Eğitim Bilgileri
1996 - 2007
1996 - 2007Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Bilimin doğasının sınıf öğretmeni adaylarına kütle çekim konusu içerisinde farklı yaklaşımlarla öğretilmesine yönelik bir çalışma / A study toward teaching the nature of science based on different approaches for classroom teachers in gravity content
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
1996
1996Yüksek Lisans
Fizik öğretmen adaylarının profillerinin başarılarına etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Bölümü
2011 - 2016
2011 - 2016Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2007 - 2011
2007 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2000 - 2007
2000 - 2007Öğretim Görevlisi Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1997 - 2000
1997 - 2000Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2015
2015Doktora
Fen Bilimleri Dersindeki Öğrenci Hataları ve Öğretmenlerin Bu Hatalara Verdikleri Geribildirimlerin incelenmesi
AYVACI H. Ş.
E.Cengiz(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
TGA yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının "Isı ve Sıcaklık" konusunu anlamalarına etkisi
AYVACI H. Ş.
A.Durmuş(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen öğretiminde çizgi filmlerin etkisi: Kuwveti keşfedelim örneği
AYVACI H. Ş.
Z.Abdüsselam(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen teknoloji toplum dersi kapsamında yapılan uygulamaların öğretmen adaylarının bilimin doğasının unsurlarını algılama düzeylerindeki değişime etkisi
AYVACI H. Ş.
D.Özbek(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş.
M.Yıldız(Öğrenci)
Makaleler
2018
20181. Analysis of 2016 LYS and YGS Physics Questions According to Bloom Taxonomy and Outcomes in the Curriculum
Ayvaci H. S., Yamak S., DURU M. K.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.47, sa.2, ss.798-832, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
20182. Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Işığın Yansıması Konusunu Anlama Düzeyleri
AYVACI H. Ş., CANDAŞ B.
Journal of Computer and Education Research , cilt.6, sa.11, ss.1-32, 2018 (TRDizin)
2017
20173. A Comparison is aimed at the Integration of the Technology in Education System; As an Example of "Turkey and South Korea"
Basak M. H., Ayvaci H. S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.190, ss.465-492, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
20164. Analysis of Pre Service Teachers Views Toward Models and Modelling in Science Education
AYVACI H. Ş., SEVİM S., KARA Y., DURMUŞ A.
Turkish Journal of Science Education , cilt.5, sa.2, ss.0-1, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması Isı Ve Sıcaklık Başarı Testi Geçerlik Ve Güvenirlik Araştırması
AYVACI H. Ş., DURMUŞ A.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.35, sa.1, ss.87-103, 2016 (TRDizin)
2016
20166. Usage of discovery laboratory approach in teaching of science concepts
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.10, sa.5, ss.125-144, 2016 (SSCI, TRDizin)
2016
20167. Öğrencilerin Sahip Oldukları Zihinsel Modellerin Modelleme Süreci İçerisinde İncelenmesi: Hücre Konusu Örneği
AYVACI H. Ş., BEBEK G., Atik A., Keleş C. B., Özdemir N.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.28, ss.175-188, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Çocuk ve bilim eğitimi
AYVACI H. Ş., YURT Ö.
Çocuk ve Medeniyet Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.15-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. TGA Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Isı Ve Sıcaklık” Konusunda Akademik Başarılarına Etkisi
AYVACI H. Ş., DURMUŞ A.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , sa.39, ss.101-118, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201610. Çocuk ve Bilim
AYVACI H. Ş., YURT Ö.
Çocuk ve Medeniyet Derigisi , cilt.1, sa.1, ss.15-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. WEB Tabanlı Öğretimin Fen ve Teknoloji Dersi Üzerindeki Etkisi
Sevim S., AYVACI H. Ş.
