ÜNAL ÇAKIROĞLU


Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Mühendislik Bilişim Ve Teknoloji (Eng), Sosyal Bilimler (Soc), Bilgisayar Bilimi, Bilgisayar Bilimi Bilgi Sistemleri, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi, Bilgisayar Bilimleri, Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma, Doğal Dil İşlemesi, Mühendislik ve Teknoloji

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: cakiroglu@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 462 455 1221
Fax Telefonu: +90 462 666 0061
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//cakiroglu
Ofis: 206
Posta Adresi: Fatih Eğitim Fakültesi F Blok. Söğütlü Akçaabat Trabzon

Metrikler

Yayın

155

Yayın (WoS)

35

Yayın (Scopus)

39

Atıf (WoS)

157

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

204

H-İndeks (Scopus)

9

Proje

5

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2010

2005 - 2010

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Abd- Matematik Eğitimi, Türkiye

2003 - 2005

2003 - 2005

Yüksek Lisans-Tezsiz

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Abd, Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Abd, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Orta öğretim 9. Sınıf Matematik Müfredatına Uygun Öğrenme Nesnelerinin Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitsü, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Abd- Matematik Eğitimi

2001

2001

Yüksek Lisans

Doğal Dil İşlemede Anlamsal Ağlar Yardımı ile Bilgi Modelleme

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Abd

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2014

2014

Proje Hazırlama

Eğitim Yönetimi ve Planlama

KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ -SEM

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Bilgisayar Bilimleri

Yapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma

Doğal Dil İşlemesi

Mühendislik ve Teknoloji

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2014 - 2019

2014 - 2019

Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2010 - 2014

2010 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2010 - 2010

2010 - 2010

Öğretim Görevlisi Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

1999 - 2010

1999 - 2010

Öğretim Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

1998 - 1999

1998 - 1999

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Bilgisayar Mühendisliği

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Trabzon Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2006 - 2014

2006 - 2014

Bölüm Başkan Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Makaleler

Tümü (64)
SCI-E, SSCI, AHCI (29)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (34)
ESCI (5)
Scopus (38)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (17)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Mizah: Öğrenilenler Ne Kadar Güldürücü?

ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.

6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.95-99, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

2. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Mizah Kullanımının Öğrenci Bağlılığına Etkisi

ERDOĞDU F., Gökoğlu S., ÇAKIROĞLU Ü.

6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.89-94, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3. Okul öncesi öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerin hazırlanması süreci

ÇAKIROĞLU Ü., YILDIZ S., AYDIN M., ATABAY M.

6th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.302-306, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

4. Bilgisayar Destekli Yürütülen Uygulamalı Derslerde Sınıf Yönetimi Problemlerinin Belirlenmesi

ERDOĞDU F., Kara M., ÇAKIROĞLU Ü.

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları, Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.842-846, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Yetişkinlerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarındaki Memnuniyet Durumlarının Belirlenmesi

ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M., BAHÇEKAPILI T.

International Computer & Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.461, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

6. Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

ATABAY M., ÇAKIROĞLU Ü.

International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, cilt.1, sa.1, ss.1641-1643, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Çevrimiçi Mesleki Gelişim Eğitimlerinde Yetişkinlerin Çalışma Alışkanlıklarındaki Değişimler

ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.

International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.10-12, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adayları Çevrimiçi Ortamlarda Ne Kadar Etik Davranabiliyor?

ERDOĞDU F., GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.162-167, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. Designing a Control List for Adults' Determination of Online Study Habits

ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.584-589, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

10. Course Design For Foreign Language Teaching On The Flipped Classroom Model Framework

ÖZTÜRK M., ÇAKIROĞLU Ü.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

11. Determining The Change Of Adult Learners’ Study Habits In Online Learning Environments

ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.15-20, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

12. Öğrenme Sürecinde Mizahın Kullanımı ile İlgili Çalışmalarda Eğilimler

ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F.

4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.15-17, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

13. Examination in terms of Different Variables of the Resarches Conducted in the Framework Community of Inquiry Model

KILIÇ S., GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.

4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

14. Farklı Alan Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonu Gelişimlerinde Teknoloji Liderliğinin Etkisi

ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ERDOĞDU F.

4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.18-20, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-içerik Geliştirme Becerileri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KOKOÇ M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.

ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.845-851, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-içerik Geliştirme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KOKOÇ M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.

ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.845-851, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

17. Assessment of cognitive presence realized in online environment in the frame of academic performance

ÇAKIROĞLU Ü., KILIÇ S.

ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinde kullanılan farklı oyunsallaştırma dinamiklerinin etkilerinin karşılaştırılması

ÇAKIROĞLU Ü., BAŞIBÜYÜK B., ATABAY M., GÜLER M.

ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. Establishing distance education at institutional level: Challenges and recommendations

GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü.

ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Haziran 2016, ss.207, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

20. Çevrimiçi Eşzamanlı Öğrenme Ortamlarında Öğrencilerin Bilişsel ve Sosyal Buradalıklarının Gelişiminin İncelenmesi

KILIÇ S., ÇAKIROĞLU Ü.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.101-109, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

21. Farklı Bölümlerdeki Öğretim Elemanlarının Özellikleri ile Eğitim Teknolojilerine İlişkin Görüşleri Arasındaki İlişki

AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1130-1144, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

22. Ters-Yüz Sınıf Modelinin Uygulama Eğilimlerinin İncelenmesi

ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.21-30, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

23. Oyunsallaştırma Etkinliklerinin Farklı Akademik Başarı Düzeyindeki Öğrencilerin Derse Katılımına Etkisi

BAŞIBÜYÜK B., ATABAY M., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.41-50, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

24. Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminde Analitik Yöntemlerle Belirlenen Performansların Akademik Başarılar ile İlişkisi

ÇAKIROĞLU Ü., SEYİS E.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.61-70, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

25. Oyunlaştırma Uygulamasında Çevrimiçi Öğrenme Davranışlarına Dayalı Olarak Öğrencilerin Dijital Rozet Kullanım Durumlarının Sınıflandırılması

ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ÇAKIROĞLU Ü.

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.142-150, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

26. Oyunsallaştırma Uygulamalarında Öğrencilerin Dijital Rozet Kullanım Durumlarının Sınıflandırılması

ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ÇAKIROĞLU Ü.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.71-76, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

27. Akademİk Çevreler F ATiH Projesini Nasıl Değerlendiriyor? 2010-2015 Yılları Arasında Yayımlanan Makalelere Yönelik Betimsel Analiz Çalışması

ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., Susuzlar A., Özkan S.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2016), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

28. Gamifying ICT Course: Quantitative Results from an Implementation

ATABAY M., ÇAKIROĞLU Ü., GÜLER M., BAŞIBÜYÜK B.

6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.21-30, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

29. Gamification for Providing Students’ Participation in Online Synhronous Learning Settings: An Example Scenario

ÇAKIROĞLU Ü., KILIÇ S., SEYİS E., BARAN T.

6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 - 30 Kasım 2015, ss.11-20, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

30. Teaching Programming Via Web Conferencing: An Evaluation Using Seven Dimensions of E-Learning

GÖKOĞLU S., ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.

2nd International Dynamic, Explorative and Active Learning Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.11-20, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

31. An evaluation for using electronic response system in learning environments

ÇAKIROĞLU Ü., GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M.

6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Paris, Fransa, 28 Ekim - 30 Kasım 2015, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

32. Aile Tutumlarına Göre İlköğretim Öğrencilerinde Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi

UYSAL M., ÇAKIROĞLU Ü., HORZUM M. B.

3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

33. MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenci Davranışları ve Ortam Özellikleri İlişkisinin Belirlenmesi

ÇAKIROĞLU Ü., SEYİS E.

3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.10-20, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

34. Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme ve Akademik Başarı İlişkisi: Moodle Üzerinde Bir Uygulama

ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.

3th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.4, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. Öz Değerlendirmede Ölçüt Belirleme Ve Akademik Başarı İlişkisi: MOODLE Üzerinde Bir Uygulama

ÇAKIROĞLU Ü., ERDOĞDU F., KOKOÇ M., ATABAY M.

3 rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.40-50, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

36. Projem Bulutta: Office365 ile Proje Tabanlı Öğrenme

Erdemir T., ÇAKIROĞLU Ü.

