Doç. Dr. ALİ ŞÜKRÜ ÖZBAY


Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

İngiliz Dili ve Edebiyatı


WoS Araştırma Alanları: Dilbilim, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler Genel, Kültürel Çalışmalar, Dil Ve Dilbilim, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Batı Dilleri ve Edebiyatları, İngiliz Dilbilimi, Dilbilim

E-posta: ozbay@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 462 377 3549
İş Telefonu: +90 462 377 2493 Dahili: 2493
Fax Telefonu: +90 462 325 3248
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//ozbay
Ofis: Batı Dilleri ve Edebiytatı Binası, 3. kat 310 nolu oda
Posta Adresi: KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

Metrikler

Yayın

111

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Sobiad)

268

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

123

Proje

12

Tez Danışmanlığı

17

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen*Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Lisans

Ankara Üniversitesi, Dtcf, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Corpus Analysis of the Support Verb Construction Development and Use by EFL Learners

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı

2004

2004

Yüksek Lisans

Tertiary Level EFL Teachers’ Perceptions of the Role and Importance of Writing Skill in English Language Teaching (ELT). Sürdürülebilir Kalkınma

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen*Edebiyat Fak. , Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2019

2019

KTU INTERNATIONAL STAFF WEEK

Eğitim Yönetimi ve Planlama

KTU DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ

2014

2014

TUBITAK Proje Yazma Eğitimi Toplantisi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Karadeniz Teknik Universitesi

2013

2013

Oxford Teachers` Academy

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Oxford University Publishing

2012

2012

Erasmus Staff Exchange. 2012

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Technische Universitat Chemnitz

2011

2011

Aston University Corpus Summer School Institute-Birmingham

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Aston University, England

2004

2004

Academic Writing Summer Institute

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Bogazici Universitesi

2003

2003

Content Based Instruction

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Uludag University and US.Department of State

1999

1999

"You got the stuff?"

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Oxford University Press

1997

1997

ELT Methodology Course

Eğitim Yönetimi ve Planlama

British Council

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Batı Dilleri ve Edebiyatları

İngiliz Dilbilimi

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - 2018

2015 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

2005 - 2015

2005 - 2015

Öğretim Görevlisi Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

2003 - 2005

2003 - 2005

Öğretim Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce

1998 - 2003

1998 - 2003

Okutman

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Temel İngilizce

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak, Batı Dilleri Ve Edebiyatı

2017 - 2021

2017 - 2021

Koordinatör Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Erasmus+ Ofisi

2012 - 2013

2012 - 2013

Yüksekokul Müdür Yardımcısı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ydyo, Ydyo

2004 - 2012

2004 - 2012

Bölüm Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ktu Ydyo, Temel Ingılızce Bolumu

Akademi Dışı Deneyim

1996 - 1997

1996 - 1997

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

English Phraseology: Theory and Application for Language Learners

Lisans

Lisans

AKADEMIK YAZMAYA GİRİŞ

KONUSMA

ILERI CEVIRI

Yönetilen Tezler

Devam ediyor

Devam ediyor

Yüksek Lisans

CORPUS BASED CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS OF MEDIA LANGUAGE

ÖZBAY A. Ş.

H.ÖZTÜRK(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. A Corpus Analysis of Lexical Combinations in an EAP Setting for MS and PhD Engineering Students

Uzuner B., Çıtlak T., ÖZBAY A. Ş.

1st lnternationaI Convention of Language and Applied Linguistics Studies, Ankara, Türkiye, 22 Ekim 2022, ss.15, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Implementing DDL Activities in a Corpus-Based EAP Course for MS and PhD Engineering Students

ÖZBAY A. Ş., Hoşoğlu A.

5th International English for Specific Purposes Conference Program, Ankara, Türkiye, 01 Temmuz 2022, ss.36, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Language Pedagogy in Online Instruction at a Turkish University during the COVID-19 Crisis

ÖZBAY A. Ş.

II. International Congress of Pedagogical Research, Düzce, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. EFL Academic Writers and the Contrastive Interlanguage Analysis of Adverbs and Their Usage Patterns in Native and Non-Native Corpora

ÖZBAY A. Ş.

8th International Conference on Narrative and Language Studies, Trabzon, Türkiye, 02 Mayıs 2019, ss.16, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. A Semantic Comparison and Evaluation of David Cameron’s and Theresa May’s Speeches on Britain Leaving the European Union

ÖZBAY A. Ş., BAL D.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, 20 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Tertiary level EFL students` perceptions towards the use of corpus concordances in expository writing

KABAKCI B., ÖZBAY A. Ş.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, 20 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. A Corpus-Based Study of the Tertiary Level Turkish EFL Learner’s Common Overuse / Underuse of "- ly" Adverbs

ÖZBAY A. Ş., Kara ., Mert B. T.

6thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE LITERATURE AND CULTURE: TRABZON/TURKEY, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, cilt.1, ss.127-134, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

11. Writing dersinde bulut bilişim uygulaması ve yansımaları

TATLI Z., ÖZBAY A. Ş., GÜNDOĞDU E.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.86, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Extraversion/Intraversion in the context of Foreign Language Learning

ÖZBAY A. Ş., AYDEMİR T., ATASOY Y.

IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.961, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. THE APPLICATION OF DATA DRIVEN LEARNING IN THE TEACHING OF COLLOCATION OF PREPOSITIONS:THE CASE OF TURKISH EFL EARNERS

ÖZBAY A. Ş., OLGUN O.

IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Tertiary Level EFL Learners’ Use of Complex Prepositions in KTUCLE, TICLE versus LOCNESS

ÖZBAY A. Ş., Bozkurt S.

IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. The Impact of Data-Driven Learning Instruction on Turkish EFL Learners` Collocational Competence

ÖZBAY A. Ş., Özer M.

IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Corpus Analysis of Support Verb Construction Use Through Native and Non Native Academic and Argumentative Corpora

ÖZBAY A. Ş.

INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.51-56, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

17. The Effect of Motivation on the Strategy Use and Learning Achievement of the Tertiary Level EFL Learners in Turkish Context

AKYÜZ A. M., ÖZBAY A. Ş.

INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.188-196, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. A Computarized Corpus Analysis of the Use of Pragmatic Markers in Native and Non Native Corpora

ÖZBAY A. Ş.

INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. The Effect of Motivation on the Strategy Use and Learning Achievement of the Tertiary Level EFL Learners in a Turkish Context

ÖZBAY A. Ş., AKYÜZ A. M.

TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, VİYANA, Avusturya, 13 Temmuz 2016, cilt.6, ss.189-197, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

20. Corpus Based Activities at pre intermediate level The use of Data Driven Learning for Grammar Learning and EFL Students Perceptions towards using it

ÖZBAY A. Ş.

LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. The importance of Graeco Latin words in academic English the case of EFL Turkish students

ÖZBAY A. Ş.

LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. A Corpus Based Investigation of the Use of English Maximisers by Turkish EFL Learners in KTUCALE LOCNESS and BAWE

ÖZBAY A. Ş.

LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Comparative Analysis of Dictionary Versus Corpus Use in Translation Teaching for Non Translation Students in a Tertiary Level EFL Setting

ÖZBAY A. Ş.

LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Language learning Experiences of the young Turkish EFL learners with respect to Data Driven Learning Method

ÖZBAY A. Ş.

LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. The Potential of Corpus-Based Collocation Instruction on the Awareness Level of the Turkish EFL Students in Terms of Reading

ÖZBAY A. Ş.

CILC 2016 - 8th International Conference on Corpus Linguistics, Malaga, İspanya, 2 - 04 Mart 2016, sa.1, ss.331-340, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

26. Computerized Corpus Based Investigation of the Use of Multi Word Combinations and the Developmental Stages by Tertiary Level EFL Learners

ÖZBAY A. Ş.

CILC 2016 - 8th International Conference on Corpus Linguistics, Malaga, İspanya, 2 - 04 Mart 2016, sa.1, ss.341-350, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

27. Comparative Analysis Of Dictionary Use Versus Computerized Corpus Use As A Learning Tool In An Tertiary Level Efl Translation Classroom

ÖZBAY A. Ş.

International Journal of Arts & Sciences (IJAS), Rome, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, ss.3-4, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

28. Should we "give them a fish" or "teach them to fish"? Finding equilibrium between teacher-fronted and student-fronted pedagogies in foreign language education in Turkey

ÖZBAY A. Ş.

Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference, Riga, Letonya, 15 Ocak 2011, ss.30-35, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

29. Should we “give them a fish” or “teach them to fish”? Finding equilibrium between teacher-fronted and student-fronted pedagogies in foreign language education in Turkey

ÇELİK S., ÖZBAY A. Ş.

The Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference, Riga, Letonya, 02 Aralık 2010, ss.30-35, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

30. Teacher-centered versus student-centered learning: Which approach is most effective in EFL classrooms?

ÇELİK S., ÖZBAY A. Ş.

The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010), Lviv, Ukrayna, 25 - 27 Kasım 2010, ss.88-89, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

31. "Teacher-Centered Versus Student-Centered Learning: Which Approach Is Most Effective In Efl Classrooms?"

ÖZBAY A. Ş.

The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010), Lviv, Ukrayna, 25 - 27 Kasım 2010, ss.88-89, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

32. Exploring Comprehension Strategies of Low & High Ability Listeners with a Focus on the Effect of Explicit Strategy Instruction

ÖZBAY A. Ş.

1st International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo, Bosna-Hersek, 10 Haziran 2008 - 13 Haziran 2018, cilt.3, sa.34, ss.4-9, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

33. Öğretim Elemanlarının Yazma Dil Becerisine Dönük Olumsuz Algı Sorunu Ve Çözüm Önerileri

ÖZBAY A. Ş.

Yabancı Dil Bölümleri Ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretiminde Sorunları,, Muğla, Türkiye, 07 Haziran 2008 - 09 Haziran 2006, ss.193-204, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

34. Öğretim Elemanlarını Yazma Dil Becerisine Dönük Olumsuz Algı Sorunu ve Çözüm Önerilleri

ÖZBAY A. Ş.

Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları, Muğla, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

35. YABANCI DİL EĞİTİMİNDE ÇEVİRİ KURAMLARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVİRİ UYGULAMALARINDAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNE KATKISI ANLAMLIMIDIR

ÖZBAY A. Ş.

Turkiye`de Yabanci Dil Egitimi Ulusal Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.677-681, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

36. What do tertiary level EFL writing teachers say but not do when providing feedback?

ÖZBAY A. Ş.

IATEFL Research Special Interest Group,, Poznan Konin, Polonya, 5 - 06 Ekim 2007, ss.3, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

37. Why can’t tertiary level EFL writing teachers resist the temptation of providing feedback with those big reds “?”?

ÖZBAY A. Ş.

5th Post-Graduate Conference in ELT and Linguistics, Department of Foreign Language Education, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Eylül 2007, ss.3-4, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

38. Can the Knowledge of Translation Make Any Meaningful Difference in Actual Translation Practices?

ÖZBAY A. Ş.

Second International IDEA Conference: Studies in English, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2007, ss.2-3, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

39. Achieving Great Potential of Translation as a Two-edged process

ÖZBAY A. Ş.

The 4th International ELT Research Conference “Reflecting on Insights from ELT Research, Çanakkale, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2005, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. THE INCREASING ROLE OF TEACHER AUTONOMY TO SUPPORT DATA DRIVEN LEARNING (DDL) IN TERTIARY LEVEL EFL CLASSROOM

ÖZBAY A. Ş., HOŞOĞLU A., UZUNER B.

SITUATED NATURE OF EFL TEACHER PSYCHOLOGY Insights From Türkiye, Kırmızı, Özkan Irgatoğlu, Aydan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.81-103, 2023

2023

2023

2. The Integration of Corpus Tools in the Design and Implementation of a Novel Analytical Model for the Learning of K12 Classrooms

ÖZBAY A. Ş., ÇITLAK T.

