cakiroglu U., Erdogdu F., Kokoc M., Atabay M.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.18, sa.1, ss.132-142, 2017 (ESCI)
2017
201721. STUDENTS’ PREFERENCES IN ONLINE ASSESSMENT PROCESS: INFLUENCES ON ACADEMIC PERFORMANCES
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.18, sa.1, ss.132-142, 2017 (Scopus)
2017
201722. Students’ preferences in online assessment process: Influences on academic performances
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.18, sa.1, ss.132-142, 2017 (Scopus)
2017
201723. Exploring extraneous cognitive load in an instructional process via the web conferencing system
Cakiroglu U., AKSOY D. A.
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
, cilt.36, sa.7, ss.713-725, 2017 (SCI-Expanded)
2017
201724. Flipped Classroom with Problem Based Activities: Exploring Self-regulated Learning in a Programming Language Course
Cakiroglu U., Ozturk M.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.20, sa.1, ss.337-349, 2017 (SSCI)
2016
201625. Exploring Teaching Programming Online through Web Conferencing System: The Lens of Activity Theory
Cakiroglu U., Kokoc M., Kol E., Turan E.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.19, sa.4, ss.126-139, 2016 (SSCI)
2016
201626. Investigating Teaching, Social and Cognitive Presence of Students in Synchronous Online Environments
KILIÇ S., HORZUM M. B., ÇAKIROĞLU Ü.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.7, sa.2, ss.350-364, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Ortaöğretim matematik dersinde öğrenme nesneleri kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi: Deneysel bir çalışma
ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA , cilt.6, sa.2, ss.134-153, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Ortaöğretim matematik dersinde öğrenme nesneleri kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi: deneysel bir çalışma
ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA , cilt.6, sa.2, ss.134-153, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Teaching Numbers to Preschool Students with Interactive Multimedia: An Experimental Study
ÇAKIROĞLU Ü., Taşkın N.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.45, sa.2, ss.1-22, 2016 (SCI-Expanded)
2016
201630. Application of graph theory in an intelligent tutoring system for solving mathematical word problems
NABIYEV V., Çakiroğlu U., Karal H., Erümit A. K., Çebi A.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.12, sa.4, ss.687-701, 2016 (SSCI)
2016
201631. Application of Graph Theory in an Intelligent Tutoring System for Solving Mathematical Word Problems
NABIYEV V., ÇAKIROĞLU Ü., KARAL H., ERÜMİT A. K., ÇEBİ A.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.12, sa.4, ss.689-703, 2016 (SSCI)
2016
201632. Teaching Numbers to Preschool Students with Interactive Multimedia: An Experimental Study
Cakiroglu U., Taskin N.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.45, sa.1, ss.1-22, 2016 (ESCI)
2016
201633. Application of Graph Theory in an Intelligent Tutoring System for Solving Mathematical Word Problems
NABIYEV V., Cakiroglu U., Karal H., Erumit A. K., Cebi A.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.4, ss.687-701, 2016 (SSCI)
2016
201634. Influences of online course design through the elaboration theory framework on academic performances and retention
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.369-382, 2016 (SCI-Expanded)
2015
201535. Basic Indicators for Teachers’ Technology Integration: A Scale Development Study
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ÇEBİ A.
Gazi Ünıversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.3, ss.507-522, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201536. The Systems-Based Mentoring Model within the Process of Technology Integration
GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M., ÇAKIROĞLU Ü.
Participatory Educational Research (PER) , cilt.5, sa.7, ss.70-77, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Evaluating students' perspectives about virtual classrooms with regard to Seven Principles of Good Practice
Cakiroglu U.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, 2014 (SSCI)
2014
201438. Enriching project-based learning environments with virtual manipulatives: A comparative study
ÇAKIROĞLU Ü.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , sa.55, ss.201-222, 2014 (SSCI)
2014
201439. Implementation of Elaboration Theory in Material Design For Distance Education
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.15, sa.1, ss.143-151, 2014 (Scopus)
2014
201440. Analyzing the Effect of Learning Styles and Study Habits of Distance Learners on Learning Performances: A Case of an Introductory Programming Course
Cakiroglu U.
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.15, sa.4, ss.161-184, 2014 (SSCI)
2013
201341. Using a Hybrid Approach to Facilitate Learning Introductory Programming
ÇAKIROĞLU Ü.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.12, sa.1, ss.161-177, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201342. Web Ortamında Yeniden Kullanılabilir İçerik Geliştirme: Bir Örnek Tasarım
ÇAKIROĞLU Ü.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-12, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201243. Generalization Strategies of Linear and Quadratic Pattern: A Comparison of 6th-8th Grade Students
Akkan Y., Cakiroglu U.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.104-120, 2012 (SSCI)
2012
201244. Comparison Of Novice Programmers’ Performances: Blended versus Face-To-Face.
ÇAKIROĞLU Ü.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.13, sa.3, ss.135-151, 2012 (Scopus)
2012
201245. 5-8. Sınıf Öğrencilerinin Aritmetikten Cebire Geçiş Süreçlerinin Problem Çözme Bağlamında İncelenmesi
AKKAN Y., BAKİ A., ÇAKIROĞLU Ü.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.43, ss.57-68, 2012 (SSCI)
2012
201246. Use of computer games for educational purpose: teachers' perspectives
Cakiroglu U., Cebi A., Akkan Y.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.571-580, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201247. Analyzing the Effect of Web-based Instruction Applications to School Culture within Technology Integration
Cakiroglu U., Akkan Y., Guven B.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1043-1048, 2012 (SSCI)
2012
201248. THE EFFECTS OF USING LEARNING OBJECTS IN TWO DIFFERENT SETTINGS
Cakiroglu U., Baki A., AKKAN Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.11, sa.1, ss.181-191, 2012 (SSCI)
2012
201249. EXAMINATION OF THE 5th-8th GRADE STUDENTS' TRANSITION PROCESS FROM ARITHMETIC TO ALGEBRA WITH REGARD PROBLEM SOLVING
Akkan Y., Baki A., Cakiroglu U.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.43, ss.1-13, 2012 (SSCI)
2011
201150. Türkiyedeki Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Eğitimler:1998 ile 2007 Yılları Arası
BAKİ A., GÜVEN B., KARATAŞ İ., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.40, ss.57-68, 2011 (SSCI)
2011
201151. İlköğretim Matematik Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Matematik Eğitiminde Hesap Makinesi Kullanımına Yönelik İnançlarının İncelenmesi
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA , cilt.1, sa.2, ss.17-35, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201152. Aritmetik ile Cebir Arasındaki Farklılıklar: Cebir Öncesinin Önemi
AKKAN Y., BAKİ A., ÇAKIROĞLU Ü.
İlköğretim Online Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.812-823, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201053. Learning objects in high school mathematics classrooms: Implementation and evaluation
Baki A., Cakiroglu U.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.55, sa.4, ss.1459-1469, 2010 (SCI-Expanded)
2010
201054. Java'nın web tabanlı öğretimde öğrenci bilgisayar etkileşimi sağlama Potansiyeli
ÇAKIROĞLU Ü., Akkan Y., GÜVEN B.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.1-11, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201055. Data Modeling By Using Semantic Networks And Frames
ÇAKIROĞLU Ü.
E-JOURNAL OF NEW WORLD SCIENCES ACADEMY, ENGINEERING SCIENCES , cilt.5, sa.4, ss.681-688, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200956. The gap between expectations and reality: integrating computers into mathematics classrooms
Guven B., Cakiroglu U., AKKAN Y.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.10, sa.4, ss.505-515, 2009 (SSCI)
2009
200957. Can Computer Understand and Solve Turkish Arithmetic Problems?
ÇAKIROĞLU Ü.
WORLD APPLIED SCIENCES JOURNAL , cilt.6, sa.2, ss.196-202, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200958. Öğrenme Nesnelerine Dayalı Bir Öğrenme Ortamının Farklı Açılardan Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A., AKKAN Y.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.1, sa.1, ss.51-65, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200959. İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Denklem Olusturma ve Problem Kurma Yeterlilikleri
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.41-55, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200960. Öğrencilerin Cebir Öğrenme Alanında Sahip Oldukları Bazı Hata ve Kavram Yanılgıları
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi , cilt.13, ss.55-77, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200861. Öğrencilerin cebir öğrenme alanında sahip oldukları bazı hata ve kavram yanılgıları
Akkan Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , cilt.7, sa.13, ss.55-74, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200862. EXAMINING MATHEMATICS TEACHERS' BELIEFS ABOUT USING COMPUTERS IN MATHEMATICS TEACHING
Cakiroglu U., Guven B., AKKAN Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.38-52, 2008 (SSCI)
2008
200863. Eğitim Araştırmaları İçin İnternet Tabanlı Veri Toplama Aracı Tasarımı ve Uygulaması
ÇAKIROĞLU Ü.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi , cilt.1, ss.56-68, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200764. Bilgisayar Ögretimi için Benzetim Yöntemine Dayalı Yazılım Tasarımı ve Uygulaması
ÇAKIROĞLU Ü., ÇEBİ A., BEZİR Ç.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi , cilt.2, ss.86-97, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Mizah: Öğrenilenler Ne Kadar Güldürücü?
ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.
6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.95-99, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Mizah Kullanımının Öğrenci Bağlılığına Etkisi
ERDOĞDU F., Gökoğlu S., ÇAKIROĞLU Ü.
6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.89-94, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Okul öncesi öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerin hazırlanması süreci
ÇAKIROĞLU Ü., YILDIZ S., AYDIN M., ATABAY M.
6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.302-306, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Bilgisayar Destekli Yürütülen Uygulamalı Derslerde Sınıf Yönetimi Problemlerinin Belirlenmesi
ERDOĞDU F., Kara M., ÇAKIROĞLU Ü.
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.842-846, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Yetişkinlerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarındaki Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi
ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M., BAHÇEKAPILI T.
International Computer & Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.461, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ATABAY M., ÇAKIROĞLU Ü.
International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, cilt.1, sa.1, ss.1641-1643, (Özet Bildiri)
2017
20177. Çevrimiçi Mesleki Gelişim Eğitimlerinde Yetişkinlerin Çalışma Alışkanlıklarındaki Değişimler
ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.
International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.10-12, (Özet Bildiri)
2017
20178. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları Çevrimiçi Ortamlarda Ne Kadar Etik Davranabiliyor?
ERDOĞDU F., GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.162-167, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Designing a Control List for Adults' Determination of Online Study Habits
ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.584-589, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Course Design For Foreign Language Teaching On The Flipped Classroom Model Framework
ÖZTÜRK M., ÇAKIROĞLU Ü.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2017
201711. Determining The Change Of Adult Learners’ Study Habits In Online Learning Environments
ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.15-20, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Öğrenme Sürecinde Mizahın Kullanımı ile İlgili Çalışmalarda Eğilimler
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F.
4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.15-17, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Examination in terms of Different Variables of the Resarches Conducted in the Framework Community of Inquiry Model
KILIÇ S., GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.
4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2016
201614. Farklı Alan Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonu Gelişimlerinde Teknoloji Liderliğinin Etkisi
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ERDOĞDU F.
4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.18-20, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-içerik Geliştirme Becerileri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KOKOÇ M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.845-851, (Tam Metin Bildiri)
2016
201616. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-içerik Geliştirme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KOKOÇ M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.845-851, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Assessment of cognitive presence realized in online environment in the frame of academic performance
ÇAKIROĞLU Ü., KILIÇ S.
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinde kullanılan farklı oyunsallaştırma dinamiklerinin etkilerinin karşılaştırılması
ÇAKIROĞLU Ü., BAŞIBÜYÜK B., ATABAY M., GÜLER M.