9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.40-45, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

37. Eşzamanlı Çevrimiçi Öğretimde Bilişsel Buradalık ile Akademik Başarı İlişkisinin Araştırma Topluluğu Bileşenleri Çerçevesinde İncelenmesi

KILIÇ S., ÇAKIROĞLU Ü.

9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2015), Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.60-65, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

38. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Dışsal Bilişsel Yük Unsurlarının Belirlenmesi

ÇAKIROĞLU Ü., AKSOY D. A., ŞILBIR L.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.55-65, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

39. Bilişim teknolojileri dersi öğretim sürecinin oyunsallaştırılması: Örnek bir ders tasarımı

ÇAKIROĞLU Ü., ATABAY M., BAŞIBÜYÜK B., YILMAZ B., GÜLER M.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.279, (Özet Bildiri)

2014

2014

40. BOTS Sempozyumlarında Sunulan Çalışmalardaki Eğilimler: İçerik Analizi Çalışması

Gökoğlu S., Erdemir T., ÖZTÜRK M., ÇAKIROĞLU Ü.

8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2014), Edirne, Türkiye, 01 Ekim 2014, ss.6-7, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

41. Öğrencilerin Problem Çözme Süreçlerinin Geliştirilmesinde Zeki Öğretim Sistemi ARTIMAT’ın Etkisi.

ERÜMİT A. K., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü., NABİYEV V.

2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Afyon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, ss.113, (Özet Bildiri)

2014

2014

42. Uyarlanabilir Zeki Öğretim Sistemi Artimat’in Öğrenci Motivasyonuna Etkisi

ERÜMİT A. K., NABİYEV V., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü.

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2014), Antalya, Türkiye, 01 Ocak 2014, ss.6, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

43. Uzaktan Eğitimde Dinamik Kişisel Değerlendirme Sistemi: ARTIMAT-DSAS

ERÜMİT A. K., NABİYEV V., KARAL H., ÇAKIROĞLU Ü., ÇEBİ A.

World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS-2013), Antalya, Türkiye, 01 Şubat 2013, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

44. Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözme Becerilerine Etkisi

ÇAKIROĞLU Ü., SARI E.

3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Ankara, Türkiye, 08 Şubat 2012, ss.55-66, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

45. Uzaktan Eğitimde Öğretimi Ayrıntılama Kuramı Temelinde Ders Tasarımı

ÇAKIROĞLU Ü., ÖZTÜRK M.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.5, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

46. Teknoloji Liderlerinin Teknoloji Entegrasyonu Sürecindeki Rollerine İlişkin Değerlendirmeleri

ÇAKIROĞLU Ü., Gökoğlu S.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.6, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

47. Okul Öncesi Öğrencileri İçin ADDIE Çerçevesinde Bir Çoklu Öğrenme Ortamı Tasarımı

ÇAKIROĞLU Ü., Taşkın N.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

48. Sosyal Ağların Yenilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Yeniliğin Yayılımı Çerçevesinde Bir Değerlendirme

ÇAKIROĞLU Ü., COŞKUN S., ORHAN İ., ORHAN T., AKSOY N.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), Trabzon, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2012, ss.6-7, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

49. Mobil Teknolojilerin Mevcut Kullanımlarına Yönelik Görüşler İle Öğretim Amaçlı Kullanımlarına Yönelik Yönelimler Arasındaki İlişki

ÇAKIROĞLU Ü., Gökoğlu S., Erdemir T., ÖZTÜRK M.

6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), Gaziantep, Türkiye, 1 - 02 Ocak 2012, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

50. İkili Kodlama Kuramı Temelinde Hazırlanan Öğretim Yazılımlarının Kavramsal Anlamalar Üzerindeki Etkisi

ÇAKIROĞLU Ü., Fiş Erümit S., Saraç A., Özkale A.

6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2012), Gaziantep, Türkiye, 1 Ocak - 01 Şubat 2012, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

51. Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri

AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.

Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Öğretiminin Problem Çözmeye Katkisi Konusunda Öğretmen Görüşleri, Elazığ, Türkiye, 04 Şubat 2011, ss.6-9, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

52. Matematik Öğretiminde Farklı Manipülatiflerin Kullanımı İle İlgili Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Görüşleri

ÇAKIROĞLU Ü., AKBAY M., AKKAN Y.

11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.5, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

53. Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda E-Öğrenme Ortamlarının Kullanımının Farklı Faktörler Açısından İncelenmesi

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., ARSLANBAŞ H., KEMİKLİ H., ÖZGÜL A., TİMUÇİN E., et al.

11 th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.7, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

54. Investigating Primary School Students´ Engagement in Learning Objects

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2011), Elazığ, Türkiye, 02 Şubat 2011, ss.7-13, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

55. Matematik Eğitiminde Sanal Manipülatiflerin ve Somut Materyallerin Kullanımı: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Bakış Açıları

AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.

11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Şubat 2011, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

56. Geometrik Cisimlerin Öğretiminde Cabri 3d Kullanimi İle İlgili Öğretmen Görüşleri

ARSLANBAŞ H., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.

11th International Educational Technology Conference (IETC11), İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2011, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

57. Programlama Dilleri Öğretiminde Cfc(Comment First Coding) Yönteminin Etkililiği

ÇAKIROĞLU Ü.

4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2010), Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2010, ss.5-6, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

58. Yazma Uygulamaları İle Destekli Matematik Derslerinin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi

ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Eylül 2009, ss.88-90, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

59. Web Tabanlı Öğretimde Oluşturulan Dinamik Ortamların Öğrenci Başarısı ve Kalıcı Öğrenme Üzerine Etkisi

ÇAKIROĞLU Ü., ÇEBİ A., BEZİR Ç.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2009, ss.22-44, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

60. Farklı Öğrenme Ortamlarında Kullanılan Öğrenme Nesnelerine Yönelik Öğrenci Değerlendirmeleri

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KARATAŞ İ.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 11 Eylül 2009, ss.7-12, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

61. Farklı Manipülatiflere Yönelik Matematik Öğretmen Adaylarının Tercihleri

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., ATASOY E.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Eylül 2009, ss.66-88, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

62. Öğrencilerin Sanal ve Fiziksel Manipülatiflere Yönelik Tercihleri

AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.

9th International Educational Technology Conference (IETC09), Ankara, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2009, ss.2, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

63. Öğrenme Nesnelerine Dayalı İçerik Geliştirme Sistemi Tasarımı

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

9th International Educational Technology Conference (IETC09), Ankara, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2009, ss.66, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

64. Böte 4. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Sürecinde Yaşadıkları Deneyimlerin Değerlendirilmesi

ÇAKIROĞLU Ü., KELEŞ E., TİMUÇİN E.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2009), Trabzon, Türkiye, 1 - 05 Ocak 2009, ss.88, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

65. Views of the instructors through dynamic education content design in web environment

Cakiroglu U., Cebi A., BEZİR C., AKKAN Y.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1012-1016, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2008

2008

66. The Student Teachers’ Styles About Using Learning Objects In Web Based Learning Environments

ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., AKKAN Y.

8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

67. Ödev Hazırlama Sürecinde İnternet Kullanımının Kopya ve Aşırmaya Etkileri

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

68. The Effect Of Internet About Plagiarism During Homework Preparing Period

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., KÖSA T.

8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 6 Mayıs - 08 Eylül 2008, ss.1123-1127, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

69. Uzay Geometri Öğretimi İçin Üç Boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı Kullanarak Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi

KÖSA T., KARAKUŞ F., ÇAKIROĞLU Ü.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2008, cilt.3, ss.1066-1070, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

70. Böte Bölümlerinin Öğretmen Adaylarının Beklentilerini Karşılamaları Açısından Değerlendirilmesi : Ktü Örneklemi

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

2. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), Aydın, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

71. Web Tabanlı Öğretim Amaçlı Hazırlanan Sitelerdeki Ortak Sorunlar ve Çözüm Önerileri

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2008), Aydın, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2008, ss.2, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

72. Geometriden Geometrilere: Öğretmen Adaylarının Geometri Algılarındaki Değişim

GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 04 Nisan 2008, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

74. Esnek Tasarımlı Bir Web Tabanlı Öğretim Ortamı

ÇAKIROĞLU Ü., BEZİR Ç., ÇEBİ A., AKKAN Y.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 03 Nisan 2008, ss.9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

76. Aritmetikten Cebire Geçişte Problem Çözme Stratejileri

BAKİ A., AKKAN Y., ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

77. Aritmetikten Cebire: Örüntü Genelleştirme

AKKAN Y., ATASOY E., GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

78. Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrenme Nesneleri Kullanımı: Madde ve Enerji Ünitesi

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., BAHÇEKAPILI T., BAKIR E.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve, Bolu, Türkiye, 01 Şubat 2008, ss.7-8, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

79. Bir Öğrenme Nesnesi Ambarının Tasarımı Ve Öğrenme Kaynaklarının Paylaştırılması Amaçlı Kullanımı

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., GÜVEN B.

. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2008: e-Öğrenme (Future-Learning 2008), İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Ocak 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

80. A Semantic and Morphological Approach For Problem Solving In Turkish

NABİYEV V., ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.

6th International Conference on Information Technologies & Telecommunication (IT&TC-2007), Ganja, Azerbaycan, 1 - 02 Haziran 2007, ss.2, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

81. Özel Kurumlarda Yürütülen Bilgisayar Kurslarının Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimine Katkıları

ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.

7th International Educational Technology Conference (IETC 2007), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Mayıs 2007, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

82. Web Tabanlı Eğitim İçeriği Geliştirmede Nesneye Dayalı Programlama Kullanımı

ÇAKIROĞLU Ü.

12. Elektrik, Elektronik, Bilgisayar ve Biyomedikal Mühendisliği Ulusal Kongresi ve Fuarı, Eskişehir, Türkiye, 04 Nisan 2007, ss.5-6, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

83. Turkçe metinlerdeki yazım yanlışlarina yçnelik otomatik düzeltme modeli

ÇAKIROĞLU Ü., ÖZYURT Ö.

Elektrik, Elektronik ve Bilgisayar Muhendisliği Sempozyumu ve Fuari (ELECO 2006), Bursa, Türkiye, 6 - 10 Aralık 2006, ss.322-326, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

84. E-öğrenme Ortamları İçin Tekrar Kullanılabilir Öğrenme Nesneleri Tasarımı

ÇAKIROĞLU Ü., BAKİ A.

11. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara, Türkiye, 02 Nisan 2006, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

85. Anlamsal Ağlar Yardımı ile Anlama Amaçlı Bilgi Modelleme

KARAL H., BAKİ A., ÇAKIROĞLU Ü.

Akıllı Sistemlerde Yenilikler ve Uygulamaları Sempozyumu (ASYU 2006), İstanbul, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2006, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

86. Türkçe Metinlerdeki Yazım Yanlışlarına Yönelik Otomatik Düzeltme Modeli

ÇAKIROĞLU Ü., ÖZYURT Ö.

Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), Bursa, Türkiye, 01 Şubat 2006, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

87. Türkçe Aritmetik Problemlerin Bilgisayarla Çözümü

ÇAKIROĞLU Ü.

Elektrik-Elektronik-Bilgisayar Mühendisliği Sempozyumu ve Fuarı (Eleco 2006), Bursa, Türkiye, 01 Şubat 2006, ss.7-8, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2017

2017

1. Öğrenme Sürecinde Yeni Bir Yaklaşım: Üreten Hareketi (Maker Movement)

ÖZTÜRK M., Gökoğlu S., ÇAKIROĞLU Ü.

Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Editör, Tojet, Sakarya, ss.257-265, 2017

2017

2017

2. Öğrenme Ortamlarında Sanal Dönüşümler: Sanal Gerçeklik Yaklaşımı

GÖKOĞLU S., ÖZTÜRK M., ERDOĞDU F., ÇAKIROĞLU Ü.

Eğitim Teknolojileri Okumaları, Odabaşı, H.F., Akkoyunlu, B., & İşman, A. , Editör, Tojet, Sakarya, ss.248-257, 2017

2013

2013

3. Öğretim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu

ÇAKIROĞLU Ü.

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay, K. , Göktaş, Y. , Editör, Pegem A, Ankara, ss.387-404, 2013


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mart 2006 - 01 Mart 2006

01 Mart 2006 - 01 Mart 2006

3. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu

Katılımcı

Çanakkale-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 158

h-indeksi (WOS): 8