Emergent Practices of Learning Analytics in K-12 Classrooms, Ulutaş Kavaklı Nurdan, Höl Devrim, Editör, IGI GLOBAL, Pennsylvania, ss.84-112, 2023

2023

2023

3. The Semantic Prosodic Investigation of English Intensifiers in Native and Non-Native Academic Corpora.

KELEŞ N., ÖZBAY A. Ş.

Disciplinary Academic Writing: Opportunities and Challenges, Elif TOKDEMİR DEMİREL, Behice Ceyda CENGİZ , Işıl Günseli KAÇAR, Editör, Iksad Publications, Ankara, ss.143-190, 2023

2023

2023

4. Corpus-Assisted Multidimensional AI Applications in Language Teaching and an Intelligent Virtual Speaker

ÖZBAY A. Ş., UZUNER B., HOŞOĞLU A., Öztürk E.

Transforming the Language Teaching Experience in the Age of AI, KARTAL, GALİP, Editör, IGI GLOBAL, Hershey PA,, ss.65-88, 2023

2022

2022

5. The Shift to Online Instruction at a Turkish University during the COVID-19 Pandemic

ÖZBAY A. Ş.

The Challenges and Opportunities of Teaching English Worldwide in the COVID-19 Pandemic, Ferit Kılıçkaya, Joanna Kic-Drgas and Rachel Nahlen, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.192-198, 2022

2022

2022

6. Online Instruction at a Turkish University: Reflections towards Corpus Applications in Language Classroom

ÖZBAY A. Ş.

EDUCATIONAL IMPLICATIONS IN THE COVID-19 ERA, Assoc. Prof. Dr. Şahin DANİŞMAN Dr. Mustafa GÜLER, Editör, Vizetek, Ankara, ss.131-156, 2022

2021

2021

10. Is It Fact or Fiction? A Corpus Stylistic inquiry into Daniel Defoe’s A Journal of the Plague Year

Çirakli M. Z., Özbay A. Ş.

Zamanın İzleri: Salgın, Mehmet Alaaddin YALÇINKAYA,Badegül CAN EMİR,Serkan DEMİREL, Editör, Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları, Trabzon, ss.57-71, 2021

2021

2021

11. Use of Corpus Stylistics in the Drama Classroom: Characterization in The Merchant of Venice

Çirakli M. Z., Özbay A. Ş.

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics, Marek Krawiec,Ferit Kılıçkaya,Gabriel Sánchez-Sánchez,Erik Castello, Editör, Verlag Dr.Kovač, Hamburg, ss.121-143, 2021

2021

2021

12. Corpus Investigation of the “Hedges” as an Interactional Metadiscourse Marker in Non-native Academic Writing by L2 Undergraduates

Özbay A. Ş., Çirakli M. Z., Ertürk F.

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics, Marek Krawiec,Ferit Kılıçkaya,Gabriel Sánchez-Sánchez,Erik Castello, Editör, Verlag Dr. Kovač, Hamburg, ss.51-76, 2021

2021

2021

13. Use of Corpus Stylistics in the Drama Classroom: Characterization in The Merchant of Venice

ÇIRAKLI M. Z., ÖZBAY A. Ş.

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics., Krawiec, M., Klıçkaya. F.,G.Sánchez-Sánchez-E. Castello, Editör, Dr Kovac Verlag, Hamburg, ss.121-143, 2021

2021

2021

14. Corpus Investigation of the Use of "Hedges" In Native and Non-native Academic Writing

ÖZBAY A. Ş., ÇIRAKLI M. Z., ERTÜRK F.

New Themes and Dimensions in Applied Linguistics, Krawiec, M., Klıçkaya. F.,G.Sánchez-Sánchez-E. Castello, Editör, Dr Kovac Verlag, Hamburg, ss.51-76, 2021

2021

2021

15. IS IT FACT OR FICTION? A CORPUS STYLISTIC INQUIRY INTO DANIEL DEFOE’S A JOURNAL OF THE PLAGUE YEAR (1722)

ÇIRAKLI M. Z., ÖZBAY A. Ş.

Zamanın İzleri 2021: Salgın, Mehmet Alaaddin YALÇINKAYA , Badegül CAN EMİR, Serkan DEMİREL, Editör, KTÜ Matbaası, TRABZON, Trabzon, ss.64-78, 2021

2021

2021

16. Corpus-Based Analysis of Turkey’s Role in Nagorno-Karabakh War (2020) by The Mainstream Traditional and New

ÇAKICI M., ÖZBAY A. Ş.

INSAC SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES, Mehmet Dalkılıç, Betül Serbest Yılmaz, Editör, DUVAN YAYINLARI, Ankara, ss.543-563, 2021

2020

2020

17. COVID- 19 SALGINIYLA MÜCADELEYE İLİŞKİN ÜRETİLEN SÖYLEMİN DERLEM ODAKLI ANALİZİ

Özbay A. Ş., Çıraklı M. Z.

COVID-19 SÜRECİ VE ÖRGÜTSEL YÖNETİM, Dr. Alper Tutcu Dr. Serkan Gün, Editör, iksad Yayınevi, Ankara, ss.1-237, 2020 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

19. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS

ÖZBAY A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Languaging in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Lingusitic and English Language Teaching, Katarzyna P. Can C., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne,, ss.215-237, 2016

2016

2016

20. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VS. LOCNESS

ÖZBAY A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Language in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT), Katarzyna Papaja and Cem Can, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.215-237, 2016

2016

2016

21. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS

KAYAOĞLU M. N., ÖZBAY A. Ş.

Language in Focus Exploring the challengesand opportunities inLinguistics and EnglishLanguage Teaching ELT, Can, C., Papaja, K., Editör, Cambridge Scholars, Newcastle upon Tyne, ss.215-237, 2016

2009

2009

22. TRABZON 2009

VARLI A. K., ÖZBAY A. Ş.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Trabzon, 2009

2008

2008

23. What do tertiary level EFL writing teachers say but fail to do when providing feedback

Özbay A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Investigating English Language learning and Teaching., Miroslwa P., Editör, Faculty Of Pedagogy And Fine Arts İn Kalisz, Adam Mickiewicz University İn Ponan., Konin, ss.251-265, 2008

2008

2008

24. What do tertiary level EFL writing teachers say but fail to do when providing feedback

ÖZBAY A. Ş.

Investigating English Language learning and Teaching, Miroslaw P., Editör, Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz, Adam Mickiewicz University, KONIN, ss.251-265, 2008


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

Proceedings of the 19th International Stylistics Symposium ISPARTA / TÜRKİYE

Katılımcı

Isparta-Türkiye

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

11TH INTERNATIONAL CONGRESS ON RESEARCH IN EDUCATION KONYA

Katılımcı

Konya-Türkiye

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

8th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NARRATIVE AND LANGUAGE STUDIES

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

7th International Conference on Narrative and Language Studies

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

ULUSLARARASI KÜLTÜR VE BİLİM KONGRESİ – 3-5 MAYIS 2018 / ANKARA "UFUK ÜNİVERSİTESİ"

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

The 29th Annual EAIE Conference

Katılımcı

Sevilla-İspanya

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

6thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ONLANGUAGE LITERATURE AND CULTURE

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

Education and Educational Research for the Participatory Democracy and Public Democratic Consciousness

Katılımcı

Ordu-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

6th International KTUDELL Conference at Karadeniz Technical University

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

Erasmus Congress and Exhibition 2017

Katılımcı

Maribor-Slovenya

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

3rd International Symposium on Language and Teaching

Katılımcı

Roma-İtalya

01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015

01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015

3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium Programme September 9th – 11th 2015 TRABZON / TÜRKİYE

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

2nd International Week on English Studies at Karabük University

Katılımcı

Karabük-Türkiye

01 Mart 2014 - 01 Mart 2014

01 Mart 2014 - 01 Mart 2014

LIF 2014, International Conference on Applied Linguistics and Elt

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Temmuz 2013 - 01 Temmuz 2013