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. Establishing distance education at institutional level: Challenges and recommendations
GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)
2016
201620. Çevrimiçi Eşzamanlı Öğrenme Ortamlarında Öğrencilerin Bilişsel ve Sosyal Buradalıklarının Gelişiminin İncelenmesi
KILIÇ S., ÇAKIROĞLU Ü.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.101-109, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. Farklı Bölümlerdeki Öğretim Elemanlarının Özellikleri ile Eğitim Teknolojilerine İlişkin Görüşleri Arasındaki İlişki
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1130-1144, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. Ters-Yüz Sınıf Modelinin Uygulama Eğilimlerinin İncelenmesi
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.21-30, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Oyunsallaştırma Etkinliklerinin Farklı Akademik Başarı Düzeyindeki Öğrencilerin Derse Katılımına Etkisi
BAŞIBÜYÜK B., ATABAY M., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.41-50, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminde Analitik Yöntemlerle Belirlenen Performansların Akademik Başarılar ile İlişkisi
ÇAKIROĞLU Ü., SEYİS E.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.61-70, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. Oyunlaştırma Uygulamasında Çevrimiçi Öğrenme Davranışlarına Dayalı Olarak Öğrencilerin Dijital Rozet Kullanım Durumlarının Sınıflandırılması
ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ÇAKIROĞLU Ü.
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.142-150, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Oyunsallaştırma Uygulamalarında Öğrencilerin Dijital Rozet Kullanım Durumlarının Sınıflandırılması
ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ÇAKIROĞLU Ü.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.71-76, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Akademİk Çevreler F ATiH Projesini Nasıl Değerlendiriyor? 2010-2015 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelere Yönelik Betimsel Analiz Çalışması
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., Susuzlar A., Özkan S.
10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2015
201528. Gamifying ICT Course: Quantitative Results from an Implementation
ATABAY M., ÇAKIROĞLU Ü., GÜLER M., BAŞIBÜYÜK B.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.21-30, (Tam Metin Bildiri)
2015
201529. Gamification for Providing Students’ Participation in Online Synhronous Learning Settings: An Example Scenario
ÇAKIROĞLU Ü., KILIÇ S., SEYİS E., BARAN T.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.11-20, (Tam Metin Bildiri)
2015
201530. Teaching Programming Via Web Conferencing: An Evaluation Using Seven Dimensions of E-Learning
GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
2nd International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.11-20, (Tam Metin Bildiri)
2015
201531. An evaluation for using electronic response system in learning environments
ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M.
6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 Ekim - 30 Kasım 2015, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. Aile Tutumlarına Göre İlköğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi
UYSAL M., ÇAKIROĞLU Ü., HORZUM M. B.
3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
201533. MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenci Davranışları ve Ortam Özellikleri İlişkisinin Belirlenmesi
ÇAKIROĞLU Ü., SEYİS E.
3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.10-20, (Tam Metin Bildiri)
2015
201534. Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme ve Akademik Başarı İlişkisi: Moodle Üzerinde Bir Uygulama
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.
3th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.4, (Özet Bildiri)
2015
201535. Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme Ve Akademik Başarı İlişkisi: MOODLE Üzerinde Bir Uygulama
ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.
3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.40-50, (Tam Metin Bildiri)
2015
201536. Projem Bulutta: Office365 ile Proje Tabanlı Öğrenme
Erdemir T., ÇAKIROĞLU Ü.
9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.40-45, (Tam Metin Bildiri)
2015
201537. Eşzamanlı Çevrimiçi Öğretimde Bilişsel Buradalık ile Akademik Başarı İlişkisinin Araştırma Topluluğu Bileşenleri Çerçevesinde İncelenmesi
KILIÇ S., ÇAKIROĞLU Ü.
9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.60-65, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Dışsal Bilişsel Yük Unsurlarının Belirlenmesi
ÇAKIROĞLU Ü., AKSOY D. A., ŞILBIR L.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.55-65, (Tam Metin Bildiri)
2015
201539. Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinin oyunsallaştırılması: Örnek bir ders tasarımı
ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M., BAŞIBÜYÜK B., YILMAZ B., GÜLER M.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.279, (Özet Bildiri)
2014
201440. BOTS Sempozyumlarında Sunulan Çalışmalardaki Eğilimler: İçerik Analizi Çalışması
Gökoğlu S., Erdemir T., ÖZTÜRK M., ÇAKIROĞLU Ü.
