Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1929-1931

A thematic review of studies into the effectiveness of scientific inquiry on problem solving skills: Needs, aims, methods, general knowledge claims and implications.

Third International Conference ”Education across borders: Education and research Across Time and Space”, Ohrid, Makedonya, 6 - 07 Ekim 2017, ss.649-658

The effect of technology embedded scientific inquiry on pre-service teachers’ competencies of innovative technology fluency

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1602-1604

Improving elementary student teachers’ self-efficacy of technology embedded scientific inquiry: A case of environmental chemistry course

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.38

Examining lower secondary school students’ drawings of science course

International Conference on Social Sciences and Humanities, Üsküp, Makedonya, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.191

Examining Lower Secondary School Students' Drawings of Science Course

International Conference on Social Sciences and Humanities, Skopje, Makedonya, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.191

Teknoloji destekli bilimsel araştırma: Çevre kimyası dersi örneği

27. Ulusal Kimya Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 28 Ağustos 2015, ss.28

Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre kimyası kavramlarıyla ilgili görüşleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.38

Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.38

Investigating senior science student teachers’ conceptions of ‘environmental chemistry’ issues: A preliminary study

14th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 21 - 24 Mayıs 2012, ss.38

Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırma (TEDBA) Modeli: İçilebilir Su Örneği

9. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 31 Mart 2012, ss.38

Analyzing senior science student teachers' environmental research projects of scientific inquiry: a preliminary study

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.379-383 identifier

Identifying teachers’ competencies of methods and techniques on “science and technology” course

World Conference on New Trends in Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.39

Determining senior preservice primary school teachers’ subject matter knowledge of environmental pollution

World Conference on New Trends in Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.40 Sürdürülebilir Kalkınma

A thematic review of technology embedded sciencific inquiry

World Conference on New Trends in Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.38

Kimya Tutum ve Deneyimleri Anketinin Türkçeye Uyarlanması

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.40

REACT Stratejisine Yönelik Bir Uygulama Örneği: Asit ve Bazlar Örneği

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.38

Nature of science versus nature of engineering: First year engineering students’ views of science and engineering relations.

European Science Education Research Association 2009 Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.269-275

Kimya Öğretiminde Kullanılabilecek Öğretim Etkinliklerinin Geliştirilme Sürecine İlişkin Bir Öneri

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2004, ss.124-142

İyonik Bağla İlgili Öğrencilerin Sahip Oldukları Yanlış Anlamalar

XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.38

Öğrencilerin Bazı Kimya Kavramlarını Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması

2000’li Yıllarda Birinci Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.97-98

Gazlar Konusu İle İlgili Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarının Yeterliliklerinin Araştırılması

Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.221-228

Kitap & Kitap Bölümleri

Innovative Technologies-Embedded Scientific Inquiry Practices: Socially Situated Cognition Theory

Strategies for Deep learning with Digital Technology: Theories and Practices in Education, Robert Zheng, Editör, Nova Science Publishers, New York, ss.269-304, 2018

Fen Bilimlerinde STEM Uygulamaları

Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi, Çepni S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.285-345, 2017

Kimya öğretiminde REACT stratejisi ve uygulama örnekleri

Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.247-261, 2015

Issues in Turkish upper secondary science education: A jigsaw puzzle game

Issues In Upper Secondary Science Education: Comparative Perspectives, Vlaardingerbroek, B., Taylor, N. , Editör, Palgrave Macmillan, New York, ss.229-241, 2014

Egitimin Tarihsel Temelleri

Eğitim Bilimine Giriş, Özmen, H., Ekiz, D., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.110-123, 2013

An overview of formal and non-formal health education in Turkey

Health Educatıon in Context: An International Perspective on the Development of Health Education in Schools and Local Communities, Taylor, N., Littledyke, M., Quinn, F., Coll, R.K., Editör, Sense Publishers Editions Rodopi B.V., A.W. Rotterdam, ss.57-66, 2012

A Critical Evaluation of the University Entrance Examination (ÖSS) in Turkey: A Two-Edged Sword

Getting Into Varsity – Comparability, Convergence and Congruence, Vlaardingerbroek, B., Taylor, N. , Editör, Cambria Press Inc., New York, ss.187-196, 2010

An Integrated Model for Environmental Education in Turkey

An International Perspective of the Development and Implementation of Environmental Education and its Impact on Student Knowledge, Attitudes and Behaviour, Taylor, N., Coll, R.K., Littledyke, M., Eames, C., Editör, Sense Publishers Editions Rodopi B.V., Aw Rotterdam, ss.109-122, 2009 Sürdürülebilir Kalkınma

A Critical Review of the Development of the Turkish Science Curriculum

Science Education in Context: An International Examination of the Influence of Context on Science Curricula Development and Implementation, Coll, R.K., Taylor, N., Editör, Sense Publishers Editions Rodopi B.V., Aw Rotterdam, ss.161-174, 2008

Diğer Yayınlar

Metrikler

Yayın

129

Atıf (WoS)

870

H-İndeks (WoS)

18

Atıf (Scopus)

925

H-İndeks (Scopus)

19

Proje

12

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları