Eğitim Bilgileri
2002 - 2006
2002 - 2006Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Öğretmen Adaylarının Küresel Geometri Anlama Düzeylerinin Karakterize Edilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Matematik Eğitimi
2002
2002Yüksek Lisans
Dinamik Geometri Yazılımı Cabri ile Keşfederek Geometri Öğrenme
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi/Matematik Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
2006 - 2010
2006 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
2000 - 2006
2000 - 2006Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2010 - 2013
2010 - 2013Enstitü Müdür Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2006 - 2012
2006 - 2012Bölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2014
2014Yüksek Lisans
12. Sınıf Öğrencilerinin 3 Boyutlu Cisimlerin 2 Boyutlu Gösterimlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi: KTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü
GÜVEN B.
B.YILMAZ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Ders İmecesinin Matematik Öğretmenlerinin Problem Çözme Ortamlarında Öğrencilerinin Üstbilişlerini Harekete Geçirmeye Yönelik Davranışlarına Etkisi
GÜVEN B.
A.YILDIZ(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin İstatistiksel Okuryazarlık Seviyeleri ve İstatistiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
GÜVEN B.
T.KOPARAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
7. Sınıf Öğrencilerinin Dinamik Geometri Ortamlarında Dörtgenleri Sınıflandırma Süreçlerinin İncelenmesi
GÜVEN B.
S.OKUMUŞ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
4MAT Öğretim Modelinin İlköğretim Matematik Öğretmenleri Tarafından Uygulanması Sürecinden Yansımalar
GÜVEN B.
Z.Bahar(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Bilgisayar Teknolojisinin İlköğretim Matematik Derslerine Entegrasyonuna Yönelik Olarak Tasarlanan Hizmet İçi Eğitim Programının Etkililiğinin İncelenmesi
GÜVEN B.
G.KALELİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Olasılık Konusunun Disiplinlerarası yaklaşımla Öğretiminin Öğrencilerin Bilişsel Öğrenmeleri Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi
GÜVEN B.
E.ALP(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Dönüşüm Geometrisinin Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının 7. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Anlama Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
GÜVEN B.
Y.KURAK(Öğrenci)
Makaleler
2019
20191. Evaluating students' conceptual and procedural understanding of sampling distributions
Ozmen Z. M., Guven B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.1, ss.25-45, 2019 (ESCI, Scopus)
2017
20172. Investigation of Pre-School Teachers' Beliefs about Mathematics Education in Terms of Their Experience and Structure of Their Education
Karatas I., Guven B., Ozturk Y., Arslan S., GURSOY K.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.673-689, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
20173. Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Üstbilişlerini Harekete Geçirmeye Yönelik Davranışlarının İncelenmesi İçin Gözlem Formunun Geliştirilmesi
GÜVEN B., YILDIZ A.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) , cilt.1, sa.41, ss.1-19, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2016
20164. Effect of Designed In-Service Training to Secondary School Mathematics Teachers Technology Usage Level
Guven B., YILMAZ G. K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.188, ss.35-66, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
20165. Evaluating Students' Beliefs in Problem Solving Process: A Case Study
Ozturk T., Guven B.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.3, ss.411-429, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
20166. Critical views of 8th grade students toward statistical data in newspaper articles: Analysis in light of statistical literacy
Guler M., Gursoy K., Guven B.
COGENT EDUCATION
, cilt.3, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
20167. Problem types used in math lessons: the relationship between student achievement and teacher preferences
Guven B., Aydin-Guc F., Ozmen Z. M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.47, sa.6, ss.863-876, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
20158. Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrencilerin Merkezi Eğilim Ve Yayılım Ölçülerine Yönelik İstatistiksel Okuryazarlık Seviyelerine Etkisi
KOPARAN T., GÜVEN B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.773-796, 2015 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2015
20159. Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi
YILMAZ G. K., GÜVEN B.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.6, sa.2, ss.299-322, 2015 (TRDizin)
2015
201510. The effect of project-based learning on students' statistical literacy levels for data representation
Koparan T., Gueven B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.46, sa.5, ss.658-686, 2015 (ESCI, Scopus)
2015
201511. 9. Sınıf Öğrencilerinin Sözel Problemlerdeki Eksik-Fazla Bilgiye İlişkin Farkındalıkları
GÜRSOY K., GÜLER M., BÜLBÜL B. Ö., GÜVEN B.
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.13-22, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Examining the Statistical Process Experiences of 8th Grade Students
Guven B., Ozturk T., Ozmen Z. M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.177, ss.343-363, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201413. Reflections from a Mathematics Instruction Conducted With Individualized Adaptive and Intelligent e-Learning Environment
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., Baki A., Guven B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.174, ss.129-142, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201414. The effects of UZWEBMAT on the probability unit achievement of Turkish eleventh grade students and the reasons for such effects
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., Guven B., Baki A.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.75, ss.1-18, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2014
201415. İstatistik öğretiminde yeni yaklaşımların istatistiksel okuryazarlığa etkisi: proje tabanlı öğrenme.
KOPARAN T., GÜVEN B.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.356-377, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201416. According to the M3ST Model Analyze of the Statistical Thinking Levels of Middle School Students
Koparan T., Guven B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.171, ss.37-51, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201417. ). Use of high school students’ context and mathematical/statistical knowledge forms in analyzing data
KOPARAN T., GÜVEN B., KARATAŞ İ.
Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.1-11, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin olasılık kavramına yönelik istatistiksel okuryazarlık seviyelerine etkisi
GÜVEN B., KOPARAN T.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.60-84, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201419. İstatistik öğretiminde öğrencilerin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı hakkındaki görüşleri
KOPARAN T., KARPUZ Y., GÜVEN B.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, ss.51-64, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201420. The effect on the 8th grade students’ attitude towards statistics of project based learning.
KOPARAN T., GÜVEN B.
European Journal of Educational Research , cilt.3, sa.2, ss.73-85, 2014 (Scopus)
2014
201421. 8. sınıf öğrencilerinin örneklem kavramına yönelik istatistiksel okuryazarlık seviyelerinin belirlenmesi
GÜVEN B., KOPARAN T.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.13, sa.4, ss.1171-1184, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201422. The effect of project-based learning on students’ statistical literacy levels for inference
KOPARAN T., GÜVEN B.
Karaelmas Journal of Educational Sciences
, cilt.2, sa.1, ss.33-48, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201423. Knowledge types used by eighth grade gifted students while solving problems
Baltaci S., Yildiz A., Güven B.
Bolema - Mathematics Education Bulletin
, cilt.28, sa.50, ss.1032-1055, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2013
201324. Integration into mathematics classrooms of an adaptive and intelligent individualized e-learning environment: Implementation and evaluation of UZWEBMAT
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., Baki A., Guven B.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.29, sa.3, ss.726-738, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201325. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Örneklem Kavramına Yönelik İstatistiksel okuryazarlık Seviyelerine Etkisi
KOPARAN T., GÜVEN B.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.185-196, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201326. Factors influencing mathematical problem-solving achievement of seventh grade Turkish students
Guven B., CABAKCOR B. O.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
, cilt.23, ss.131-137, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201327. ). A study of scale development on determination of pre-service and in-service teacher's beliefs about pre-school mathematics education
GÜVEN B., KARATAŞ İ., ÖZTÜRK Y., ARSLAN S., GÜRSOY K.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.12, sa.4, ss.969-980, 2013 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2013
201328. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin istatistiksel düşünme seviyelerindeki farklılaşma.
GÜVEN B., KOPARAN T.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.12, sa.1, ss.158-178, 2013 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2012
201229. Evaluation Of An Adaptive And Intelligent Educational Hypermedia For Enhanced Individual Learning Of Mathematics A Qualitative Study
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., BAKİ A., GÜVEN B., KARAL H.
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS , cilt.39, sa.15, ss.12092-12104, 2012 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201230. A Fully Personalized Adaptive and Intelligent Educational Hypermedia System for Individual Mathematics Teaching Learning
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., BAKİ A., GÜVEN B., KARAL H.
TEM JOURNAL - Technology, Education, Management, Informatics , cilt.1, sa.4, ss.246-257, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201231. Evaluation of an adaptive and intelligent educational hypermedia for enhanced individual learning of mathematics: A qualitative study
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., Baki A., Guven B., Karal H.
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS
, cilt.39, sa.15, ss.12092-12104, 2012 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201232. A fully personalized adaptive and intelligent educational hypermedia system for individual mathematics teaching-learning
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., BAKİ A., GÜVEN B., KARAL H.
TEM JOURNAL - Technology, Education, Management, Informatics , cilt.1, sa.4, ss.246-257, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Integrating computerized adaptive testing into UZWEBMAT: Implementation of individualized assessment module in an e-learning system
ÖZYURT H., ÖZYURT Ö., Baki A., Guven B.
EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS
, cilt.39, sa.10, ss.9837-9847, 2012 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201234. Determining the Types of Problems Used by 7th Grade Math Teachers
Ozmen Z. M., Taskin D., Guven B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.246-261, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201235. Analyzing the Effect of Web-based Instruction Applications to School Culture within Technology Integration
Cakiroglu U., Akkan Y., Guven B.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1043-1048, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201236. An individualized e-learning environment to the teaching of mathematics: Student views of UZWEBMAT
ÖZYURT Ö., ÖZYURT H., BAKİ A., GÜVEN B.
AWERProcedia Information Technology - Computer Science , cilt.1, sa.2012, ss.523-527, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201237. An application of individualized assessment in educational hypermedia Design of computerized adaptive testing system and its integration into UZWEBMAT
ÖZYURT H., ÖZYURT Ö., BAKİ A., GÜVEN B.
Procedia - Social and Behavioral Science Journal , cilt.46, sa.2912, ss.3191-3196, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201238. Dinamik geometri yazılımı kullanımının sınıf öğretmeni adaylarının dönüşümler konusundaki akademik başarılarına etkisi
GÜVEN B., KALELİ YILMAZ G.
e-Journal of New WorldSciences Academy , cilt.7, sa.1, ss.442-452, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201239. Üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesi
YILDIZ A., BALTACI S., GÜVEN B.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.123-143, 2012 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2012
201240. Ortaöğretim öğrencilerinin problem çözmeye yönelik inanç ve öz-yeterlilik algıları ile rutin ve rutin olmayan problemlerdeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
TAŞKIN D., AYDIN F., AKŞAN E., GÜVEN B.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.7, sa.1, ss.50-61, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201241. Using dynamic geometry software to improve eight grade students' understanding of transformation geometry
Guven B.
AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.28, sa.2, ss.364-382, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201242. Using Dynamic Mathematics Software to Develop Problem Solving Skills
GÜVEN B., BAKİ A., ÇEKMEZ E.
Mathematics & Computer Education , cilt.46, sa.1, ss.6-17, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201243. Using dynamic geometry software to develop problem solving skills.
GÜVEN B., BAKİ A., ÇEKMEZ E.
Mathematics and Computer Education , cilt.46, sa.1, ss.6-17, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201144. Examining preservice elementary mathematics teachers' understandings about irrational numbers
Guven B., Cekmez E., Karatas I.
PRIMUS
, cilt.21, sa.5, ss.401-416, 2011 (Scopus)
2011
201145. Türkiyedeki Matematik Eğitimi Araştırmalarındaki Eğitimler:1998 ile 2007 Yılları Arası
BAKİ A., GÜVEN B., KARATAŞ İ., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.40, ss.57-68, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201146. A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers
Baki A., Kosa T., Guven B.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.42, sa.2, ss.291-310, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201147. A Cross-Age Study of Students' Understanding of Limit and Continuity Concepts
Karatas I., Guven B., Cekmez E.
BOLEMA-MATHEMATICS EDUCATION BULLETIN-BOLETIM DE EDUCACAO MATEMATICA
, cilt.24, sa.38, ss.245-264, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201148. Metacognitive Behaviours of the Eighth Grade Gifted Students in Problem Solving Process
Yildiz A., Baltaci S., Guven B.
NEW EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.26, sa.4, ss.248-260, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201149. Examining preservice elementary mathematics teachers’ understanding about irrational numbers.
GÜVEN B., ÇEKMEZ E., Karataş İ.
Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies , cilt.21, sa.5, ss.401-416, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201050. Using empirical evidence in the process of proving: The case of dynamic geometry
Guven B., Cekmez E., Karatas I.
Teaching Mathematics and its Applications
, cilt.29, sa.4, ss.193-207, 2010 (Scopus)
2010
201051. Java'nın web tabanlı öğretimde öğrenci bilgisayar etkileşimi sağlama Potansiyeli
ÇAKIROĞLU Ü., Akkan Y., GÜVEN B.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.1-11, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201052. Dinamik geometri yazılımı Cabri’nin 11. Sınıf öğrencilerinin trigonometri konusundaki öğrenmelerine etkisi
KALELİ YILMAZ G., ERTEM E., GÜVEN B.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.1, sa.2, ss.200-216, 2010 (TRDizin)
2010
201053. Ortaöğretim Öğrencilerinin Günlük Yaşam Problemlerini Çözebilme Becerilerinin Belirlenmesi
GÜVEN B., KARATAŞ İ.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.201-217, 2010 (SCI-Expanded, TRDizin)
2010
201054. Characterizing student mathematics teachers’ levels of understanding in spherical geometry
GÜVEN B., BAKİ A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.41, sa.8, ss.991-1013, 2010 (Scopus)
2010
201055. Teaching Mathematics and Its Applications
GÜVEN B., ÇEKMEZ E., Karataş İ.
Teaching Mathematics and Its Applications , cilt.29, sa.4, ss.193-207, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200956. A comparative study of the effects of using dynamic geometry software and physical manipulatives on the spatial visualisation skills of pre-service mathematics teachers
BAKİ A., KÖSA T., GÜVEN B.
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.42, sa.2, ss.291-310, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200957. The gap between expectations and reality: integrating computers into mathematics classrooms
Guven B., Cakiroglu U., AKKAN Y.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.10, sa.4, ss.505-515, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200958. Khayyam with Cabri: experiences of pre-service mathematics teachers with Khayyam's solution of cubic equations in dynamic geometry environment
BAKİ A., GÜVEN B.
Teaching Mathematics and Its Applications , cilt.28, sa.1, ss.1-9, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200959. Öğrencilerin Cebir Öğrenme Alanında Sahip Oldukları Bazı Hata ve Kavram Yanılgıları
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi , cilt.13, ss.55-77, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200960. İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Ögrencilerinin Denklem Olusturma ve Problem Kurma Yeterlilikleri
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, ss.41-55, 2009 (TRDizin)
2009
200961. Students discovering spherical geometry using dynamic geometry software
GÜVEN B., Karataş İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY , cilt.40, sa.3, ss.331-340, 2009 (Scopus)
2008
200862. Öğrencilerin cebir öğrenme alanında sahip oldukları bazı hata ve kavram yanılgıları
Akkan Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , cilt.7, sa.13, ss.55-74, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200863. Using dynamic geometry software to convey real-world situations into the classroom: the experience of student mathematics teachers with a minimum network problem.
GÜVEN B.
Teaching Mathematics and Its Applications , cilt.27, sa.4, ss.24-37, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200864. EXAMINING MATHEMATICS TEACHERS' BELIEFS ABOUT USING COMPUTERS IN MATHEMATICS TEACHING
Cakiroglu U., Guven B., AKKAN Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.38-52, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200865. Using dynamic geometry software to gain an insight into a proof
GÜVEN B.
International Journal of Computers for Mathematical Learning , cilt.13, sa.3, ss.251-262, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
200566. Dinamik geometri Yazılımı Cabri ile oluşturmacı öğrenme ortamı tasarımı: bir model
GÜVEN B., KARATAŞ İ.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.4, sa.1, ss.67-72, 2005 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2004
200467. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf ortamı tasarımları.
GÜVEN B., KARATAŞ İ.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.3, sa.1, ss.25-34, 2004 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2004
200468. Sonsuz kümelerin karşılaştırılması: öğrencilerin kullandıkları yöntemler.
GÜVEN B., KARATAŞ İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, ss.65-73, 2004 (TRDizin)
2004
200469. 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin belirlenmesi: bir özel durum çalışması.
KARATAŞ İ., GÜVEN B.
Milli Eğitim , cilt.163, ss.132-143, 2004 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2004
200470. Ortaöğretimdeki çocukların matematiksel ispat yapabilme durumlarının incelenmesi
GÜVEN B., ÇELİK D., KARATAŞ İ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.30, sa.316, ss.35-45, 2004 (TRDizin)
2003
200371. Problem çözme davranışlarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler: klinik mülakatın potansiyeli
GÜVEN B., KARATAŞ İ.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.2, sa.2, ss.2-9, 2003 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2003
200372. Fonksiyon kavramının farklı öğrenim düzeyinde olan öğrencilerdeki gelişimi
GÜVEN B., Karataş İ.
Eğitim Araştırmaları , cilt.4, sa.16, ss.64-73, 2003 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2003
200373. Dinamik geometri yazılımı Cabri ile geometri öğrenme: öğrenci görüşleri
GÜVEN B., Karataş İ.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.2, sa.2, ss.67-78, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İstatistiksel Okuryazarlık Düzeylerinin Örneklem Seçimi Bileşeni Bağlamında İncelenmesi
GÜVEN B., BAKİ A., UZUN N., ÖZMEN Z. M., ARSLAN Z.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2018
20182. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Verilerdeki Değişime İlişkin İstatistik Okuryazarlığının İncelenmesi
GÜVEN B., BAKİ A., ARSLAN Z., ÖZMEN Z. M., Uzun N.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
20173. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İstatistik Okuryazarlığının Eleştirel Düşünme Yeterliği Açısından İncelenmesi
ÖZMEN Z. M., GÜVEN B.
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.197-198, (Özet Bildiri)
2017
20174. Lise Ögrencileri Üniversiteye Beraberinde Ne Getiriyor: Ispat Bağlamında Mantıksal Hatalar Ve Güçlükler
ÖZTÜRK T., Demir E., GÜVEN B.
3. Türk Bilgisayar Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.511-513, (Özet Bildiri)
2015
20155. THE TYPES OF EXAMPLES TEACHERS USE IN TEACHING FUNCTION CONCEPT
GÜVEN B., YILMAZ Ş., Alkan S.
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES - WCEIS -2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.58-59, (Özet Bildiri)
2015
20156. 10. Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Polinomlar Konusundaki Öğretimsel Açıklamalarının İncelenmesi
GÜVEN B., ALKAN S.
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES - WCEIS -2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.58, (Özet Bildiri)
2015
20157. Dinamik geometri yazılımları ile desteklenen bir öğrenme ortamının varsayımda bulunma üzerine etkisinin incelenmesi
GÜVEN B., ÖZTÜRK T.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2015, ss.213-214, (Özet Bildiri)
2015
20158. Öğretmen adaylarının ispat değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi
ÖZTÜRK T., GÜVEN B.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 19 Mayıs 2015, ss.215, (Özet Bildiri)
2014
20149. TEOG Matematik Sorularının İlköğretim Matematik Öğretim Programı Işığında Değerlendirilmesi
BÜLBÜL B. Ö., GÜLER M., AKŞAN E., GÜRSOY K., GÜVEN B.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201410. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi.
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.264, (Özet Bildiri)
2014
201411. Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının ispat sürecindeki muhakeme hatalarının incelenmesi
GÜVEN B., ÖZTÜRK T., Demir E.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.850-851, (Özet Bildiri)
2014
201412. Öğrencilerin özel dörtgenler ile ilgili anlamalarının şekilsel kavram teorisi kapsamında değerlendirilmesi
GÜVEN B., ÖZTÜRK T.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.93-94, (Özet Bildiri)
2014
201413. Üniversite Öğrencilerinin Örnekleme Dağılım Konusuna Ilişkin Anlamaları
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.853, (Özet Bildiri)
2014
201414. Öğretmen adaylarının ispat sürecinde dinamik geometri yazılımlarını kullanma amaçlarının incelenmesi
ÖZTÜRK T., GÜVEN B.
13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.448-451, (Özet Bildiri)
2014
201415. Öğrencilerin düzgün çokgen kavramına yönelik anlamalarının şekilsel kavram teorisi kapsamında değerlendirilmesi
ÖZTÜRK T., Alkan S., GÜVEN B.
13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.437-439, (Özet Bildiri)
2013
201316. Okul öncesi öğretmenlerinin matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik inançlarının sınıf ortamına yansımaları
GÜVEN B., ÖZTÜRK Y., KARATAŞ İ., ARSLAN S., ŞAHİN F.
X. Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2013, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. İspat yazma düzeylerini arttırmaya yönelik bir model: İSMAT Öğretim Modeli
GÜVEN B., ÖZTÜRK T.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.42, (Özet Bildiri)
2013
201318. 11. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Geometrik Şekiller Hakkındaki Algıları: Model Şekiller
GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)
2013
201319. 11. sınıf öğrencilerinin bazı geometrik şekiller hakkındaki algıları: Model şekiller
GÜVEN B., ÖZTÜRK T., ÖZMEN Z. M.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.146, (Özet Bildiri)
2013
201320. Matematik Öğretmen Adaylarının Süreklilik Kavramına Yönelik Problemlerin Çözümünde Dinamik Geometri Yazılımını Kullanma Şekillerinin İncelenmesi
ÇABAKÇOR B. Ö., GÜLER M., GÜRSOY K., GÜVEN B.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201221. Preservice early chilhood education teachers’ beliefs about teaching and learning mathematics
ÖZTÜRK Y., GÜVEN B., KARATAŞ İ., ARSLAN S., GÜRSOY K.
New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2012
201222. Analysis of pre-service early childhood teachers’ activities about mathematics education
GÜVEN B., KARATAŞ İ., ARSLAN S., ÖZTÜRK Y., GÜRSOY K.
New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 Eylül 2012 - 26 Eylül 0201, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)
2012
201223. Gerçek yaşam durumları ile ilgili veri temsil süreçlerinin incelenmesi
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)
2012
201224. Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri
ÖZTÜRK T., GÜVEN B.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.454, (Özet Bildiri)
2012
201225. Gerçek Yaşam Durumları ile ilgili Veri Temsil Süreçlerinin İncelenmesi
GÜVEN B., ÖZMEN Z. M., ÖZTÜRK T.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.192, (Özet Bildiri)
2012
201226. An application of individualized assessment in educational Hypermedia: design of computerized adaptive testing system and its integration into UZWEBMAT
ÖZYURT H., ÖZYURT Ö., Baki A., Guven B.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3191-3196, (Tam Metin Bildiri)
2011
201127. Matematik Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Stratejiler ve Problem Çözme Başarıları Arasındaki İlişki
ÖZMEN Z. M., AYDIN F., GÜVEN B.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.415-418, (Özet Bildiri)
2011
201128. 8TH GRADE TURKISH STUDENTS' VAN HIELE LEVELS AND CLASSIFICATION OF QUADRILATERALS
Guven B., OKUMUS S.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.473-480, (Tam Metin Bildiri)
2011
201129. The change over the years of problem solving skills of pre-service elementary mathematics teachers
Ozdogan Z. B., Seyitoglu E., Guven B.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2278-2283, (Tam Metin Bildiri)
2011
201130. Mathematics teachers' views about measurement and evaluation dimension of new Turkish geometry curriculum
YILMAZ G. K., Alkan S., BARAN BULUT D., Elmas H., Guven B.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2678-2683, (Tam Metin Bildiri)
2010
201031. Öğretmenlerin Ders İçi Kullanmayı Tercih Ettikleri ve Öğrencilerin Başarılı Oldukları Problem Türlerinin Belirlenmesi
AYDIN F., ÖZMEN Z. M., GÜVEN B.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.193-194, (Özet Bildiri)
2010
201032. Use of Cabri 2D software in drawing height, perpendicular bisector and diagonal
YILDIZ C., Guven B., KOPARAN T.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2040-2045, (Tam Metin Bildiri)
2010
201033. The effect of conceptual change approach on 9(th) grade students' achievement
KOPARAN T., YILDIZ C., KOGCE D., Guven B.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3926-3931, (Tam Metin Bildiri)
2009
200934. Üç boyutlu geometrik şekillerin iki boyutlu düzleme resmedilmesinde oluşan algı yanılmalarına Cabri 3d yazılımının etkisi
GÜRSOY K., YILDIZ C., ÇEKMEZ E., GÜVEN B.
3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200935. Öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet kullanım eğilimleri
İSKENDEROĞLU M., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., KÖSA T., GÜVEN B.
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.782-787, (Tam Metin Bildiri)
2008
200836. The Student Teachers’ Styles About Using Learning Objects In Web Based Learning Environments
ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., AKKAN Y.
8th International Educational Technology Conference (IETC 2008), Eskişehir, Türkiye, 1 - 02 Eylül 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2008
200837. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayılar Konusu ile İlgili Sahip oldukları Anlamaların Belirlenmesi
ÇEKMEZ E., GÜVEN B., Karataş İ.
International Conference on Educational Sciences, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.490-497, (Tam Metin Bildiri)
2008
200838. Geometriden Geometrilere: Öğretmen Adaylarının Geometri Algılarındaki Değişim
GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 04 Nisan 2008, ss.7-9, (Tam Metin Bildiri)
2008
200839. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Farklı Formatlardaki Örüntü Çeşitlerine Ait Yeterliliklerinin Karşılaştırılması
AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B., KARATAŞ İ.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 03 Nisan 2008, ss.66-77, (Tam Metin Bildiri)
2008
200840. Farklı Öğrenim Seviyelerindeki Öğrencilerin Birinci Dereceden Denklemlerin Çözümünde Yaptıkları Hataların Analizleri
KARATAŞ İ., GÜVEN B., AKKAN Y., ÇAKIROĞLU Ü.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 05 Mart 2008, ss.11-12, (Tam Metin Bildiri)
2008
200841. Aritmetikten Cebire Geçişte Problem Çözme Stratejileri
BAKİ A., AKKAN Y., ATASOY E., ÇAKIROĞLU Ü., GÜVEN B.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.8-9, (Tam Metin Bildiri)
2008
200842. Aritmetikten Cebire: Örüntü Genelleştirme
AKKAN Y., ATASOY E., GÜVEN B., ÇAKIROĞLU Ü.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 04 Mart 2008, ss.4-5, (Tam Metin Bildiri)
2008
200843. Bir Öğrenme Nesnesi Ambarının Tasarımı Ve Öğrenme Kaynaklarının Paylaştırılması Amaçlı Kullanımı
ÇAKIROĞLU Ü., AKKAN Y., GÜVEN B.
. II. Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı 2008: e-Öğrenme (Future-Learning 2008), İstanbul, Türkiye, 5 - 06 Ocak 2008, ss.3, (Tam Metin Bildiri)
2007
200744. Gender and Grade Differences in Turkish Secondary School Students’ Geometric Understanding Levels
GÜVEN B., KÖSA T., ÇELİK D.
XIII World Congress Comparative Education Societies, Saraybosna, Bosna-Hersek, 3 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Olasılık Teorisinin Gelişimi: Pascal, Bernoulli ve Laplace
GÜVEN B., ÖZTÜRK T.
MATEMATİK TARİHİ - Giriş - THE HISTORY OF MATHEMATICS- An Introduction, Durmuş S., Editör, Nobel Yaşam, Ankara, ss.439-496, 2017
2013
20132. Ortaöğretim Matematik 9. Sınıf: 3 kitap , Türkiye : Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları [ Turkish Ministry of National Education]
GÜVEN B., Erbaş A. K., ÇETİNKAYA B., KARATAŞ İ., ÇINKIR Z.
Milli Eğitim Yayınları, Ankara, 2013
Desteklenen Projeler
2010 - 2012
2010 - 2012
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Ve Öğretmen Adaylarinin Okul Öncesi Dönem Matematik Eğitimi Hakkindaki Düşünce, İnanç Ve Sinif İçi Etkinliklerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
GÜVEN B. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEğitim ve Bilim
Editörler Kurulu Üyesi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorInternational Journal of Educational Studies in Mathematics
Editörler Kurulu Üyesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorTurkish Journal of Computer and Mathematics Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam Ediyor