SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Improving Grade 7 Students' Conceptual Understanding of Water Pollution via Common Knowledge Construction Model
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.16, sa.6, ss.1025-1046, 2018 (SSCI)
A Comparison of Different Teaching Designs of 'Acids and Bases' Subject
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.1, ss.57-86, 2016 (SSCI)
A CROSS-AGE STUDY OF ELEMENTARY STUDENT TEACHERS' SCIENTIFIC HABITS OF MIND CONCERNING SOCIOSCIENTIFIC ISSUES
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.12, sa.6, ss.1315-1340, 2014 (SSCI)
Fen ve teknoloji ders kitaplarında ve öğretim programındaki benzetmelerin incelenmesi
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.11, sa.4, ss.856-868, 2012 (SCI-Expanded)
Asit Ve Bazlar Konusu Üzerinde 5E Modeli Ve REACT Stratejisini Farklılaştırma
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.5, sa.2, ss.199-220, 2011 (SCI-Expanded)
Analogical Reasoning for Understanding Solution Rates: Students’ Conceptual Change and Chemical Explanations
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.27, sa.3, ss.283-308, 2009 (SSCI)
Investigating Grade 8 Students’ Conceptions of ‘Energy’ and Related Concepts
e-TÜFED / Türk Fen Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.5, sa.1, ss.76-89, 2008 (SSCI)
Facilitating Students’ Conceptual Understanding of Boiling Using A Four-Step Constructivist Teaching Method
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.26, sa.1, ss.59-74, 2008 (SSCI)
Farklı Öğrenim Seviyesindeki Öğrencilerin Çözünme Esnasında Kütlenin Korunumuyla İlgili Anlamalarının Tespiti
Milli Eğitim
, cilt.173, ss.219-230, 2007 (SCI-Expanded)
Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışması
Eğitim ve Bilim
, cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SCI-Expanded)
Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışması
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SSCI)
Lise Öğrencilerinin İyonik Bağ İle İlgili Anlamalarının Tespiti: Bir Örnek Olay Çalışmas
Eğitim ve Bilim
, cilt.31, sa.141, ss.3-12, 2006 (SCI-Expanded)
A Review of Solution Chemistry Studies: Insights into Students’ Conceptions
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.14, sa.1, ss.29-50, 2005 (SSCI)
7-10. Sınıf Öğrencilerinin Seçilen Çözelti Kavramlarıyla İlgili Anlamalarının Farklı Karışımlar Üzerinde İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.3, ss.329-349, 2005 (SSCI)
Çözünme ve Fiziksel Değişim Arasındaki İlişkiyle İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.63-72, 2004 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Meta-Synthesis of Turkish Studies in Science Process Skills
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.11, sa.14, ss.6518-6539, 2016 (Hakemli Dergi)
A meta-synthesis of Turkish studies in science process skills
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.11, sa.14, ss.6518-6539, 2016 (Hakemli Dergi)
Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Değişimine Etkisi: Elektrik Akımı Örneği
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.1, ss.1-28, 2015 (Hakemli Dergi)
What Trends Do Turkish Biology Education Studies Indicate?
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.7, sa.4, ss.639-649, 2012 (Hakemli Dergi)
Trends in Turkish Science Education
Essays in Education
, cilt.Ozel sayi, ss.23-46, 2008 (Hakemli Dergi)
Trends in Turkish science education
Essays in Education
, ss.23-46, 2008 (Hakemli Dergi)
Reflections from Senior Mathematics Student Teachers’ Views of ‘Feedback’ Concept
World Applied Science Journal
, cilt.5, sa.1, ss.111-118, 2008 (Hakemli Dergi)
Using Different Conceptual Change Methods Embedded within 5E Model: A Sample Teaching for Heat and Temperature
Journal of Physics Teacher Education Online
, cilt.5, sa.1, ss.3-10, 2008 (Hakemli Dergi)
Combining different conceptual change methods within four step constructivist teaching: a sample teaching of series and parallel circuits
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.3, sa.3, ss.143-153, 2008 (Hakemli Dergi)
Çözünürlük Konusu İle İlgili Kavramlar Ne Düzeyde Anlaşılıyor?