Baybur Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.1-19, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Bağlam temelli rehber materyallerin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: “İletken ve Yalıtkan Maddeler” örneği
AYVACI H. Ş., ER NAS S., Dilber Y.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.13, sa.1, ss.51-78, 2016 (TRDizin)
2016
201613. Effect of Laboratory Activities Based on "Predict-Observe-Explain (POE)" method on Pre-Service Science Teachers' Academic Achievement on "Heat and Temperature" Subject
Ayvaci H. S., Durmus A.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.101-118, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201614. Bağlam Temelli Rehber Materyallerin Öğrencilerin Kavramsal Anlamaları Üzerine Etkisi: “İletken ve Yalıtkan Maddeler
AYVACI H. Ş., ER NAS S., Dilber Y.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.13, sa.1, ss.51-78, 2016 (TRDizin)
2015
201515. An Evaluation of the Instruction Carried Out With Printed Laboratory Materials Designed in Accordance With 5E Model: Reflection of Light And Image on a Plane Mirror
Ayvaci H. S., Yildiz M., Bakırcı H.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.6, ss.1677-1695, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201516. FEN BİLİMLERİ PROGRAMI’NDAKİ MODELLEME KAZANIMLARININ ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
AYVACI H. Ş., Bebek G., DURMUŞ A.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.4, sa.2, ss.334-350, 2015 (TRDizin)
2015
201517. Öğrenme Kazanımlarının Tasarlanma Sürecine İlişkin Lisansüstü Öğrencilerinin Zihinsel Modellerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
AYVACI H. Ş., Yıldız M., ALEV N.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, ss.1013-1030, 2015 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2015
201518. ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİ HAKKINDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
BAKIRCI H., ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.7, sa.1, ss.97-125, 2015 (TRDizin)
2015
201519. FEN TEKNOLOJI TOPLUM DERSI KAPSAMINDA YAPILAN UYGULAMALARIN FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI ALGILARINA ETKİSİ
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.131-152, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Fen Teknoloji Toplum Dersi Kapsamında Yapılan Uygulamaların Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Algılarına Etkisi
ÖZBEK D., AYVACI H. Ş.
İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.23, ss.93-108, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Fen Bilimleri Dersi 2013 Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Ordu İli Örneği)
ÖZBEK D., AYVACI H. Ş.
Milli Eğitim , cilt.43, sa.204, ss.214-231, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201422. Fen Bilimleri Dersi 2013 Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Ordu İli Örneği)
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.204, sa.4, ss.214-231, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Beklentileri
AYVACI H. Ş., BAKIRCI H., yıldız m.
Amasya Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.357-383, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201424. Lisansüstü Öğrencilerinin Zihinlerinde Oluşturdukları Öğretim Modelinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ÜNAL S., yıldız m., BAKIRCI H.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.79-94, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNLERİNDE OLUŞTURDUKLARI ÖĞRETİM MODELİNİN BELİRLENMESİ
AYVACI H. Ş., ÜNAL S., YILDIZ M., BAKIRCI H.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.11, sa.22, ss.95-112, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201426. Investigating 9th Physics Textbook?s Accordancy to The Updated 2013 Instruction Program: A Document Analysis Study
AYVACI H. Ş., ÇEPNİ S., ŞENEL ÇORUHLU T., YAMAK S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.11, sa.2, ss.143-164, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201427. FATİH PROJESİNİN UYGULAMA SÜRECİNDE ORTAYA ÇIKAN SORUNLARIN İDARECİLER, ÖĞRETMENLER VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
AYVACI H. Ş., BAKIRCI H., BAŞAK M. H.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.11, sa.1, ss.20-46, 2014 (TRDizin)
2014
201428. Öğretim Elemanları Gözüyle Velilerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Web Tabanlı Performans Değerlendirme Programına Yansımaları
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., BAKIRCI H., KARA Y.
Journal of Instructional Technologies and Teacher Education
, cilt.3, sa.1, ss.1-9, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201329. 5e Modeline Uygun Olarak Tasarlanan Laboratuvar Materyaliyle Gerçekleştirilen Öğretim Sürecinin Etkililiğinin Dğerlendirilmesi: Işığın Kırılması
AYVACI H. Ş., yıldız m.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-20, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Mesleklerinin İlk Yıllarında Karşılaştıkları Sorunlar Ve Bu Sorunların Yıllara Göre Değişimi
AYVACI H. Ş., DURMUŞ A.
Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.27, sa.1, ss.29-44, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201331. INVESTIGATING THE EFFECTIVENESS OF PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN STRATEGY ON TEACHING PHOTO ELECTRICITY TOPIC
Ayvaci H. Ş.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.12, sa.5, ss.548-564, 2013 (SSCI, Scopus)
2012
201232. Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilim ve fen kavramları ile ilgili sahip oldukları görüşlerin araştırılması
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, ss.29-37, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Fen Öğretim Süreçleriyle İlgili Görüşlerinin 5E Modeli Açısından İncelenmesi
AYVACI H. Ş., BAKIRCI H.
Journal Of Turkısh Scıence Educatıon , cilt.9, sa.2, ss.132-151, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201234. Veli Rehber Materyalinin Yapılandırmacı Yaklaşım İçinde Fen ve Teknoloji Öğretimine Etkileri Üzerine Bir Ön Çalışma
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., BAKIRCI H.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.195, sa.3, ss.131-145, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201235. Yeni Yapılandırılmış Çoklu Birleştirilmiş Yöntemle Bilimin Doğasının Unsurlarını Öğretmeye Yönelik Pilot Bir Çalışma
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.25, sa.1, ss.103-121, 2012 (TRDizin)
2012
201236. Kütle, Ağırlık ve Yer Çekimi Kavramlarının Farklı Öğretim Seviyelerindeki Öğrencilerin Anlama Düzeyleri
AYVACI H. Ş., BAKIRCI H., yıldız m.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.25, sa.2, ss.381-397, 2012 (TRDizin)
2012
201237. Animasyon Destekli Çizgi Filmlerin Fen Öğretimine Etkisi: 6. Sınıf Kuvveti Keşfedelim Konusu Örneği
AYVACI H. Ş., Abdüsselam Z., Abdüsselam M. S.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.4, ss.182-190, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201238. Elektrik Akımı İle İlgili Kavramların Gelişiminde V-Diyagramlarının Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Pilot Çalışma
AYVACI H. Ş., İPEK AKBULUT H.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.109-126, 2012 (TRDizin)
2012
201239. 9.Sınıf Fizik Öğretim Programında Yer Alan Teknoloji Tasarım Kazanımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ÜLTAY E., MERT Y.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.31, sa.1, ss.20-43, 2012 (TRDizin)
2012
201240. Determining the opinions of students from different grades about nuclear energy
Ayvaci H. Ş., BAKIRCI H.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.1253-1268, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201141. İlköğretim 7. Sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.25-37, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. İlköğretim 7. Sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.25-37, 2011 (TRDizin)
2010
201043. Fen ve Teknoloji Dersi Proje Tabanlı Öğretim Uygulamasında İlköğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Güçlükler
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.23, ss.43-59, 2010 (TRDizin)
2010
201044. Analysing Science and Technology Course Exam Questions According to Revised Bloom Taxonomy
AYVACI H. Ş., Türkdoğan A.
Journal of Turkısh Scıence Educatıon , cilt.7, ss.13-25, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201045. Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Bilimsel Bilginin Epistemolojik Yapısı Hakkındaki Temel Bilgilerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ , cilt.18, ss.691-704, 2010 (TRDizin)
2010
201046. Place Arrangements and Motivation Methods of Preschool Teachers Use in Science and Nature Activities
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.1977-1981, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201047. Computer Assisted Instruction to Teach Concepts In PreSchool Education
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2083-2087, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201048. Teaching magnetic properties of matter: Discovery labarotary approach
Ayvaci H. Ş.
SCIENTIFIC RESEARCH AND ESSAYS
, cilt.5, sa.1, ss.15-29, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2010
201049. Fen ve teknoloji dersi proje tabanlı öğretim uygulamasında ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları güçlükler
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.43-59, 2010 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2009
200950. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ders Sürecinde ve Yazılı Sınavlarda Sordukları Soruların Bilişsel Seviyelerinin Karşılaştırılması
AYVACI H. Ş., Şahin Ç.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.22, ss.241-255, 2009 (TRDizin)
2009
200951. Fen ve Teknoloji Dersi Konularının Okulda ve Dershanede İşlenişiyle İlgili Durumlarının Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.113-124, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200952. Fiziksel ve Kimyasal Değişim Konularındaki Kavram Yanılgılarının Düzeltilmesinde Açıklayıcı Hikâye Yönteminin Etkisi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.28, ss.93-104, 2009 (TRDizin)
2009
200953. Öğrencilerin Küresel Çevre Sorunlarına Bakışları Ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesine Yönelik Gelişimsel Bir Araştırma
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, ss.11-25, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200954. Topluma Hizmet Dersinin Bireye ve Topluma Kazandırdıkları ve Toplumun Beklentileri
AYVACI H. Ş., AKYILDIZ S.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.38, ss.102-118, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200955. Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Kurama Göre Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.3, ss.212-225, 2009 (TRDizin)
2009
200956. Fiziksel ve kimyasal değişim konularındaki kavram yanılgılarının düzeltilmesinde açıklayıcı hikaye yönteminin etkisi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.1, ss.93-104, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200857. İlköğretim Öğrencilerinin Fizik Kavramlarını Günlük Yaşamla İlişkilendirme Düzeyleri
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.1, ss.69-79, 2008 (TRDizin)
2006
200658. Usage of discovery laboratory approach in teaching of science concepts
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
Journal Of Educatıonal Scıences And Practıce , cilt.5, ss.125-144, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200559. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Fen Öğretiminde Rehber Materyal Geliştirme Becerileri Kazandırmak İçin Bir Yaklaşım
DEVECIOGLU Y., AKDENİZ A. R., AYVACI H. Ş.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.64-72, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200560. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında Yürütülen Özel Öğretim Yöntemleri-II Dersinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma
AKDENİZ A. R., AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.1-19, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200561. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Fen Bilgisi Laboratuarlarının Kullanımı Üzerindeki Etkileri
AYVACI H. Ş., KÜÇÜK M.
MİLLİİ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.1, sa.165, ss.1-10, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200462. Üstün Yetenekli Çocukların Karşılaştıkları Temel Problemler
Gökdere M., AYVACI H. Ş., Küçük M.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.29, ss.23-32, 2004 (TRDizin)
2004
200463. Sınıf Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri İle İlgili Bilgi Seviyelerinin Belirlenmesi
Gökdere M., AYVACI H. Ş.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.18, ss.17-26, 2004 (TRDizin)
2004
200464. Science teachers In-service needs in the implementation of laboratory activities
AYVACI H. Ş., GENÇ H., SEVİM S.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.12, sa.1, ss.37-42, 2004 (SCI-Expanded)
2004
200465. Data logger cihazının ohm kanunu üzerindeki pilot uygulaması
AYVACI H. Ş., ÖZSEVGEÇ T., AYDIN M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.3, ss.108-115, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200466. Yıldırım Kavramının Farklı Yaş Grubundaki Öğrencilerde Gelişimi
AYVACI H. Ş., ÖZSEVGEÇ T., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.351-360, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200467. The Application Degree of the Interactive Instructional Methods at Teacher Training
AYVACI H. Ş., Bacanak A.
Eurasıan Journal Of Educatıonal Research , sa.14, ss.150-161, 2004 (TRDizin)
2004
200468. Isı ve Sıcaklık Kavramlarının Öğrencilerin Zihninde Yapılanmasına Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesi
KARAMUSTAFAOĞLU O., ÖZMEN H., AYVACI H. Ş.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, ss.97-109, 2004 (TRDizin)
2004
200469. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Görüşleri Ve Temel Fen Kavramlarını Anlama Düzeyleri
ÇEPNİ S., Küçük M., AYVACI H. Ş.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, ss.91-100, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200470. Isı ve sıcaklık kavramlarının öğrencilerin zihninde yapılanmasına yönelik bir örnek olay incelemesi
KARAMUSTAFAOĞLU O., ÖZMEN H., AYVACI H. Ş.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, ss.97-109, 2004 (TRDizin)
2003
200371. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma
ÇEPNİ S., Küçük M., AYVACI H. Ş.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, ss.131-145, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200372. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilimlerin temel disiplinlerine karşı tutumları
AKPINAR M., AYVACI H. Ş.
