TÜLAY ŞENEL ÇORUHLU


Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: tsenel@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 462 377 7262 Dahili: 7262
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//tsenel
Ofis: KTU Fatih Eğitim Fak. A Blok No:317
Posta Adresi: tulaysenel41@gmail.com; tsenel@ktu.edu.tr

Metrikler

Yayın

67

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

39

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

34

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2013

2008 - 2013

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, -, İlköğretim, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim , Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

İlköğretim 7. Sınıf “Güneş Sistemi Ve Ötesi Uzay Bilmecesi” Ünitesinde “Zenginleştirilmiş 5E Öğretim Modeli” ne Göre Geliştirilen Rehber Materyallerin Etkililiğinin Belirlenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, İlköğretim

2008

2008

Yüksek Lisans

Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması

Karadeniz Teknik Üniversitesi, İlköğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2005 - 2013

2005 - 2013

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyo bilimsel Konuların Öğretiminde Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamları

Birleştirilmiş sınıflarda Fen Öğretimi

Sınıf Ögretmenligi Eğitiminde Proje Uygulamaları

Egitiminde Süreç Degerlendirme ve Kavramsal Degisim Yüksek Lisans

Lisans

Lisans

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

Öğretmenlik Uygulaması I

Bilim, Teknoloji ve Toplum

Genel Fizik

Okul Deneyimi

Fen ve Teknoloji Öğretimi II

Trafik ve İlkyardım

Öğretmenlik Uygulaması II

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

Genel Fizik

Makaleler

Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
Scopus (7)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (20)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2017

2017

1. Reflections of primary school teacher candidates’ on drawings of their some concepts in the “The world and the universe” learning area

ŞENEL ÇORUHLU T., İPEK AKBULUT H., ER NAS S.

International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.59, (Özet Bildiri)

2017

2017

2. Reflections of primary school teacher candidates' on drawings of their some concepts in the "The World and the Universe" learning area

ŞENEL ÇORUHLU T., İPEK AKBULUT H., ER NAS S.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, Aydın, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.59, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Preparing a science experiments guidebook for secondary school mainstreamed students with learning disabilities: a case of “Earth And Universe” learning field

ER NAS S., ÇALIK M., ŞENEL ÇORUHLU T., Pehlevan M., Koç F.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, Aydın, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.64, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Science teacher candidates' opinions about global warming

İPEK AKBULUT H., ŞENEL ÇORUHLU T.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, Aydın, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.66, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

7. “Bilim, Teknoloji ve Toplum” dersinden yansımalar: Bir özel durum çalışması

ŞENEL ÇORUHLU T.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Sempozyumu, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.189, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. “Yer kabuğundaki yer altı ve yer üstü suları” konusunda geliştirilen rehber materyallerin etkililiğinin değerlendirilmesi

ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., KİRMAN BİLGİN A.

XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.181, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Fen bilgisi öğretmen adaylarının “Isının Işıma yoluyla yayılması” konusunda sahip oldukları görüşlerinin belirlenmesi

ŞENEL ÇORUHLU T.

III. International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.-, ss.1053-1054, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Student Teachers’ Subject Matter Knowledge on the Basic Forces of Nature

Karal Eyüpoğlu I. S., ŞENEL ÇORUHLU T.

III. International Eurasian Educational Research Congress, Trabzon, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.1109-1110, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Fen bilgisi öğretmen adaylarının “Isının konveksiyon yoluyla yayılması” konusunda sahip oldukları görüşlerinin belirlenmesi

ŞENEL ÇORUHLU T., Karal Eyüpoğlu I. S.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, cilt.-, ss.48, (Özet Bildiri)

2010

2010

12. OKS ve SBS’deki Fen ve Teknoloji Soru içeriğinin Öğretmen görüşlerine göre incelenmesi,

AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.

IX. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

13. OKS ve SBS’ deki fen ve teknoloji soru içeriğinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi

AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.

IX Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. OKS ve SBSdeki Fen ve Teknoloji soru içeriğinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi

AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., ÜREY M.

10. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2009

2009

15. Özel öğretim yöntemleri II dersi uygulamalarında kullanılmak üzere geliştirilen analitik puanlama anahtarının değerlendirilmesi

ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇEPNİ S.

Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.421-429, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

16. Özel öğretim yöntemleri II dersi uygulamalarında kullanılmak üzere bir analitik puanlama anahtarının geliştirilmesi

ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., Çepni S.

Fen, Sosyal ve Çevre eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.421-429, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

17. Kavram yanılgılarını gidermeye yönelik materyal geliştirme: ‘Maddenin Halleri ve Isı’ ünitesi örneği

ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇEPNİ S.

, 3. Uluslar arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

18. Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma durumları

ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., ÇEPNİ S.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

19. Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarında karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi: Çalışma- II

Şahin Ç., ŞENEL ÇORUHLU T., İPEK AKBULUT H.

XVI Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

20. Dengeye derişimin etkisi ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıları gidermeye yönelik çalışma yaprağı

YILDIRIM N., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., Ayas A.

1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Kimya Eğitiminde Yeni Ufuklar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, ss.74-75, (Özet Bildiri)

2007

2007

21. Kimya öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim yapma nedenleri ve beklentileri

ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., YILDIRIM N.

1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Kimya Eğitiminde Yeni Ufuklar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 Haziran 2007, ss.128-129, (Özet Bildiri)

2007

2007

22. Kimya öğretmenliği adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri

ER NAS S., YILDIRIM N., ŞENEL ÇORUHLU T.

1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Kimya Eğitiminde Yeni Ufuklar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, ss.121-122, (Özet Bildiri)

2007

2007

23. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme" dersinin bölümler arası uygulamada farklılıklarının sebeplerinin belirlenmesi

AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., ÇEPNİ S.

I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

24. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Bölümler Arası Uygulamada Farklılıklarının Sebeplerinin Belirlenmesi

AYVACI H. Ş., ŞENEL ÇORUHLU T., ER NAS S., Şahin Ç., ÇEPNİ S.

I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

25. Fen öğretiminde çalışma yaprağı ve bilgisayar destekli materyal kullanımının öğrencilerin duyuşsal öğrenme alanı üzerine etkileri

ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.594-599, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

26. Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Düşünceleri ve Bu Teknolojileri Kullanma Yeterlilikleri

AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., Nas H.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

27. Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri,

AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T., NAS H.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.284-288, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

28. Fen Öğretiminde Çalışma Yaprağı ve Bilgisayar Destekli Materyal Kullanımının Öğrencilerin Duyuşsal Öğrenme Alanı Üzerine Etkileri

ÇEPNİ S., AYVACI H. Ş., ER NAS S., ŞENEL ÇORUHLU T.

7th International Educational Technology Conference, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2017

Haziran 2017

Turkish Science Education

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2016

Haziran 2016

Education and Science

SSCI Kapsamındaki Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education

Katılımcı

Aydın-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları SempozyumuSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Ordu-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Sempozyumu

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2007 - 01 Mayıs 2007

01 Mayıs 2007 - 01 Mayıs 2007

7th International Educational Technology ConferenceSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Lefkoşa-Kıbrıs (Kktc)

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 39

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2017

Temmuz 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Seda Arslan (Yüksek Lisans Tez Savunması) - Amasya Üniversitesi

Mayıs-2016

Mayıs 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nihal Akyol (Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı) - Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi