Eğitim Bilgileri
1995 - 2001
1995 - 2001Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/ Fizik Eğitimi Abd, Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik-Nükleer Fizik, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
Öğretmenlik Uygulamalarında Fizik Öğretmen Adayları İçin Yürütülebilecek Etkinlikler ve Kazandırılabilecek Davranışların Belirlenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/ Fizik Eğitimi Abd
1995
1995Yüksek Lisans
Ordu Yöresindeki Bazı Liken ve Karayosunu Örneklerinde Cs-134 ve Cs-137 Düzeyleri
Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, Fizik
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2015
2015TÜBİTAK 2237 Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
TÜBİTAK
2015
2015Editör ve Yazar 6. Eğitim Semineri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
TÜBİTAK-ULAKBİM
2015
2015TÜBİTAK Akademik Düzeyde Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
KTÜ
2013
2013Profesyonel İletişim
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Kariyer Sokağı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2018
2011 - 2018Prof. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Doç. Dr.
Purdue University, Faculty Of Education, Curriculum And Instruction
2006 - 2011
2006 - 2011Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim, Ofmae Bölümü
2006 - 2006
2006 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ofmae Bölümü
2002 - 2006
2002 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1996 - 2001
1996 - 2001Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ofmae Bölümü
1993 - 1996
1993 - 1996Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyesi
Trabzon Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2013 - 2018
2013 - 2018Yönetim Kurulu Üyesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2003 - 2015
2003 - 2015Bölüm Başkanı
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ofmae
2005 - 2006
2005 - 2006Dekan Yardımcısı
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2002 - 2006
2002 - 2006Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2003 - 2005
2003 - 2005Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ofmae Bölümü
2003 - 2004
2003 - 2004Bölüm Başkanı
Sakarya Üniversitesi, Böte Bölümü
2002 - 2003
2002 - 2003Bölüm Başkan Yardımcısı
Sakarya Üniversitesi, İlköğretim Bölümü
Yönetilen Tezler
2015
2015Doktora
Fizik Öğretiminde REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Olarak Geliştirilen Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen rehber Materyallerinin Değerlendirilmesi
SAKA A. Z.
A.KUMAŞ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Fizik Öğretiminde Proje Tabanlı ve Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi
SAKA A. Z.
S.KAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Elektromanyetik İndüksiyon Konusunda Bağlam Temelli Yaklaşıma Dayalı Olarak Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
SAKA A. Z.
K.YAYLA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Okul Uygulamalarının Fizik Uygulama Öğretmenlerinin Mesleki Beceri Gelişimlerine Etkisinin Belirlenmesi: Trabzon İli Örneği
SAKA A. Z.
D.BATMAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Elektrostatik ve Elektrik Akımı Ünitelerinde TGA Yöntemine Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanması ve Etkililiğinin İncelenmesi
SAKA A. Z.
N.MISIR(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Yeryüzünde Hareket Konusunda İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisinin Belirlenmesi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü
SAKA A. Z.
A.KUMAŞ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi
SAKA A. Z.
S.ÖZKALAYCIOĞLU(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İngilizce Hazırlık Öğretiminin Öğrencilerin Lise Birinci Sınıf Sayısal Derslerdeki Başarılarına Etkisi
SAKA A. Z.
M.RÜZGAR(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Durgun Elektrik Konusunda Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Konularına Karşı Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi”, Sakarya Üniversitesi
SAKA A. Z.
Ö.ALTIN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
John Dewey’nin Türk Eğitim Sistemi Üzerindeki Etkileri
SAKA A. Z.
R.KARADUMAN(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminde Çalışma Yapraklarına Dayalı Öğretim Materyali Geliştirme ve Uygulama
SAKA A. Z.
M.YILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2018
20181. Evaluation of research related to virtual physics laboratory applications
Mircik O. K., Saka A. Z.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.96, sa.7, ss.740-744, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2018
20182. Virtual laboratory applications in physics teaching
Mircik O. K., Saka A. Z.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.96, sa.7, ss.745-750, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2018
20183. Evaluation of Researches Related to Virtual Physics Laboratory Applications
Karagöz Mırçık Ö., SAKA A. Z.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS , cilt.96, sa.6, ss.1139-1146, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2018
20184. AN INTEGRATIVE APPROACH TO THE DEVELOP PRACTISING SKILLS OF PHYSICS PRE-SERVICE TEACHERS REGARDING THE LABORATORY APPLICATIONS
SAKA A. Z., Karal E.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS , cilt.96, sa.8, ss.776-782, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
20175. Virtual Laboratory Applications in Physics Teaching
Karagöz Mırçık Ö., SAKA A. Z.
CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS , cilt.95, sa.12, ss.748-755, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2015
20156. Development of Teacher Guidance Materials Based on 7e Learning Method in Virtual Laboratory Environment: Electric Current Case
SAKA A. Z., Karagöz Ö.
Procedia Social and Behavioral Sciences , sa.191, ss.810-827, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
20117. The effect of the guided discussion method on student success in the teaching of physics
Saka A. Z.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.3, sa.4, ss.725-738, 2011 (SCI-Expanded)
2011
20118. The effect of 11th grade students’ mathematical success on their achievement in physics
SAKA A. Z.
Balkan Physics Letters , cilt.19, sa.191027, ss.240-246, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20119. Factors affecting students’ bias against physics course
SAKA A. Z.
Balkan Physics Letters, , cilt.19, sa.191028, ss.247-257, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Investigation of Student-Centered Teaching Applications of Physics Student Teachers
SAKA A. Z.
Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education , cilt.1, ss.51-58, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201011. Implementation of Cooperative Learning and Guided Discussion Methods in science teaching to improve professional skills of student teachers
SAKA A. Z.
Journal of Turkish Science Education , cilt.7, sa.2, ss.30-51, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200912. Hitting two birds with a stone: Assessment of an effective approach in science teaching and improving professional skills of student teachers
SAKA A. Z.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.1, ss.1533-1544, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200913. Öğretmen Adaylarının Araştırmacı Öğretmen Yaklaşımı İle Yetiştirilmelerinde Alan Çalışması Yürütmelerinin Rolü
SAKA A. Z.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.169-183, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200914. Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji öğretimi hakkındaki görüşleri
SAKA A. Z.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.531-542, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200915. Öğretmen adaylarının atanma kaygılarının hizmet öncesi öğretmen eğitimi sürecine etkileri
SAKA A. Z., Saka A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.4, ss.321-333, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200916. Öğretmen Adaylarının Atanma Kaygılarının Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Sürecine Etkiler
SAKA A., Saka A. Z.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.4, ss.321-333, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200917. Eğitim Bilimine Giriş dersinin öğretmen adayları açısından değerlendirilmes
SAKA A. Z., Saka A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.332-338, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200918. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Dersinin Mesleki Beceri Gelişimlerine Etkisi Hakkındaki Görüşleri
SAKA A., Saka A. Z.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.528-539, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200919. Fizik öğretiminde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrenci kazanımlarına etkisi
SAKA A. Z., Kumaş A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.143-155, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200920. Öğretmen adaylarının Sınıf Yönetimi dersinin mesleki beceri gelişimlerine etkisi hakkındaki görüşleri
SAKA A. Z., Saka A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.528-539, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200921. Fizik öğretmenlerinin öğretim süreci ile ilgili yeterlikleri hakkındaki öğretmen ve öğrenci görüşleri: Van ili örneği
SAKA A. Z., Kan S., Oğuz B.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.178-188, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200922. İşbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması: Akışkanlarda Direnç Kuvveti ve Limit hız örneği-II
SAKA A. Z., Kumaş A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.344-359, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200723. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Öğretmenlerin Rolleri ve Sorumlulukları
SAKA A. Z.
İlköğretmen Dergisi , cilt.7, ss.23-29, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200624. A Cross-Age Study of the Understanding of Three Genetic Concepts: How Do They Image the Gene, DNA and Chromosome?
SAKA A. Z., CERRAH ÖZSEVGEÇ L., AKDENİZ A. R., AYAS A. P.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY , cilt.15, sa.2, ss.192-202, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200625. An Integrative Model for Preparing Effective Teachers
SAKA A. Z., Saka A.
The Eurasian Journal of Educational Research , cilt.6, sa.23, ss.168-176, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200526. Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinde Mesleki Becerilerini Geliştirme Düzeyi
SAKA A. Z., Saka A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.10, ss.81-89, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200527. Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminde Çalışma Yapraklarına Dayalı Materyal Geliştirme ve Uygulama
SAKA A. Z., Yılmaz M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.4, sa.3, ss.120-131, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200528. Öğretmen Adaylarına Öğretimde Yöntem Zenginliği Kazandırmak İçin Farklı Bir Yaklaşım
SAKA A. Z.
The Eurasian Journal of Educational Research , cilt.5, sa.19, ss.251-262, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200429. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi Dersi Kapsamında Yürütülen Etkinliklerin Öğretmen Adaylarının Beklentilerini Karşılama Düzeyi
SAKA A. Z.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, ss.17-35, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200430. Improving Professional Skills of Practitioners by Constructing an Effective Approach in Science Teaching
SAKA A. Z.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.3, sa.4, ss.28-37, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200431. Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
SAKA A. Z., Balkan Kıyıcı F.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, ss.376-397, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200432. Killing Two Birds With One Stone: Improving 4th Year Student Teachers’Teaching Skills and Preparing 1st Year Student Teachers for Teaching Practice
SAKA A. Z., Saka A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.3, sa.2, ss.42-47, 2004 (Hakemli Dergi)
1999
199933. Fizik Öğretmen Adaylarına Uygulama Öğretmenleri Tarafından Uygulanmakta Olan Etkinliklerin Belirlenmesi
SAKA A. Z.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı , cilt.2, ss.327-334, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. Öğrencilerin fizik dersine yönelik önyargılı tutumlarını etkileyen faktörler
SAKA A. Z.
Turkish Physical Society 27. International Physics Conference7, İstanbul, Türkiye, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
0
02. Suyun Elektrolizi Konusunda TGA Yöntemine Dayalı Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Uygulanması
SAKA A. Z., Mısır N.
ISTEC-2010 International Science & Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), ss.712, (Tam Metin Bildiri)
0
03. Durgun Elektrik Konusunda Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Olarak Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Konularına Karşı Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
SAKA A. Z., ALTIN Ö.
V. International Educational Technology Conference, Sakarya University, Sakarya, Türkiye, cilt.1, ss.227, (Tam Metin Bildiri)
0
04. Pozitron Yok Olma Yöntemi ile Bi(Pb)-Sr-Ca-Cu-O ve Y-Ba-Cu-O Süperiletkenlerinin incelenmesi
SAKA A. Z., YAMAK S., Kopya A. İ., BACAKSIZ E., CEVIK U.
Turkish Physical Society XVI. International Physcis Congress, İzmir, Türkiye, ss.7, (Tam Metin Bildiri)
0
05. Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı TGA Yöntemine Uygun Olarak Geliştirilen Etkinliklerin Öğrenci Başarısı ve Fizik Ders Kazanımlarına Etkisi
SAKA A. Z., Mısır N.
III. International Computer and Instructional Technology Symposium, Trabzon, Türkiye, ss.332, (Tam Metin Bildiri)
0
06. Öğretmen Adaylarının Araştırmacı Öğretmen Yaklaşımı İle Yetiştirilmelerinde Alan Çalışması Yürütmelerinin Rolü
SAKA A. Z.
III. International Teacher Preparation Symposium, Çanakkale, Türkiye, ss.4, (Tam Metin Bildiri)
0
07. An Integrative Model for Preparing Effective Teachers
SAKA A. Z., Saka A.
International Conference on Innovation in Higher Education, Ukrayna, ss.491, (Tam Metin Bildiri)
0
08. Öğretmen Adaylarının KPSS Hakkındaki Görüşleri
SAKA A. Z., Saka A.
V. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, cilt.2, ss.669, (Tam Metin Bildiri)
0
09. Öğretmen Adaylarının Fizik Problemlerini Çözmedeki Yetersizlik Nedenlerinin Belirlenmesi
SAKA A. Z.
Turkish Physical Society 23. International Physics Congress, Sakarya, Türkiye, ss.13, (Tam Metin Bildiri)
0
010. Yatay Atış Hareketi konusunda işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrenci kazanımlarına etkisi
SAKA A. Z., Kumaş A.
ISTEC-2010 International Science & Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), ss.907, (Tam Metin Bildiri)
0
011. REACT öğretim stratejisine dayalı öğretmen rehber materyali geliştirilmesi: Elektrik devrelerindeki potansiyel fark örneği
SAKA A. Z., Kumaş A., Kan S.
TFD-29 Turkish Physical Society 29th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, ss.14, (Tam Metin Bildiri)
0
012. Developing An Activity Based Model for Turkish Physics Student Teachers in Teaching Practice
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
013. Implementation of the activity in the subject of the conductor capacitance in physics educatıon based on the TGA method
SAKA A. Z., Mısır N.
ICONTE-2012 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, ss.1657, (Tam Metin Bildiri)
0
014. Student teachers’ views about effects of school practice on development of their professional skills
SAKA A. Z., Saka A.