MİLLİ EĞİTİM , cilt.158, ss.137-146, 2003 (Scopus, TRDizin)
2001
200173. Fizik Ders Kitaplarını Değerlendirme Ölçeği Geliştirmek İçin Örnek Bir Çalışma
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., KELEŞ E.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.152, ss.27-33, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. Fizik Öğretmen Adaylarına Çalışma Yaprağı Geliştirme Becerisi Kazandırmak İçin Bir Yaklaşım
SAKA A. Z., AYVACI H. Ş., Akdeniz A. R.
Turkish Physical Society XIX. International Physcis Congress, Elazığ, Türkiye, ss.7, (Tam Metin Bildiri)
2016
20162. FATİH Projesinin Uygulama Sürecinde Hizmet İçi Eğitime Yönelik Yeni Bir Bakış
AYVACI H. Ş., BAŞAK M. H.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.617-629, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. Genel Fizik-II Dersinin Uzaktan Eğitim Yazılımları İle Uygulanmasına YönelikÖğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., BEBEK G.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.12-16, (Tam Metin Bildiri)
2016
20164. Fen ve Teknoloji öğretmenleri ile yürütülen FATİH Projesi Uygulama Eğitimi ve Okul Hayatındaki Yansımaları
AYVACI H. Ş., BAŞAK M. H.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.630-643, (Tam Metin Bildiri)
2015
20155. YGS ve LYS Fizik Sorularının Fizik Dersi Kazanımları ve Bloom Taksonomisi Çerçevesinde Analizi
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., BEBEK G., YAMAK S.
II. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. 2013 YILINDA REVİZE EDİLEN FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ: ERZURUM HİZMETİÇİ EĞİTİM ÖRNEĞİ
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D., BEBEK G., YAMAK S.
3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.33, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. The Effect of the Computer Based Context-Based Teaching Method on Student Achievement: The Case of Friction
ÖZMEN H., AYVACI H. Ş., BEBEK G., GÜVEN O., BÜLBÜL S.
3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.33, (Özet Bildiri)
2015
20158. THE VIEWS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ON MODELING PROCESS
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D., BÜLBÜL S., Bebek G., ÜREY M.
International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, cilt.3, sa.4, ss.22-29, (Tam Metin Bildiri)
2014
20149. Temel Eğitimden Ortaöğretime GeçiG Sınavı Sorularına Bir BakıG: Fen ve Teknoloji Dersi
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., Çepni S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.373, (Özet Bildiri)
2014
201410. 2007 Ve 2013 Yılları Fizik Dersi Ögretim Programlarının Ünite Organizasyonları Açısından Karsılastırılması
AYVACI H. Ş., Yıldız M.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201411. İlköğretim Öğrencilerinin Uzay Kavramına İlişkin Zihinsel Modelleri
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., ÖZBEK D., ÜNAL S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.951-955, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Ögretim Ortamında Uygulanabilirligi Konusunda Fen ve Teknoloji Ögretmenlerinin Görüşleri
BAKIRCI H., ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201413. POSTGRADUATE STUDENTS’ OPINIONS ON NEW SCIENCE CURRICULUM
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., ÖZBEK D., Yıldız M.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE & TECHNOLOGY, Barcelona, İspanya, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.262, (Özet Bildiri)
2014
201414. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN YENİ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
AYVACI H. Ş., BÜLBÜL S., ÖZBEK D., Yıldız M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.951-955, (Tam Metin Bildiri)
2014
201415. INVESTIGATING MASTER THESIS AND DOCTORAL DISSERTATIONS ABOUT NATURE OF SCIENCE: TURKEY SAMPLE
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D., BÜLBÜL S., DURMUŞ A.