01 Temmuz 2013 - 01 Temmuz 2013

The International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference for Academic Disciplines at American University of Rome

Katılımcı

Rome-İtalya

01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012

01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013),

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

Identifying impoliteness in spoken corpora: A methodological perspective. 6 th International Symposium on Politeness

Katılımcı

ANKARA-Türkiye

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

01 Temmuz 2011 - 01 Temmuz 2011

Corpus Linguistics Conference 2011

Katılımcı

Birmingham-Birleşik Krallık

01 Kasım 2010 - 01 Kasım 2010

01 Kasım 2010 - 01 Kasım 2010

The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010)

Katılımcı

Lviv-Ukrayna

01 Haziran 2009 - 01 Haziran 2009

01 Haziran 2009 - 01 Haziran 2009

1st International Symposium on Sustainable Development

Katılımcı

Sarejevo-Bosna-Hersek

01 Nisan 2009 - 01 Nisan 2009

01 Nisan 2009 - 01 Nisan 2009

4th International IDEA Conference: Studies in English.

Katılımcı

ANKARA-Türkiye

01 Haziran 2008 - 01 Haziran 2008

01 Haziran 2008 - 01 Haziran 2008

KTU School of Foreign Languages ELT Seminars Developing Listening Skills with Authentic Materials

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 2008

01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 2008

Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultay Bildirileri

Katılımcı

Mugla-Türkiye

01 Kasım 2007 - 01 Kasım 2007

01 Kasım 2007 - 01 Kasım 2007

TÜRKİYE’DE YABANCI DİL EĞİTİMİ ULUSAL KONGRESİ -GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Katılımcı

ANKARA-Türkiye

01 Ekim 2007 - 01 Ekim 2007

01 Ekim 2007 - 01 Ekim 2007

IATEFL Research SIG Conference Exploring English Language Learning and Teaching

Katılımcı

Konin Poland-Polonya

01 Haziran 2007 - 01 Haziran 2007

01 Haziran 2007 - 01 Haziran 2007

5th METU Post-Graduate Conference in ELT and Linguistics

Katılımcı

ANKARA-Türkiye

01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005

01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005

The Fourth International ELT Research Conference “Reflecting on Insights from ELT Research”

Katılımcı

Çanakkale-Türkiye

01 Ocak 2004 - 01 Ocak 2004

01 Ocak 2004 - 01 Ocak 2004

WHERE DO WE STAND: Perspectives, Practices and Resources KTU School of Foreign Languages ELT Conference

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Nisan 2002 - 01 Nisan 2002

01 Nisan 2002 - 01 Nisan 2002

Reassessing Assesment

Katılımcı

Istanbul Isik University-Türkiye

01 Kasım 2001 - 01 Kasım 2001

01 Kasım 2001 - 01 Kasım 2001

TECH TACTICS ACROSS THE CURRICULUM Cybertools 2001

Katılımcı

Istanbul Koc University-Türkiye

01 Mayıs 2000 - 01 Mayıs 2000

01 Mayıs 2000 - 01 Mayıs 2000

From Target Language-based Communicative Competence to Intercultural Communicative Competence in ELT

Katılımcı

İSTANBUL-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KTU

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KTÜ

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KTÜ

Temmuz-2018

Temmuz 2018

Tez Savunma (Doktora)

- KARADENIZ TECHNICAL UNIIVERSITY

Haziran-2018

Haziran 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KARADENIZ TECHNICAL UNIIVERSITY

Mayıs-2018

Mayıs 2018

Tez Savunma (Doktora)

- KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI

Şubat-2018

Şubat 2018

Doçentlik Sınavı

İngilizce Sınavı - Karadeniz Teknik Üniversitesi

Şubat-2018

Şubat 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI

Haziran-2017

Haziran 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI

Ekim-2015

Ekim 2015

Tez Savunma (Sanatta Yeterlik)

- KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