World Conference on Educational Sciences 2009, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
015. Onbirinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının fizik başarıları üzerindeki etkisi
SAKA A. Z.
Turkish Physical Society 27. International Physics Conference7, İstanbul, Türkiye, ss.27, (Tam Metin Bildiri)
0
016. Bilgisayar destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin fizik dersine karşı ilgi ve başarı düzeylerine etkisi
SAKA A. Z., Kumaş A., Kan S.
TFD-29 Turkish Physical Society 29th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, ss.11, (Tam Metin Bildiri)
0
017. Comparing of Physics Mentors and Method Tutors’ Evaluations for Student Teachers
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
018. Elektromanyetik İndüksiyon konusunda Bağlam Temelli Öğrenme yaklaşıma dayalı olarak geliştirilen öğretim materyalinin değerlendirilmesi
SAKA A. Z., Yayla K.
ISTEC-2010 International Science & Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), ss.278, (Tam Metin Bildiri)
0
019. Fizik öğretiminde uygulanan güdümlü tartışma yönteminin öğrenci başarısına etkisi
SAKA A. Z.
Turkish Physical Society 27. International Physics Conference, İstanbul, Türkiye, ss.4, (Tam Metin Bildiri)
0
020. Development of Teacher Guidance Materials Based on 7e Learning Method in Virtual Laboratory Environment: Electric Current Case
SAKA A. Z., Karagöz Ö.
6th World Conference on Educational Sciences, Malta, (Tam Metin Bildiri)
0
021. Bilgisayar destekli fizik laboratuarı uygulamalarının etkililiğinin değerlendirilmesi
SAKA A. Z., Kumaş A.
ISTEC-2010 International Science & Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), ss.166, (Tam Metin Bildiri)
0
022. Characteristics of CuGaSez-GaAs Solar Gells
SAKA A. Z., Dzhafarow T. D., Sadıgov M. S., Kopya A. İ., BACAKSIZ E.
Turkish Physical Society XVI. International Physcis Congress, İzmir, Türkiye, ss.4, (Tam Metin Bildiri)
0
023. Improving Professional Skills of Practitioners by Constructing an Effective Approach in Science Teaching
SAKA A. Z.
International Conference on Innovation in Higher Education, Ukrayna, ss.501, (Tam Metin Bildiri)
0
024. Akım ile potansiyel fark arasındaki ilişki konusunda REACT öğretim stratejisine dayalı öğretmen rehber materyali geliştirilmesi
SAKA A. Z., Kumaş A., Kan S.
TFD-29 Turkish Physical Society 29th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
0
025. Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminde Çalışma Yapraklarına Dayalı Materyal Geliştirme ve Uygulama
SAKA A. Z., Yılmaz M.
IV. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, ss.136, (Tam Metin Bildiri)
0
026. Doğu Karadeniz Dip Tortularının X-Işını Flouresans Yöntemi İle İncelenmesi
SAKA A. Z., Kopya A. İ., CEVIK U., KARAL H.
Turkish Physical Society XV. International Physcis Congress, Antalya, Türkiye, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
0
027. Killing Two Birds with A Stone: Improving 4th Year Student Teachers’ Teaching Skills and Preparing 1st Year Student Teachers for Teaching Practice
SAKA A. Z., Saka A.
Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
028. Implementation of problem based learning in cooperative learning groups: An example of movement of vertical shooting
SAKA A. Z., Kumaş A.
World Conference on Educational Sciences 2009, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
029. Okul Uygulamalarının Fizik Uygulama Öğretmenlerinin Mesleki Beceri Gelişimlerine Etkisinin Belirlenmesi: Trabzon İli Örneği
SAKA A. Z., Batman D.
III. International Computer and Instructional Technology Symposium, Trabzon, Türkiye, ss.339, (Tam Metin Bildiri)
0
030. İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisinin Belirlenmesi: Düşey Atış Örneği-I
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
Turkish Physical Society 25. International Physics Conference, Muğla, Türkiye, ss.4, (Tam Metin Bildiri)
0
031. Hitting two birds with a stone: Assessment of an effective approach in science teaching and improving professional skills of student teachers
SAKA A. Z.
World Conference on Educational Sciences 2009, Kıbrıs (Kktc), (Tam Metin Bildiri)
0
032. Fizik Öğretmen Adaylarına Çalışma Yaprağı Geliştirme Becerisi Kazandırmak İçin Bir Yaklaşım
SAKA A. Z., AYVACI H. Ş., Akdeniz A. R.
