BÜLENT GÜVEN


Fatih Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen-Matematik Alanları Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: bguven@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 462 377 7172
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//bguven
Ofis: Fatih Eğitim Fakültesi, D Blok
Posta Adresi: KTÜ, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, D Blok, 61335, Söğütlü-Akçaabat- TRABZON

Metrikler

Yayın

119

Yayın (WoS)

45

Yayın (Scopus)

46

Atıf (WoS)

181

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

231

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

210

H-İndeks (Scholar)

4

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2006

2002 - 2006

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Öğretmen Adaylarının Küresel Geometri Anlama Düzeylerinin Karakterize Edilmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Matematik Eğitimi

2002

2002

Yüksek Lisans

Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Geometri Öğrenme

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Matematik Eğitimi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

2006 - 2010

2006 - 2010

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

2000 - 2006

2000 - 2006

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2010 - 2013

2010 - 2013

Enstitü Müdür Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2006 - 2012

2006 - 2012

Bölüm Başkan Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Geometrik Düşünme

İstatistiksel Okuryazarlık

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dinamik Ortamda Geometrik Yapılar

Problem Çözmede Stratejiler ve Yönelimler

Lisans

Lisans

Geometri

İstatistik ve Olasılık II

Öğretmenlik Uygulaması

İstatistik ve Olasılık I

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri II

Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (73)
SCI-E, SSCI, AHCI (35)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (39)
ESCI (4)
Scopus (42)
TRDizin (25)
Diğer Yayınlar (24)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İstatistiksel Okuryazarlık Düzeylerinin Örneklem Seçimi Bileşeni Bağlamında İncelenmesi

GÜVEN B., BAKİ A., UZUN N., ÖZMEN Z. M., ARSLAN Z.

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Verilerdeki Değişime İlişkin İstatistik Okuryazarlığının İncelenmesi

GÜVEN B., BAKİ A., ARSLAN Z., ÖZMEN Z. M., Uzun N.

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İstatistik Okuryazarlığının Eleştirel Düşünme Yeterliği Açısından İncelenmesi

ÖZMEN Z. M., GÜVEN B.

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.197-198, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Lise Ögrencileri Üniversiteye Beraberinde Ne Getiriyor: Ispat Bağlamında Mantıksal Hatalar Ve Güçlükler

ÖZTÜRK T., Demir E., GÜVEN B.

3. Türk Bilgisayar Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.511-513, (Özet Bildiri)

2015

2015

5. THE TYPES OF EXAMPLES TEACHERS USE IN TEACHING FUNCTION CONCEPT

GÜVEN B., YILMAZ Ş., Alkan S.

4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES - WCEIS -2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.58-59, (Özet Bildiri)

2015

2015

6. 10. Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Polinomlar Konusundaki Öğretimsel Açıklamalarının İncelenmesi

GÜVEN B., ALKAN S.

4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES - WCEIS -2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.58, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. Dinamik geometri yazılımları ile desteklenen bir öğrenme ortamının varsayımda bulunma üzerine etkisinin incelenmesi

GÜVEN B., ÖZTÜRK T.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2015, ss.213-214, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Öğretmen adaylarının ispat değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi

ÖZTÜRK T., GÜVEN B.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2015, ss.215, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. TEOG Matematik Sorularının İlköğretim Matematik Öğretim Programı Işığında Değerlendirilmesi

BÜLBÜL B. Ö., GÜLER M., AKŞAN E., GÜRSOY K., GÜVEN B.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

10. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi.

GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.264, (Özet Bildiri)

2014

2014

11. Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının ispat sürecindeki muhakeme hatalarının incelenmesi

GÜVEN B., ÖZTÜRK T., Demir E.

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.850-851, (Özet Bildiri)

2014

2014

12. Öğrencilerin özel dörtgenler ile ilgili anlamalarının şekilsel kavram teorisi kapsamında değerlendirilmesi

GÜVEN B., ÖZTÜRK T.

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.93-94, (Özet Bildiri)

2014

2014

13. Üniversite Öğrencilerinin Örnekleme Dağılım Konusuna Ilişkin Anlamaları

GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.853, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. Öğretmen adaylarının ispat sürecinde dinamik geometri yazılımlarını kullanma amaçlarının incelenmesi

ÖZTÜRK T., GÜVEN B.

13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.448-451, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Öğrencilerin düzgün çokgen kavramına yönelik anlamalarının şekilsel kavram teorisi kapsamında değerlendirilmesi

ÖZTÜRK T., Alkan S., GÜVEN B.

13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.437-439, (Özet Bildiri)

2013

2013

16. Okul öncesi öğretmenlerinin matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik inançlarının sınıf ortamına yansımaları

GÜVEN B., ÖZTÜRK Y., KARATAŞ İ., ARSLAN S., ŞAHİN F.

X. Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2013, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

17. İspat yazma düzeylerini arttırmaya yönelik bir model: İSMAT Öğretim Modeli

GÜVEN B., ÖZTÜRK T.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.42, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. 11. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Geometrik Şekiller Hakkındaki Algıları: Model Şekiller

GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. 11. sınıf öğrencilerinin bazı geometrik şekiller hakkındaki algıları: Model şekiller

GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. Matematik Öğretmen Adaylarının Süreklilik Kavramına Yönelik Problemlerin Çözümünde Dinamik Geometri Yazılımını Kullanma Şekillerinin İncelenmesi

ÇABAKÇOR B. Ö., GÜLER M., GÜRSOY K., GÜVEN B.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. Preservice early chilhood education teachers’ beliefs about teaching and learning mathematics

ÖZTÜRK Y., GÜVEN B., KARATAŞ İ., ARSLAN S., GÜRSOY K.

New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

22. Analysis of pre-service early childhood teachers’ activities about mathematics education

GÜVEN B., KARATAŞ İ., ARSLAN S., ÖZTÜRK Y., GÜRSOY K.

New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 Eylül 2012 - 26 Eylül 0201, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

23. Gerçek yaşam durumları ile ilgili veri temsil süreçlerinin incelenmesi

GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri

ÖZTÜRK T., GÜVEN B.

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.454, (Özet Bildiri)

2012

2012

25. Gerçek Yaşam Durumları ile ilgili Veri Temsil Süreçlerinin İncelenmesi

GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)

2012

2012

26. An application of individualized assessment in educational Hypermedia: design of computerized adaptive testing system and its integration into UZWEBMAT

ÖZYURT H., ÖZYURT Ö., Baki A., Guven B.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3191-3196, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

27. Matematik Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Stratejiler ve Problem Çözme Başarıları Arasındaki İlişki

ÖZMEN Z. M., AYDIN F., GÜVEN B.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.415-418, (Özet Bildiri)

2011

2011

28. 8TH GRADE TURKISH STUDENTS' VAN HIELE LEVELS AND CLASSIFICATION OF QUADRILATERALS

Guven B., OKUMUS S.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.473-480, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

29. The change over the years of problem solving skills of pre-service elementary mathematics teachers

Ozdogan Z. B., Seyitoglu E., Guven B.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2278-2283, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

30. Mathematics teachers' views about measurement and evaluation dimension of new Turkish geometry curriculum

YILMAZ G. K., Alkan S., BARAN BULUT D., Elmas H., Guven B.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2678-2683, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

32. Use of Cabri 2D software in drawing height, perpendicular bisector and diagonal

YILDIZ C., Guven B., KOPARAN T.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2040-2045, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

33. The effect of conceptual change approach on 9(th) grade students' achievement

KOPARAN T., YILDIZ C., KOGCE D., Guven B.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3926-3931, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

34. Üç boyutlu geometrik şekillerin iki boyutlu düzleme resmedilmesinde oluşan algı yanılmalarına Cabri 3d yazılımının etkisi

GÜRSOY K., YILDIZ C., ÇEKMEZ E., GÜVEN B.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

35. Öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet kullanım eğilimleri

İSKENDEROĞLU M., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., KÖSA T., GÜVEN B.

3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.782-787, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

36. The Student Teachers’ Styles About Using Learning Objects In Web Based Learning Environments

ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., AKKAN Y.

8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

37. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayılar Konusu ile İlgili Sahip oldukları Anlamaların Belirlenmesi

ÇEKMEZ E., GÜVEN B., Karataş İ.

International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.490-497, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

38. Geometriden Geometrilere: Öğretmen Adaylarının Geometri Algılarındaki Değişim

GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.

7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 04 Nisan 2008, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

41. Aritmetikten Cebire Geçişte Problem Çözme Stratejileri

BAKİ A., AKKAN Y., ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

42. Aritmetikten Cebire: Örüntü Genelleştirme

AKKAN Y., ATASOY E., GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

43. Bir Öğrenme Nesnesi Ambarının Tasarımı Ve Öğrenme Kaynaklarının Paylaştırılması Amaçlı Kullanımı

ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., GÜVEN B.

. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2008: e-Öğrenme (Future-Learning 2008), İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Ocak 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

44. Gender and Grade Differences in Turkish Secondary School Students’ Geometric Understanding Levels

GÜVEN B., KÖSA T., ÇELİK D.

XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2017

2017

1. Olasılık Teorisinin Gelişimi: Pascal, Bernoulli ve Laplace

GÜVEN B., ÖZTÜRK T.

MATEMATİK TARİHİ - Giriş - THE HISTORY OF MATHEMATICS- An Introduction, Durmuş S., Editör, Nobel Yaşam, Ankara, ss.439-496, 2017

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Eğitim ve Bilim

Editörler Kurulu Üyesi

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

International Journal of Educational Studies in Mathematics

Editörler Kurulu Üyesi

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Turkish Journal of Computer and Mathematics Education

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Türk Matematik Eğitimi Derneği

Yönetim Kurulu Üyesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 181

h-indeksi (WOS): 8