INTERNATIONAL CONFERENCE ONEDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE & TECHNOLOGY, Konya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201316. Velilerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Web Destekli Egitim Arastırmalarına Yansımaları
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., BAKIRCI H., KARA Y.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. Fizik II dersinin uzaktan eğitimle işleniş süreci ve bu sürecin öğretmen adaylarının görüşleri ile değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.17, (Özet Bildiri)
2012
201218. Bilimsel Okuryazarlıgın Gelismesi Sürecinde Bilimin Dogasını Anlamaya Yönelik Yeni Bir Yöntem Uygulaması: Çoklu Birlestirilmis Ögretim Yöntemi
AYVACI H. Ş., ÖZBEK D.
21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
201219. Animasyon Destekli Çizgi Filmlerin Fen Ögretiminde Kavramsal Anlamaya Etkisi:6.Sınıf Kuvveti Kesfedelim Konusu Örnegi
Abdüsselam Z., AYVACI H. Ş., Abdüsselam M. S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
201220. The Effect of Animation-Assisted Cartoons in Science Teaching: 6th Grade Force Topic Example
Abdüsselam Z., AYVACI H. Ş., Abdüsselam M. S.
3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2011
201121. Bilgisayar Dersinin Sınıf Ögretmeni Adaylarının Bilgisayar Okur Yazarlıklarına Etkisi
AYVACI H. Ş., GENÇ H., BAKIRCI H.
10. Ulusal Sınıf Ögretmenligi Egitim Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. OKS ve SBS’deki Fen ve Teknoloji Soru içeriğinin Öğretmen görüşlerine göre incelenmesi,
AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.
IX. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2010
201023. OKS ve SBS’ deki fen ve teknoloji soru içeriğinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.
IX Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)
2010
201024. OKS ve SBSdeki Fen ve Teknoloji soru içeriğinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., ÜREY M.
10. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201025. Computer-assisted instruction to teach concepts in pre-school education
Ayvaci H. S., Devecioglu Y.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2083-2087, (Tam Metin Bildiri)
2010
201026. Place arrangements and motivation methods of preschool teachers use in science and nature activities
Ayvaci H. S., Devecioglu Y.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1977-1981, (Tam Metin Bildiri)
2009
200927. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanabilirliğine Yönelik Görüşleri
AYVACI H. Ş.
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.1, (Özet Bildiri)
2009
200928. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin proje tabanlı yaklaşımın uygulanabilirliğine yönelik görüşleri
AYVACI H. Ş., ER NAS S.
Fen, Sosyal ve Çevre eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.11-19, (Tam Metin Bildiri)
2009
200929. Investigating the Internet Choices of Candidate Teachers
AYVACI H. Ş., Türkdoğan A.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretimi Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2009
200930. İlköğretim Öğrencilerinin İş-Güç-Enerji Konusunda Sahip Oldukları Yanlış Anlamalar
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. Yeni Program ve Öğretmenlerin Yenilikçi Bakış Açıları
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2009
200932. Investigating the effect of student success using the experimental method for instructing the topic of pressure in pre-school science teaching
Ayvaci H. Ş., YILMAZ B. C.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2707-2711, (Tam Metin Bildiri)
2009
200933. Investigating the effect of drama activity called "mirrors and their usage" to student succession developed according to elaborating stage of 5e model
Ayvaci H. Ş., YILMAZ B. C.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2712-2717, (Tam Metin Bildiri)
2008
200834. Fen öğretiminde güncel ve etkili bir yöntem: drama
AYVACI H. Ş.
VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
2007
200735. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme" dersinin bölümler arası uygulamada farklılıklarının sebeplerinin belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇEPNİ S.
I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2007
200736. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Bölümler Arası Uygulamada Farklılıklarının Sebeplerinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., Şahin Ç., ÇEPNİ S.