Turkish Physical Society XIX. International Physcis Congress, Elazığ, Türkiye, ss.7, (Tam Metin Bildiri)
0
033. Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinde Mesleki Becerilerini Geliştirme Düzeyi
SAKA A. Z., Saka A.
V. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, cilt.2, ss.689, (Tam Metin Bildiri)
2015
201534. Manyetizma Konusunda REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi
SAKA A. Z., Kumaş A.
II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.5-11, (Tam Metin Bildiri)
2014
201435. Development Of Teacher Guidance Materials Based On 7E Learning Method In Virtual Laboratory Environment
Karagoz O., Saka A. Z.
Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.810-827, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. Fizik öğretiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi kapsamında geliştirilen öğretim materyalinin uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi
SAKA A. Z., Kan S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.4-10, (Tam Metin Bildiri)
2012
201237. Fizik öğretiminde Elektriksel İş ve Isı konusunda Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliğin uygulanması
SAKA A. Z., Mısır N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.3-10, (Tam Metin Bildiri)
2010
201038. Fizik öğretmen adaylarının öğrenci merkezli öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi
SAKA A. Z.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.11-17, (Tam Metin Bildiri)
2009
200939. Assessment of an effective approach in science teaching and improving professional skills of student teachers
Saka A. Z.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1533-1544, (Tam Metin Bildiri)
2009
200940. Implementation of problem based learning in cooperative learning groups: An example of movement of vertical shooting
Saka A. Z., Kumas A.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1327-1336, (Tam Metin Bildiri)
2009
200941. Student teachers' views about effects of school practice on development of their professional skills
Saka A. Z., Saka A.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1597-1604, (Tam Metin Bildiri)
2008
200842. İşbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması: Eğik Atış Örneği
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.27-18, (Tam Metin Bildiri)
2008
200843. Öğretmen adaylarının Sınıf Yönetimi dersinin mesleki beceri gelişimlerine etkisi hakkındaki görüşleri
SAKA A. Z., Saka A.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.17-25, (Tam Metin Bildiri)
2008
200844. İşbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması: Akışkanlarda Direnç Kuvveti ve Limit hız örneği-II
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.9-17, (Tam Metin Bildiri)
2008
200845. Fizik öğretiminde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrenci kazanımlarına etkisi
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.32-39, (Tam Metin Bildiri)
2008
200846. Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji öğretimi hakkındaki görüşleri
SAKA A. Z.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.5-11, (Tam Metin Bildiri)
2008
200847. Öğretmen adaylarının atanma kaygılarının hizmet öncesi öğretmen eğitimi sürecine etkileri
SAKA A. Z., Saka A.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, ss.6-13, (Tam Metin Bildiri)
2005
200548. Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterliliklerini Kazanma Düzeylerine İlişkin Algıları
SAKA A., Saka A. Z., Titrek O.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200449. Web Tabanlı Okul Uygulamaları Modeli Geliştirme
SAKA A. Z., Saka A.
IV. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, ss.1308-1313, (Tam Metin Bildiri)
2004
200450. Web Tabanlı Okul Uygulamaları Modeli
SAKA A., Saka A. Z.
IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, ss.1308-1313, (Tam Metin Bildiri)
2004
200451. Öğretmen Adaylarına Öğretimde Yöntem Zenginliği Kazandırmak İçin Farklı Bir Yaklaşım
SAKA A. Z.
IV. International Educational Technology Conference, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, ss.859-866, (Tam Metin Bildiri)
2004
200452. Fen Öğretiminde Kullanılan Somutlaştırma Araçları ve Uygulanma Düzeyleri
SAKA A. Z.
6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, cilt.2, ss.245-250, (Tam Metin Bildiri)
2001
200153. Öğretmenlik Uygulamaları Etkinliklerinin Yürütülmesinde Kullanılabilecek Model Önerisi
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.7-15, (Tam Metin Bildiri)
2000
200054. Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Uygulama Öğretmenlerinin Görevleri
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, (Tam Metin Bildiri)
2000
200055. Fizik Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmen Adaylarına Uygulamakta Oldukları Etkinliklerin Adayların Beklentilerini Karşılama Düzeyi
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.2-8, (Tam Metin Bildiri)
1999
199956. Fizik Laboratuarlarının Yürütülmesinde Farklı Bir Yaklaşım
SAKA A. Z., Akdeniz A. R., Yiğit N.