Boğaziçi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.13-28, 2007 (Hakemli Dergi)
Çözünme Kavramıyla İlgili Öğrenci Kavramalarının Tespiti: Bir Yaşlar Arası Karşılaştırma Çalışması
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.4, sa.3, ss.309-320, 2006 (Hakemli Dergi)
An Analogy Activity For Incorporating Students’ Conceptions of Types of Solutions
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.6, sa.2, ss.1-13, 2005 (Scopus)
Fen Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.28, ss.65-72, 2005 (Hakemli Dergi)
Fen öğretmen adaylarının çözelti hazırlama ve laboratuvar malzemelerini kullanma yeterliliklerinin belirlenmesi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.28, ss.65-72, 2005 (Hakemli Dergi)
A Cross-Age Study on The Understanding of Chemical Solution and their Components
International Education Journal
, cilt.6, sa.1, ss.30-41, 2005 (Scopus)
A Constructivist-Based Model for the Teaching of Dissolution of Gas in a Liquid
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.7, sa.1, ss.1-8, 2005 (Scopus)
Farklı Öğrenim Seviyesindeki Öğrencilerin Çözünme Hakkındaki Anlamaları: Olay Odaklı Bir Karşılaştırma
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.61-81, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğrenme Güçlüğü Tanılı Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Hazırlanması: “Madde ve Değişim” Öğrenme Alanı Örneği
Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.761-763
Preparing a science experiments guidebook for secondary school mainstreamed students with learning disabilities: A case of “Earth and Universe” learning field
INOVED, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.64
Preparing a science experiments guidebook for secondary school mainstreaming students with leaarning disabilities: A case of “Earth and universe” learning field
International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.64
İlköğretim öğretmen adaylarının bilimsel düşünme alışkanlıklarının, sosyobilimsel konular kullanılarak belirlenmesi ve karşılaştırılması (Determining and comparing preservice elementary teachers’ scientific habits of mind via socioscientific issues)
IV. Internatıonal Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, ss.38
Topluma hizmet uygulamaları dersi hedeflenen amaçlarına hizmet etmekte midir? (Does “community service practices” course serve for the targeted aims?)
IV. International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, ss.38
Ortaokul öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik fen deneyleri kılavuzunun hazırlanması: “Canlılar ve hayat” öğrenme alanı örneği
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.188-189
The effect of technology embedded scientific inquiry on pre-service teachers’ competencies of innovative technology fluency
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1602-1604
Bilimsel düşünme alışkanlıklarına yönelik Türk atasözlerinin örneklendirilmesi
VI. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.38
Improving elementary student teachers’ self-efficacy of technology embedded scientific inquiry: A case of environmental chemistry course
10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.38
Improving elementary student teachers’ conceptual understanding of ‘environmental chemistry’ concepts/issue via technology-embedded scientific inquiry
International Conference on Social Sciences and Humanities, Üsküp, Makedonya, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.160
Teknoloji destekli bilimsel araştırma: Çevre kimyası dersi örneği
27. Ulusal Kimya Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 23 - 28 Ağustos 2015, ss.28
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre kimyası kavramlarıyla ilgili görüşleri
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.38
Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Bilimsel Araştırmaya Yönelik Görüşleri
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.38
Investigating senior science student teachers’ conceptions of ‘environmental chemistry’ issues: A preliminary study
14th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 21 - 24 Mayıs 2012, ss.38
Determining Turkish Senior Science Student Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge of ‘Environmental Chemistry’ Elective Course
14th Annual International Conference on Education, Atina, Yunanistan, 21 - 24 Mayıs 2012, ss.39
Identifying teachers’ competencies of methods and techniques on “science and technology” course
World Conference on New Trends in Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.39
Kimya Öğretiminde Analojilerin Kullanımı: Temas Yüzeyi ve Karıştırmanın Çözünürlüğe Etkisi Örneği
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.39
Nature of science versus nature of engineering: First year engineering students’ views of science and engineering relations.
European Science Education Research Association 2009 Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.269-275
Gazlar Konusu İle İlgili Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarının Yeterliliklerinin Araştırılması
Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, ss.221-228
Öğretmen Adaylarının Çözelti Hazırlama ve Laboratuar Malzemelerini Kullanma Yeterliliklerinin Belirlenmesi
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, ss.38
Kitap & Kitap Bölümleri
A Critical Evaluation of the University Entrance Examination (ÖSS) in Turkey: A Two-Edged Sword
Getting Into Varsity – Comparability, Convergence and Congruence, Vlaardingerbroek, B., Taylor, N. , Editör, Cambria Press Inc., New York, ss.187-196, 2010