I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
2007
200737. Fen öğretiminde çalışma yaprağı ve bilgisayar destekli materyal kullanımının öğrencilerin duyuşsal öğrenme alanı üzerine etkileri
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.594-599, (Tam Metin Bildiri)
2007
200738. Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Düşünceleri ve Bu Teknolojileri Kullanma Yeterlilikleri
AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., Nas H.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)
2007
200739. Fen Öğretiminde Çalışma Yaprağı ve Bilgisayar Destekli Materyal Kullanımının Öğrencilerin Duyuşsal Öğrenme Alanı Üzerine Etkileri
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2007
200740. Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri,
AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., NAS H.
7th International Educational Technology Conference, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.284-288, (Tam Metin Bildiri)
2006
200641. Fen Ve Teknoloji Dersinde Çoklu Zekâ Kuramına Yönelik Geliştirdikleri Örnek Çalışma Yaprakları
AYVACI H. Ş.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1, (Özet Bildiri)
2006
200642. Laboratuvar kullanımında yeni bir yaklaşım
AYVACI H. Ş.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.1, (Özet Bildiri)
2005
200543. Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Materyallerin Uygulanabilirliklerinin Değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.1, (Özet Bildiri)
2004
200444. Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantısı Kararlarının Eğitim Ve Öğretim Uygulamaları Üzerindeki Yansımaları
AYVACI H. Ş.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Temmuz 2004, ss.1, (Özet Bildiri)
2002
200245. Ilkögretim Fen Bilgisi Ögrencilerinin Fen Kavramlarını Günlük Yasamdaki Olgu ve Olaylarla Iliskilendirme Düzeyleri
YİĞİT N., AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
V. ULUSAL FEN BILIMLERI VE MATEMATIK EGITIMI KONGRESI, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2002
200246. KAVRAM HARITASININ FEN BILGISI BASARISINA ETKISI
AYVACI H. Ş., DEVECIOGLU Y.
V. ULUSAL FEN BILIMLERI VE MATEMATIK EGITIMI KONGRESI, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2002
200247. Okul Öncesi Ögretmenlerinin Fen ve Doga Konularına Yönelik Yeterliliklerinin Belirlenmesi
AYVACI H. Ş., YİĞİT N., DEVECIOGLU Y.
V. ULUSAL FEN BILIMLERI VE MATEMATIK EGITIMI KONGRESI, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2002
200248. Fen Bilgisi Laborauarı Derslerinin Değerlendirilmesi
ÇEPNİ S., Küçük M., AYVACI H. Ş.
I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2002, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
2001
200149. Okullarda ve Lise Giriş Sınavlarında Sorulan fen Bilgisi Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırılması
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., KELEŞ E.
Yeni Bin Yılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.144-150, (Tam Metin Bildiri)
2001
200150. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Tutumlarının ve Temel Fen Kavramlarını Anlama Düzeylerinin Yıllara Göre Değişimi
ÇEPNİ S., Küçük M., AYVACI H. Ş.
10. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
2000
200051. Sertifika Öğrencilerinin Fizik Kavramlarını Anlama Düzeyleri
Çepni S., AYVACI H. Ş., KELEŞ E.
10. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)
2000
200052. Dört ve Beşinci Sınıflarda Fen Bilgisi Programındaki Fizik Kavramlarının Öğrenciler Tarafından Anlaşılma Düzeyleri
Çepni S., Aydın A., AYVACI H. Ş.
IV. Fen Bilimleri Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 06 Eylül 2000 - 08 Eylül 0200, ss.135-140, (Tam Metin Bildiri)
1999
199953. ÖSS'de Sorulan Fizik Soruları ile Liselerde Sorulan Fizik Sınav Sorularının Karşılaştırılmas
Çepni S., KELEŞ E., AYVACI H. Ş.
18. Fizik Kongresi, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)
1999
199954. Fizik Öğretmen Adaylarının Alan Bilgilerini Uygulamaları Üzerine Bir Yaklaşım
AKDENİZ A. R., ÇEPNİ S., YİĞİT N., AYVACI H. Ş.
18. Fizik Kongresi, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)
1998
199855. Fizik Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi
AYVACI H. Ş., ÇEPNİ S., AKDENİZ A. R.
III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.129-136, (Tam Metin Bildiri)
1996
199656. Fizik Öğretmen Adaylarının Profillerinin Başarılarına Etkisi
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş.
