Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen*Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Lisans
Ankara Üniversitesi, Dtcf, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Corpus Analysis of the Support Verb Construction Development and Use by EFL Learners
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak., Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı
2004
2004Yüksek Lisans
Tertiary Level EFL Teachers’ Perceptions of the Role and Importance of Writing Skill in English Language Teaching (ELT).
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen*Edebiyat Fak. , Batı Dilleri Ve Edebiyatı* İngiliz Dili Ve Edebiyatı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019KTU INTERNATIONAL STAFF WEEK
Eğitim Yönetimi ve Planlama
KTU DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ
2014
2014TUBITAK Proje Yazma Eğitimi Toplantisi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Karadeniz Teknik Universitesi
2013
2013Oxford Teachers` Academy
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Oxford University Publishing
2012
2012Erasmus Staff Exchange. 2012
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Technische Universitat Chemnitz
2011
2011Aston University Corpus Summer School Institute-Birmingham
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Aston University, England
2004
2004Academic Writing Summer Institute
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Bogazici Universitesi
2003
2003Content Based Instruction
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Uludag University and US.Department of State
1999
1999"You got the stuff?"
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Oxford University Press
1997
1997ELT Methodology Course
Eğitim Yönetimi ve Planlama
British Council
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Batı Dilleri ve Edebiyatları, İngiliz Dilbilimi, Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKaradeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Vedebiyatı Bolümü
2015 - 2018
2015 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Vedebiyatı Bolümü
2005 - 2015
2005 - 2015Öğretim Görevlisi Dr.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ydyo, Mütercim Tercümanlık Böl.
2003 - 2005
2003 - 2005Öğretim Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakultesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatı
1998 - 2003
1998 - 2003Okutman
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ydyo, Temel İngilizce Bolümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fak, Batı Dilleri Ve Edebiyatı
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ktü Dış İlişkiler , Erasmus+ Ofisi
2012 - 2013
2012 - 2013Yüksekokul Müdür Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ydyo, Ydyo
2004 - 2012
2004 - 2012Bölüm Başkanı
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ktu Ydyo, Temel Ingılızce Bolumu
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
The application of Data-driven Learning in the Teaching of collocation of prepositions: The case of Turkish EFL Students
ÖZBAY A. Ş.
O.OLGUN(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
CORPUS BASED CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS OF MEDIA LANGUAGE
ÖZBAY A. Ş.
H.ÖZTÜRK(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
THE USE OF CORPUS IN LANGUAGE CLASSROOMS AS NEW EVIDENCE FOR FURTHER LEARNER DISCOVERIES
ÖZBAY A. Ş.
E.AKÇELİK(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2017
2017TURKISH EFL ENGLISH MAJORS` PERCEPTIONS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF “INTRODUCTION TO CORPUS LINGUISTICS” COURSE IN AN ENGLISH DEPARTMENT IN TURKEY
ÖZBAY A. Ş.
TURKISH STUDIES, cilt.12, ss.307-322, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Comparative Analysis of Dictionary versus Corpus Use in Translation Teaching for Non-Translation English Majors
ÖZBAY A. Ş.
Journal of Education and Practice, cilt.8, ss.51-63, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Effects of Data-Driven Learning on Collocational Competence of EFL Learners in a Turkish Context1
ÖZBAY A. Ş. , Özer M.
The International Journal of Research in Teacher Education, cilt.8, ss.27-39, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Tertiary Level EFL Learners’ Use of Complex Prepositions in KTUCLE, TICLE versus LOCNESS
ÖZBAY A. Ş. , Bozkurt S.
The International Journal of Educational Researchers, cilt.8, ss.32-41, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017Effects of Data-Driven Learning on Collocational Competence of EFL Learners in a Turkish Context
ÖZBAY A. Ş. , Özer M.
The International Journal of Research in Teacher Education, cilt.8, ss.27-39, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2017
2017The Application of DDL for Teaching Preposition Collocations to Turkish EFL Learners
ÖZBAY A. Ş. , Olgun O.
The International Journal of Research in Teacher Education, cilt.8, ss.1-10, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016A Computerized Corpus Analysis of the Use of Pragmatic Markers in Native and Non- Native Corpora
ÖZBAY A. Ş. , Aydemir T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, ss.1594-1601, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016The Effect of Motivation on the Strategy Use and Learning Achievement of the Tertiary Level EFL Learners in a Turkish Context
ÖZBAY A. Ş.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, ss.1553-1561, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Corpus Analysis of Support Verb Construction Use Through Native and Non-Native Academic and Argumentative Corpora
ÖZBAY A. Ş.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY, ss.1462-1467, 2016 (Hakemsiz Dergi)
2016
2016COMPUTERIZED CORPUS ANALYSIS OF KEY TERMINOLOGY USE IN ENGINEERING DEPARTMENTS IN TURKEY
ÖZBAY A. Ş.
GLOKALde, no.2, ss.105-117, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2015
2015The Use of REACT Strategy for the Incorporation of the Context of Physics into the Teaching English to the Physics English Prep Students
ÖZBAY A. Ş. , KAYAOĞLU M. N.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH, cilt.4, ss.91-117, 2015 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015The Use of REACT Strategy for the Incorporation of the Context of Physics into the Teaching English to the Physics English Prep Students
ÖZBAY A. Ş.
Journal of History Culture and Art Research, cilt.4, ss.91-117, 2015 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2015
2015EFL TEACHER’S REFLECTIONS TOWARDS THE USE OF COMPUTERIZED CORPORA AS A TEACHING TOOL IN THEIR CLASSROOMS
ÖZBAY A. Ş.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, cilt.2015, no.1, ss.2-10, 2015 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2015
2015EFL Teacher's Reflections towards the Use of Computerized Corpora As a Teaching Tool in Their Classrooms
ÖZBAY A. Ş. , KAYAOĞLU M. N.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, cilt.44, ss.85-104, 2015 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2015
2015EFL Teacher’s Reflections towards the Use of Computerized Corpora As a Teaching Tool in Their Classrooms
Özbay A. Ş. , KAYAOĞLU M. N.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.44, ss.85-104, 2015 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2014
2014The Wind of Change!Phraseology Perspective Gaining More Ground
ÖZBAY A. Ş.
Narrative and Language Studies, cilt.II, ss.1-15, 2014 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2014
2014Using Computerized Corpus in an Tertiary Level EFL Translation Classroom as a Teaching and Learning Tool
ÖZBAY A. Ş.
Journal of Teaching and Education, cilt.03, no.21566266, ss.3-12, 2014 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2020
2020Yabancı Ana Akım Geleneksel ve Yeni Medyanın, Türkiye’nin Covid-19 Salgınıyla Mücadelesine İlişkin Kullandıkları Metaforlar ve Oluşmakta Olan Yeni Türkiye Algısının Derlem Odaklı Belirlenmesi
ÖZBAY A. Ş. , ÇIRAKLI M. Z.
INTERNATIONAL CONFERENCEON COVID-19 STUDIESJUNE 21-23,2020ANKARA, TURKEY, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2020
2019
2019The Use of Adverbial Connectors in Academic Writings of Native and Non-native Speakers
ÖZBAY A. Ş.
8th International Conference on Narrative and Language Studies, Trabzon, Türkiye, 2 Mayıs - 03 Kasım 2019, ss.13-21
2019
2019Tertiary Level Turkish EFL Learners’ Use of Pragmatic Markers as Evidenced in Native and Non-Native Corpora with a Special Focus to Their Overuse and Underuse Patterns
ÖZBAY A. Ş.
8th International Conference on Narrative and Language Studies, Trabzon, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019
2019
2019A Corpus Stylistic Analysis of “It” Pronoun as a Complement in Native and Non-native Corpora of MA Theses in Two Disciplines
ÖZBAY A. Ş.
19th International Stylistics SymposiumNovember 28-29, 2019 Isparta/TURKEY, Isparta, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, ss.164-174
2018
2018CORPUS BASED ANALYSIS OF TERTIARY LEVEL TURKISH EFL LEARNERS' CLAUSAL SENTENCES
ÖZBAY A. Ş. , KURU B.
7th International Conference on Narrative & Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.47
2018
2018Corpus-Based Analysis of Tertiary Level Turkish EFL Learners' Clausal Sentences
KURU B., ÖZBAY A. Ş.