8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2014), Edirne, Türkiye, 01 Ekim 2014, ss.6-7, (Tam Metin Bildiri)
2014
201441. Öğrencilerin Problem Çözme Süreçlerinin Geliştirilmesinde Zeki Öğretim Sistemi ARTIMAT’ın Etkisi.
ERÜMİT A. K., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü., NABİYEV V.
2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, ss.113, (Özet Bildiri)
2014
201442. Uyarlanabilir Zeki Öğretim Sistemi Artimat’in Öğrenci Motivasyonuna Etkisi
ERÜMİT A. K., NABİYEV V., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2014), Antalya, Türkiye, 01 Ocak 2014, ss.6, (Tam Metin Bildiri)
2013
201343. Uzaktan Eğitimde Dinamik Kişisel Değerlendirme Sistemi: ARTIMAT-DSAS
ERÜMİT A. K., NABİYEV V., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü., ÇEBİ A.
World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS-2013), Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2013, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2012
201244. Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
ÇAKIROĞLU Ü., SARI E.
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Ankara, Türkiye, 08 Şubat 2012, ss.55-66, (Tam Metin Bildiri)
2012
201245. Uzaktan Eğitimde Öğretimi Ayrıntılama Kuramı Temelinde Ders Tasarımı
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
2012
201246. Teknoloji Liderlerinin Teknoloji Entegrasyonu Sürecindeki Rollerine İlişkin Değerlendirmeleri
ÇAKIROĞLU Ü., Gökoğlu S.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.6, (Tam Metin Bildiri)
2012
201247. Okul Öncesi Öğrencileri İçin ADDIE Çerçevesinde Bir Çoklu Öğrenme Ortamı Tasarımı
ÇAKIROĞLU Ü., Taşkın N.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
2012
201248. Sosyal Ağların Yenilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Yeniliğin Yayılımı Çerçevesinde Bir Değerlendirme
ÇAKIROĞLU Ü., COŞKUN S., ORHAN İ., ORHAN T., AKSOY N.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.6-7, (Tam Metin Bildiri)
2012
201249. Mobil Teknolojilerin Mevcut Kullanımlarına Yönelik Görüşler İle Öğretim Amaçlı Kullanımlarına Yönelik Yönelimler Arasındaki İlişki
ÇAKIROĞLU Ü., Gökoğlu S., Erdemir T., ÖZTÜRK M.
6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), Gaziantep, Türkiye, 1 - 02 Ocak 2012, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)
2012
201250. İkili Kodlama Kuramı Temelinde Hazırlanan Öğretim Yazılımlarının Kavramsal Anlamalar Üzerindeki Etkisi
ÇAKIROĞLU Ü., Fiş Erümit S., Saraç A., Özkale A.
6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), Gaziantep, Türkiye, 1 Ocak - 01 Şubat 2012, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
2011
201151. Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri, Elazığ, Türkiye, 04 Şubat 2011, ss.6-9, (Tam Metin Bildiri)
2011
201152. Matematik Öğretiminde Farklı Manipülatiflerin Kullanımı İle İlgili Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ÇAKIROĞLU Ü., AKBAY M., AKKAN Y.
11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
2011
201153. Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda E-Öğrenme Ortamlarının Kullanımının Farklı Faktörler Açısından İncelenmesi
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., ARSLANBAŞ H., KEMİKLİ H., ÖZGÜL A., TİMUÇİN E., et al.
11 th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.7, (Tam Metin Bildiri)
2011
201154. Investigating Primary School Students´ Engagement in Learning Objects
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2011), Elazığ, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.7-13, (Tam Metin Bildiri)
2011
201155. Matematik Eğitiminde Sanal Manipülatiflerin ve Somut Materyallerin Kullanımı: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Bakış Açıları
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2011, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2011
201156. Geometrik Cisimlerin Öğretiminde Cabri 3d Kullanimi İle İlgili Öğretmen Görüşleri
ARSLANBAŞ H., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2011, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2010
201057. Programlama Dilleri Öğretiminde Cfc(Comment First Coding) Yönteminin Etkililiği
ÇAKIROĞLU Ü.