II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. BİLİM TEKNOLOJİ MÜHENDİSLİK SANAT VE MATEMATİK
AYAYDIN A., AYVACI H. Ş.
Kuramdan Uygulamaya STEM, salih çepni, Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.25-42, 2017
2016
20162. Yaşam (bağlam) temelli, beyin temelli öğrenme kuramları, 21. yüzyıl becerileri ve FeTeMM yaklaşımı ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları
ÇEPNİ S., ÖZMEN H., AYVACI H. Ş.
Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, ÇEPNİ, S., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.121-190, 2016
2015
20153. Laboratuvarda Güvenlik
ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., AYAS A. P., AKDENİZ A. R.
Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.355-364, 2015
2014
20144. Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya)
YİĞİT N., AKDENİZ A. R., ÖZMEN H., Çepni S., Ayas A., AYVACI H. Ş.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2014
2014
20146. Okul Öncesi Dönemde Bilimin Doğasının Öğretimi
AYVACI H. Ş.
Örnek Uygulamalarla Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Doç. Dr. Mustafa Metin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.51-74, 2014
2012
20128. Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları 8. Sınıf
AYVACI H. Ş.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2012
2012
20129. Genel Fizik ve Teknolojinin Bilimsel İlkeleri Problem Çözümleri
AYVACI H. Ş.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2012
2012
201210. Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları 7. Sınıf
AYVACI H. Ş.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2012
2012
201211. Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları 6. Sınıf
AYVACI H. Ş.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2012
2012
201212. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
AYVACI H. Ş.
Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.198-322, 2012
2012
201213. Optik
AYVACI H. Ş.
Genel Fizik ve Teknolojinin Bilimsel İlkeleri, Orbay M., Öner F., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.321-394, 2012
2011
201114. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-II
AYVACI H. Ş.
Celepler Matbaacılık, Trabzon, 2011
2011
201115. Kuvvet ve Hareket
AYVACI H. Ş.
Genel Fizik I, Taşar M.F., Orbay M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.154-192, 2011
2010
201016. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-I
AYVACI H. Ş.
Celepler Matbaacılık, Trabzon, 2010
2010
201017. Manyetik Alan ve Etkileri
AYVACI H. Ş.
Genel Fizik 2, Taşar M.F., Orbay M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.184-227, 2010
2009
200918. Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
AYVACI H. Ş.
Celepler Matbaacılık, Trabzon, 2009
Desteklenen Projeler
2011 - 2011
2011 - 2011Okulöncesi Öğretmenlerinin Bilimin Doğası ve Bilimsel Bilginin Öğretilmesi Sürecinde Etkinlik Tasarlama ve Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Çalışma
TÜBİTAK Projesi
AYVACI H. Ş.
2011 - 2011
2011 - 2011Genç Bilim İnsanları Yaparak-Yaşayarak ve Eğlenerek Bilime Dokunuyor
TÜBİTAK Projesi
AYVACI H. Ş., YAŞAR A.
2005 - 2007
2005 - 2007Halk Eğitim Merkezlerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
AYVACI H. Ş.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorTURKISH JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
Yayın Kurul Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorJournal of Turkish Science Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2015 - 2015
2015 - 2015II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi
Değerlendirme Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2015
Aralık 2015Eğitim ve Bilim
SCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2015
Eylül 2015Eğitim ve Bilim
SCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2015
Temmuz 2015Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2015
Mart 2015Eğitim ve Bilim
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Journal of Computer and Education Research
Diğer Dergiler
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Temmuz 2015
Temmuz 2015Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Haziran 2015
Haziran 2015Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Haziran 2015
Haziran 2015Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015Tübitak Bideb 2229 - Fem bilgisi öğretmenliği lisans öğrencilerine proje danışmanlığı eğitimi çalıştayı - 3
Katılımcı
-Türkiye
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015Tübitak Bideb 2229 - Fem bilgisi öğretmenliği lisans öğrencilerine proje danışmanlığı eğitimi çalıştayı - 2
Katılımcı
-Türkiye
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015TÜBA II. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014