7th International Conference on Narrative and Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.24
2018
2018A Corpus-Based Discourse Analysis of the News about Refugees and Asylum Seekers: The Case of Alan Kurdi
ÖZBAY A. Ş. , KARA S.
7th International Conference on Narrative and Language Studies, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.10
2018
2018A Corpus-Based Discourse Analysis of the News About Refugees and Asylum Seekers: The Case of Aylan Kurd
ÖZBAY A. Ş.
7th International Conference on Narrative & Language Studies, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.24
2018
2018The Power of Social Media, Keywords Analysis of Boko Haram Kidnapping News
ÖZBAY A. Ş. , KAYGUSUZ M.
Uluslararası Kültür Ve Bilim Kongresi, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.564-569
2018
2018Tertiary Level EFL Learners` Use of Recurrent Word Combinations in Academic Argumentation
ÖZBAY A. Ş. , KAYGUSUZ M.
Uluslararası Kültür Ve Bilim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.577-563
2017
2017Discovering the Potential of Sketch Engine for Novice Translators
ÖZBAY A. Ş. , AYDEMİR T.
6thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE LITERATURE AND CULTURE, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017
2017
2017Corpus Analysis of Non-Native Use of Pragmatic MarkersMehmet Nacar Ali Şükrü Özbay
NACAR M., ÖZBAY A. Ş.
6thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE LITERATUREAND CULTURE, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017
2017
2017Tertiary level EFL students` perceptions towards the use of corpus concordances in expository writing
KABAKCI B., ÖZBAY A. Ş.
3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, 20 - 23 Eylül 2017
2017
2017A Semantic Comparison and Evaluation of David Cameron’s and Theresa May’s Speeches on Britain Leaving the European Union
ÖZBAY A. Ş. , BAL D.
3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, 20 - 23 Eylül 2017
2017
2017Comparative Analysis of the Perceptions of Computer Use versus Dictionary Use in Translation by Tertiary Level EFL Learners
ÖZBAY A. Ş.
3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, 20 - 23 Eylül 2017
2017
2017The Use of Maximizers and Semantic Prosodic Awareness of Tertiary Level Turkish EFL Learners
ÖZBAY A. Ş. , AYDEMİR T.
3rd International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, İtalya, 20 - 23 Eylül 2017
2017
2017A Corpus-Based Study of the Tertiary Level Turkish EFL Learner’s Common Overuse / Underuse of "- ly" Adverbs
ÖZBAY A. Ş. , Kara ., Mert B. T.
6thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE LITERATURE AND CULTURE: TRABZON/TURKEY, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, cilt.1, ss.127-134
2017
2017Writing dersinde bulut bilişim uygulaması ve yansımaları
TATLI Z. , ÖZBAY A. Ş. , GÜNDOĞDU E.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.86
2017
2017The Impact of Data-Driven Learning Instruction on Turkish EFL Learners` Collocational Competence
ÖZBAY A. Ş. , Özer M.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017THE APPLICATION OF DATA DRIVEN LEARNING IN THE TEACHING OF COLLOCATION OF PREPOSITIONS:THE CASE OF TURKISH EFL EARNERS
ÖZBAY A. Ş. , OLGUN O.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Extraversion/Intraversion in the context of Foreign Language Learning
ÖZBAY A. Ş. , AYDEMİR T., ATASOY Y.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.961
2017
2017Tertiary Level EFL Learners’ Use of Complex Prepositions in KTUCLE, TICLE versus LOCNESS
ÖZBAY A. Ş. , Bozkurt S.
IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2016
2016The Effect of Motivation on the Strategy Use and Learning Achievement of the Tertiary Level EFL Learners in Turkish Context
AKYÜZ A. M. , ÖZBAY A. Ş.
INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.188-196
2016
2016Corpus Analysis of Support Verb Construction Use Through Native and Non Native Academic and Argumentative Corpora
ÖZBAY A. Ş.
INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.51-56
2016
2016A Computarized Corpus Analysis of the Use of Pragmatic Markers in Native and Non Native Corpora
ÖZBAY A. Ş.
INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.1-8
2016
2016Corpus Based Activities at pre intermediate level The use of Data Driven Learning for Grammar Learning and EFL Students Perceptions towards using it
ÖZBAY A. Ş.
LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016
2016
2016Comparative Analysis of Dictionary Versus Corpus Use in Translation Teaching for Non Translation Students in a Tertiary Level EFL Setting
ÖZBAY A. Ş.
LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016
2016
2016A Corpus Based Investigation of the Use of English Maximisers by Turkish EFL Learners in KTUCALE LOCNESS and BAWE
ÖZBAY A. Ş.
LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016
2016
2016The importance of Graeco Latin words in academic English the case of EFL Turkish students
ÖZBAY A. Ş.
LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016
2016
2016Language learning Experiences of the young Turkish EFL learners with respect to Data Driven Learning Method
ÖZBAY A. Ş.
LIF2016 - Language in FocusFrom Theory to Practice: New Directions in ELT and Applied Linguistics, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mart 2016
2016
2016The Potential of Corpus-Based Collocation Instruction on the Awareness Level of the Turkish EFL Students in Terms of Reading
ÖZBAY A. Ş.
CILC 2016 - 8th International Conference on Corpus Linguistics, Malaga, İspanya, 2 - 04 Mart 2016, no.1, ss.331-340
2016
2016Computerized Corpus Based Investigation of the Use of Multi Word Combinations and the Developmental Stages by Tertiary Level EFL Learners
ÖZBAY A. Ş.
CILC 2016 - 8th International Conference on Corpus Linguistics, Malaga, İspanya, 2 - 04 Mart 2016, no.1, ss.341-350
2013
2013Comparative Analysis Of Dictionary Use Versus Computerized Corpus Use As A Learning Tool In An Tertiary Level Efl Translation Classroom
ÖZBAY A. Ş.
International Journal of Arts & Sciences (IJAS), Rome, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, ss.3-4
2011
2011Should we "give them a fish" or "teach them to fish"? Finding equilibrium between teacher-fronted and student-fronted pedagogies in foreign language education in Turkey
ÖZBAY A. Ş.
Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference, Riga, Letonya, 15 Ocak 2011, ss.30-35
2010
2010Should we “give them a fish” or “teach them to fish”? Finding equilibrium between teacher-fronted and student-fronted pedagogies in foreign language education in Turkey
ÇELİK S. , ÖZBAY A. Ş.
The Riga Teacher Training and Educational Management Academy’s 6th Young Scientist Conference, Riga, Letonya, 02 Aralık 2010, ss.30-35
2010
2010Teacher-centered versus student-centered learning: Which approach is most effective in EFL classrooms?
ÇELİK S. , ÖZBAY A. Ş.
The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010), Lviv, Ukrayna, 25 - 27 Kasım 2010, ss.88-89
2010
2010"Teacher-Centered Versus Student-Centered Learning: Which Approach Is Most Effective In Efl Classrooms?"
ÖZBAY A. Ş.
The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010), Lviv, Ukrayna, 25 - 27 Kasım 2010, ss.88-89
2008
2008Exploring Comprehension Strategies of Low & High Ability Listeners with a Focus on the Effect of Explicit Strategy Instruction
ÖZBAY A. Ş.
1st International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo, Bosna-Hersek, 10 Haziran 2008 - 13 Haziran 2018, cilt.3, no.34, ss.4-9
2008
2008Öğretim Elemanlarının Yazma Dil Becerisine Dönük Olumsuz Algı Sorunu Ve Çözüm Önerileri
ÖZBAY A. Ş.
Yabancı Dil Bölümleri Ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretiminde Sorunları,, Muğla, Türkiye, 07 Haziran 2008 - 09 Haziran 2006, ss.193-204
2008
2008Öğretim Elemanlarını Yazma Dil Becerisine Dönük Olumsuz Algı Sorunu ve Çözüm Önerilleri
ÖZBAY A. Ş.
Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları, Muğla, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2008
2007
2007YABANCI DİL EĞİTİMİNDE ÇEVİRİ KURAMLARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVİRİ UYGULAMALARINDAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNE KATKISI ANLAMLIMIDIR
ÖZBAY A. Ş.
Turkiye`de Yabanci Dil Egitimi Ulusal Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.677-681
2007
2007What do tertiary level EFL writing teachers say but not do when providing feedback?
ÖZBAY A. Ş.
IATEFL Research Special Interest Group,, Poznan Konin, Polonya, 5 - 06 Ekim 2007, ss.3
2007
2007Why can’t tertiary level EFL writing teachers resist the temptation of providing feedback with those big reds “?”?
ÖZBAY A. Ş.
5th Post-Graduate Conference in ELT and Linguistics, Department of Foreign Language Education, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Eylül 2007, ss.3-4
2007
2007Can the Knowledge of Translation Make Any Meaningful Difference in Actual Translation Practices?
ÖZBAY A. Ş.
Second International IDEA Conference: Studies in English, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2007, ss.2-3
2005
2005Achieving Great Potential of Translation as a Two-edged process
ÖZBAY A. Ş.
The 4th International ELT Research Conference “Reflecting on Insights from ELT Research, Çanakkale, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2005, ss.1-2
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020COVID- 19 SALGINIYLA MÜCADELEYE İLİŞKİN ÜRETİLEN SÖYLEMİN DERLEM ODAKLI ANALİZİ
Özbay A. Ş. , Çıraklı M. Z.
COVID-19 SÜRECİ VE ÖRGÜTSEL YÖNETİM, Dr. Alper Tutcu Dr. Serkan Gün, Editör, iksad Yayınevi, Ankara, ss.1-237, 2020
2020
2020BÖLÜM 6YURTDIŞINDA İNGİLİZCE YAYIN YAPAN ANA AKIMGELENEKSEL VE YENİ MEDYADA, TÜRKİYE’NİN COVID-19 SALGINIYLA MÜCADELESİNE İLİŞKİN ÜRETİLENSÖYLEMİN DERLEM ODAKLI ANALİZİ
ÖZBAY A. Ş. , ÇIRAKLI M. Z.
COVID-19 SÜRECİ VEÖRGÜTSEL YÖNETİM, Dr. Alper Tutcu Dr. Serkan Gün, Editör, iksad, Ankara, ss.143-182, 2020
2016
2016THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS
ÖZBAY A. Ş. , KAYAOĞLU M. N.
Languaging in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Lingusitic and English Language Teaching, Katarzyna P. Can C., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne,, ss.215-237, 2016
2016
2016THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS
KAYAOĞLU M. N. , ÖZBAY A. Ş.
Language in Focus Exploring the challengesand opportunities inLinguistics and EnglishLanguage Teaching ELT, Can, C., Papaja, K., Editör, Cambridge Scholars, Newcastle upon Tyne, ss.215-237, 2016
2008
2008What do tertiary level EFL writing teachers say but fail to do when providing feedback
ÖZBAY A. Ş.
Investigating English Language learning and Teaching, Miroslaw P., Editör, Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz, Adam Mickiewicz University, KONIN, ss.251-265, 2008
Diğer Yayınlar
Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri
2019
2019Proceedings of the 19th International Stylistics Symposium ISPARTA / TÜRKİYE
Katılımcı
Isparta-Türkiye
2019
201911TH INTERNATIONAL CONGRESS ON RESEARCH IN EDUCATION KONYA
Katılımcı
Konya-Türkiye
2019
20198th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NARRATIVE AND LANGUAGE STUDIES
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2018
2018ULUSLARARASI KÜLTÜR VE BİLİM KONGRESİ – 3-5 MAYIS 2018 / ANKARA "UFUK ÜNİVERSİTESİ"
Katılımcı
Ankara-Türkiye
2018
20187th International Conference on Narrative and Language Studies
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2017
2017The 29th Annual EAIE Conference
Katılımcı
Sevilla-İspanya
2017
2017Erasmus Congress and Exhibition 2017
Katılımcı
Maribor-Slovenya
2017
20176thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ONLANGUAGE LITERATURE AND CULTURE
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2017
20176th International KTUDELL Conference at Karadeniz Technical University
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2017
2017Education and Educational Research for the Participatory Democracy and Public Democratic Consciousness
Katılımcı
Ordu-Türkiye
2017
20173rd International Symposium on Language and Teaching
Katılımcı
Roma-İtalya
2015
20153rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium Programme September 9th – 11th 2015 TRABZON / TÜRKİYE
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2015
20152nd International Week on English Studies at Karabük University
Katılımcı
Karabük-Türkiye
2014
2014LIF 2014, International Conference on Applied Linguistics and Elt
Katılımcı
Antalya-Türkiye
2013
2013The International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference for Academic Disciplines at American University of Rome
Katılımcı
Rome-İtalya
2012
20121st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES2013),
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2011
2011Identifying impoliteness in spoken corpora: A methodological perspective. 6 th International Symposium on Politeness
Katılımcı
ANKARA-Türkiye
2011
2011Corpus Linguistics Conference 2011
Katılımcı
Birmingham-İngiltere
2010
2010The 2nd International Conference of Young Scientists (Humanities and Social Sciences 2010)
Katılımcı
Lviv-Ukrayna
2009
20091st International Symposium on Sustainable Development
Katılımcı
Sarejevo-Bosna-Hersek
2009
20094th International IDEA Conference: Studies in English.
Katılımcı
ANKARA-Türkiye
2008
2008KTU School of Foreign Languages ELT Seminars Developing Listening Skills with Authentic Materials
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2008
2008Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultay Bildirileri
Katılımcı
Mugla-Türkiye
2007
2007TÜRKİYE’DE YABANCI DİL EĞİTİMİ ULUSAL KONGRESİ -GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Katılımcı
ANKARA-Türkiye
2007
2007IATEFL Research SIG Conference Exploring English Language Learning and Teaching
Katılımcı
Konin Poland-Polonya
2007
20075th METU Post-Graduate Conference in ELT and Linguistics
Katılımcı
ANKARA-Türkiye
2005
2005The Fourth International ELT Research Conference “Reflecting on Insights from ELT Research”
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
2004
2004WHERE DO WE STAND: Perspectives, Practices and Resources KTU School of Foreign Languages ELT Conference
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
2002
2002Reassessing Assesment
Katılımcı
Istanbul Isik University-Türkiye
2001
2001TECH TACTICS ACROSS THE CURRICULUM Cybertools 2001
Katılımcı
Istanbul Koc University-Türkiye
2000
2000From Target Language-based Communicative Competence to Intercultural Communicative Competence in ELT
Katılımcı
İSTANBUL-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
THE EMOTIONAL FUNCTIONS OF THE FIGURES OF SPEECH IN T.S.ELIOT"S POETIC DISCOURSE - KTU
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS OF THE NEWS ABOUT TURKEY IN WESTERN MEDIA - KTÜ
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
MULTI DIMENSIONAL FOREIGN LANGUAGE EDUCATION THROUGH TELECOLLOBORATION: THE CASE OF AN ETWINNING PROJECT - KTÜ
Temmuz-2018
Temmuz 2018Tez Savunma (Doktora)
a COMPARATIVE STUDY ON THE PERCEPTIONS AND THE PRACTICES OF IN-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS REGARDING THE CHARACTERISTICS OF EFFECTIVE LANGUAGE TEACHER ELT vs non-ELT GRADUATES - KARADENIZ TECHNICAL UNIIVERSITY
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Turkish State Elementary English Language Teachers` Opinions and Perceptions of the changes within 4+4+4 Curriculum Innovations - KARADENIZ TECHNICAL UNIIVERSITY
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Doktora)
hs - KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI
Şubat-2018
Şubat 2018Doçentlik Sınavı
Of Teknoloji Fakültesi, Enerji Sistemleri Mühendisliği - Karadeniz Teknik Üniversitesi
Şubat-2018
Şubat 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
LINGUISTIC FEATURES REVEALING SELF-RECOGNITION IN JOHN FOWLES’ THE MAGUS - KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI
Haziran-2017
Haziran 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
A study on belıefs and perceptıons of language ınstructors about ıntegratıon of language skılls ın foreıgn language teachın. - KARADENIZ TEKNIK UNIVERSITESI
Ekim-2015
Ekim 2015Tez Savunma (Sanatta Yeterlik)
DOKTORA YETERLİLİK - KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Duyurular & Dokümanlar
ogrenci cevirileri
Analyses.docx