4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2010), Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2010, ss.5-6, (Tam Metin Bildiri)
2009
200958. Yazma Uygulamaları İle Destekli Matematik Derslerinin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi
ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Eylül 2009, ss.88-90, (Tam Metin Bildiri)
2009
200959. Web Tabanlı Öğretimde Oluşturulan Dinamik Ortamların Öğrenci Başarısı ve Kalıcı Öğrenme Üzerine Etkisi
ÇAKIROĞLU Ü., ÇEBİ A., BEZİR Ç.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2009, ss.22-44, (Tam Metin Bildiri)
2009
200960. Farklı Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Öğrenme Nesnelerine Yönelik Öğrenci Değerlendirmeleri
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KARATAŞ İ.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 11 Eylül 2009, ss.7-12, (Tam Metin Bildiri)
2009
200961. Farklı Manipülatiflere Yönelik Matematik Öğretmen Adaylarının Tercihleri
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., ATASOY E.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Eylül 2009, ss.66-88, (Tam Metin Bildiri)
2009
200962. Öğrencilerin Sanal ve Fiziksel Manipülatiflere Yönelik Tercihleri
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
9th International Educational Technology Conference (IETC09), Ankara, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2009, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2009
200963. Öğrenme Nesnelerine Dayalı İçerik Geliştirme Sistemi Tasarımı
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
9th International Educational Technology Conference (IETC09), Ankara, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2009, ss.66, (Tam Metin Bildiri)
2009
200964. Böte 4. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Sürecinde Yaşadıkları Deneyimlerin Değerlendirilmesi
ÇAKIROĞLU Ü., KELEŞ E., TİMUÇİN E.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Ocak 2009, ss.88, (Tam Metin Bildiri)
2009
200965. Views of the instructors through dynamic education content design in web environment
Cakiroglu U., Cebi A., BEZİR C., AKKAN Y.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1012-1016, (Tam Metin Bildiri)
2008
200866. The Student Teachers’ Styles About Using Learning Objects In Web Based Learning Environments
ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., AKKAN Y.
8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2008
200867. Ödev Hazırlama Sürecinde İnternet Kullanımının Kopya ve Aşırmaya Etkileri
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri)
2008
200868. The Effect Of Internet About Plagiarism During Homework Preparing Period
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.
8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 6 Mayıs - 08 Eylül 2008, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri)
2008
200869. Uzay Geometri Öğretimi İçin Üç Boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi
KÖSA T., KARAKUŞ F., ÇAKIROĞLU Ü.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1066-1070, (Tam Metin Bildiri)
2008
200870. Böte Bölümlerinin Öğretmen Adaylarının Beklentilerini Karşılamaları Açısından Değerlendirilmesi : Ktü Örneklemi
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
2. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), Aydın, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2008
200871. Web Tabanlı Öğretim Amaçlı Hazırlanan Sitelerdeki Ortak Sorunlar ve Çözüm Önerileri
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), Aydın, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2008, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2008
200872. Geometriden Geometrilere: Öğretmen Adaylarının Geometri Algılarındaki Değişim
GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 04 Nisan 2008, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)
2008
200873. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Farklı Formatlardaki Örüntü Çeşitlerine Ait Yeterliliklerinin Karşılaştırılması
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., KARATAŞ İ.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 03 Nisan 2008, ss.66-77, (Tam Metin Bildiri)
2008
200874. Esnek Tasarımlı Bir Web Tabanlı Öğretim Ortamı
ÇAKIROĞLU Ü., BEZİR Ç., ÇEBİ A., AKKAN Y.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 03 Nisan 2008, ss.9, (Tam Metin Bildiri)
2008
200875. Farklı Öğrenim Seviyelerindeki Öğrencilerin Birinci Dereceden Denklemlerin Çözümünde Yaptıkları Hataların Analizleri
KARATAŞ İ., GÜVEN B., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 05 Mart 2008, ss.11-12, (Tam Metin Bildiri)
2008
200876. Aritmetikten Cebire Geçişte Problem Çözme Stratejileri
BAKİ A., AKKAN Y., ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)
2008
200877. Aritmetikten Cebire: Örüntü Genelleştirme
AKKAN Y., ATASOY E., GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)
2008
200878. Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrenme Nesneleri Kullanımı: Madde ve Enerji Ünitesi
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., BAHÇEKAPILI T., BAKIR E.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve, Bolu, Türkiye, 01 Şubat 2008, ss.7-8, (Tam Metin Bildiri)
2008
200879. Bir Öğrenme Nesnesi Ambarının Tasarımı Ve Öğrenme Kaynaklarının Paylaştırılması Amaçlı Kullanımı
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., GÜVEN B.
. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2008: e-Öğrenme (Future-Learning 2008), İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Ocak 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2007
200780. A Semantic and Morphological Approach For Problem Solving In Turkish
NABİYEV V., ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.
6th International Conference on Information Technologies & Telecommunication (IT&TC-2007), Ganja, Azerbaycan, 1 - 02 Haziran 2007, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2007
200781. Özel Kurumlarda Yürütülen Bilgisayar Kurslarının Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimine Katkıları
ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.
7th International Educational Technology Conference (IETC 2007), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Mayıs 2007, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2007
200782. Web Tabanlı Eğitim İçeriği Geliştirmede Nesneye Dayalı Programlama Kullanımı
ÇAKIROĞLU Ü.
12. Elektrik, Elektronik, Bilgisayar ve Biyomedikal Mühendisliği Ulusal Kongresi ve Fuarı, Eskişehir, Türkiye, 04 Nisan 2007, ss.5-6, (Tam Metin Bildiri)
2006
200683. Turkçe metinlerdeki yazım yanlışlarina yçnelik otomatik düzeltme modeli
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZYURT Ö.
Elektrik, Elektronik ve Bilgisayar Muhendisliği Sempozyumu ve Fuari (ELECO 2006), Bursa, Türkiye, 6 - 10 Aralık 2006, ss.322-326, (Tam Metin Bildiri)
2006
200684. E-öğrenme Ortamları İçin Tekrar Kullanılabilir Öğrenme Nesneleri Tasarımı
ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.
11. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara, Türkiye, 02 Nisan 2006, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)
2006
200685. Anlamsal Ağlar Yardımı ile Anlama Amaçlı Bilgi Modelleme
KARAL H., BAKİ A., ÇAKIROĞLU Ü.
Akıllı Sistemlerde Yenilikler ve Uygulamaları Sempozyumu (ASYU 2006), İstanbul, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2006, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)
2006
200686. Türkçe Metinlerdeki Yazım Yanlışlarına Yönelik Otomatik Düzeltme Modeli
ÇAKIROĞLU Ü., ÖZYURT Ö.
Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), Bursa, Türkiye, 01 Şubat 2006, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)
2006
200687. Türkçe Aritmetik Problemlerin Bilgisayarla Çözümü
ÇAKIROĞLU Ü.
Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), Bursa, Türkiye, 01 Şubat 2006, ss.7-8, (Tam Metin Bildiri)
2006
200688. Bilgisayar Öğretmenlerinin Okullarında Eğitim Yazılımlarının Etkin Kullanımı Konusunda Eğitim Fakültesine Düşen Görevler, 3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu
BAKİ A., ÇAKIROĞLU Ü.
3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2006, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Öğrenme Sürecinde Yeni Bir Yaklaşım: Üreten Hareketi (Maker Movement)
ÖZTÜRK M., Gökoğlu S., ÇAKIROĞLU Ü.
Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Editör, Tojet, Sakarya, ss.257-265, 2017
2017
20172. Öğrenme Ortamlarında Sanal Dönüşümler: Sanal Gerçeklik Yaklaşımı
GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.
Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Editör, Tojet, Sakarya, ss.248-257, 2017
2013
20133. Öğretim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu
ÇAKIROĞLU Ü.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Editör, Pegem A, Ankara, ss.387-404, 2013
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mart 2006 - 01 Mart 2006
01 Mart 2006 - 01 Mart 2006