”, Turkish Physical Society XVIII. International Physcis Congress, Adana, Türkiye, 25 - 28 Ekim 1999, ss.98-101, (Tam Metin Bildiri)
1999
199957. Fizik Öğretmen Adaylarına Uygulama Öğretmenleri Tarafından Uygulanmakta Olan Etkinliklerin Belirlenmesi
SAKA A. Z., Akdeniz A. R.
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, (Tam Metin Bildiri)
1998
199858. Fizik Derslerinde Uygulanan Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları ve Hedef Davranış Kazandırma Becerilerinin Kazandırılması İçin Etkinlikler
SAKA A. Z., Yiğit N., Akdeniz A. R.
III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 23 - 25 Eylül 1998, ss.140-147, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2008
20081. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Problem Çözme ve Probleme Dayalı Öğrenme(PDÖ)]
SAKA A. Z.
Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Taşkın, Ö., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.149-204, 2008
Desteklenen Projeler
2010 - 2010
2010 - 2010Bilim Okulları ve Doğa Eğitimi”, “Bilimin Biyokuşağı
TÜBİTAK Projesi
SAKA A. Z.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorInternational Journal of Human Sciences
Yayın Kurul Üyesi
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorJournal of Turkish Science Education
Yayın Kurul Üyesi
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorThe Turkish Online Journal of Educational Technology
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2015
Aralık 2015Education and Science
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2015
Nisan 2015TTKB Kitap Değerlendirme Panelisti
Diğer Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Mart 2014
Mart 2014TTKB Kitap Değerlendirme Panelisti
Diğer Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitap
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Aralık 2015
Aralık 2015Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ekim 2014
Ekim 2014TÜBİTAK Projesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012TFD-29 Turkish Physical Society 27th International Physics Congress
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Ekim 2010 - 01 Ekim 2010
01 Ekim 2010 - 01 Ekim 2010ISTEC-2010 International Science & Technology Conference
Katılımcı
Gazimagusa-Kıbrıs (Kktc)
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010TFD-27 Turkish Physical Society 27th International Physics Congress
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010TFD-27 Turkish Physical Society 27th International Physics Congress
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010TFD-27 Turkish Physical Society 27th International Physics Congress
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 2009
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 2009III. International Computer and Instructional Technology Symposium, Karadeniz Technical University Fatih Faculty of Educat
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009The First International Congress of Educational Research
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
01 Şubat 2009 - 01 Şubat 2009
01 Şubat 2009 - 01 Şubat 2009World Conference on Educational Sciences 2009
Katılımcı
Girne-Kıbrıs (Kktc)
01 Eylül 2008 - 01 Eylül 2008
01 Eylül 2008 - 01 Eylül 200817. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Sakarya-Türkiye
01 Eylül 2006 - 01 Eylül 2006
01 Eylül 2006 - 01 Eylül 2006VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 2006 - 01 Mayıs 2006
01 Mayıs 2006 - 01 Mayıs 2006III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 20052005 Dünya Fizik Yılı-Türk Fizik Derneği 23. Uluslararası Fizik Kongresi
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005
01 Eylül 2005 - 01 Eylül 2005
V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu
Katılımcı
Sakarya-Türkiye
01 Kasım 2004 - 01 Kasım 2004
01 Kasım 2004 - 01 Kasım 2004
IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu
Katılımcı
Sakarya-Türkiye
01 Eylül 2004 - 01 Eylül 2004
01 Eylül 2004 - 01 Eylül 2004
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2003 - 01 Mayıs 2003
01 Mayıs 2003 - 01 Mayıs 2003ICHEI-2003 International Conference on Innovation in Higher Education
Katılımcı
Kyyiv-Ukrayna
01 Mayıs 2002 - 01 Mayıs 2002
01 Mayıs 2002 - 01 Mayıs 2002IEC-2002-Education: Changing Times, Changing Needs, First International Conference on Education
Katılımcı
Gazimagusa-Kıbrıs (Kktc)
01 Eylül 2001 - 01 Eylül 2001
01 Eylül 2001 - 01 Eylül 2001Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000
01 Eylül 2000 - 01 Eylül 2000TFD 19. Fizik Kongresi
Katılımcı
Elazığ-Türkiye
01 Eylül 1999 - 01 Eylül 1999
01 Eylül 1999 - 01 Eylül 1999TFD 18. Fizik Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Mart 1999 - 01 Mart 1999
01 Mart 1999 - 01 Mart 1999Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Eylül 1998 - 01 Eylül 1998
01 Eylül 1998 - 01 Eylül 1998III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 30
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Haziran-2014
Haziran 2014