Prof. Dr. MUSTAFA NACİ KAYAOĞLU


Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

İngiliz Dili ve Edebiyatı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Kültürel Çalışmalar, Dil Ve Dilbilim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

E-posta: naci@ktu.edu.tr
İş Telefonu: +90 361 377 2011 Dahili: 2011
Web: https://avesis.ktu.edu.tr//naci
Ofis: Edebiyat Fakültesi C-Blok C-304
Posta Adresi: KTU Edebiyat Fakültesi Batı Dilleri ve Edebiyatı C-Blok C-304

Metrikler

Yayın

161

Yayın (WoS)

22

Yayın (Scopus)

19

Atıf (WoS)

160

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

65

H-İndeks (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

1539

H-İndeks (Scholar)

20

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

32

Atıf (Diğer Toplam)

12

Toplam Atıf Sayısı

1539

Proje

4

Tez Danışmanlığı

43

Açık Erişim

14
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1994 - 1998

1994 - 1998

Doktora

University of Bristol, School of Education, Applied Linguistics, İngiltere

1993 - 1994

1993 - 1994

Doktora

University of Edinburgh, College Of Art, Department of Applied Linguistics, İngiltere

1990 - 1991

1990 - 1991

Yüksek Lisans

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Graduate School Of Education, Teaching English As A Foreign Langıage, Türkiye

Yaptığı Tezler

1997

1997

Doktora

An Investigation of The Learning Strategies of Turkish EFL and ESL Adult Learners and The Relationship Between Their Beliefs about Different Aspects of Language learning and Their Strategy Use

University of Bristol, School Of Education, Tefl

1991

1991

Yüksek Lisans

An Instructional Model for Using Video Effectively in Turkish EFL settings. Unpublished.

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Graduate School Fo Education, Elt

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2015

2015

Akademik Düzeyde Proje Bilimsel Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi,

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Karadeniz Teknik Üniversitesi

2004

2004

Academic Writing and Publsihing The Summer Institute

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Fulbright and Boğaziçi University

1987

1987

Fulbright Summer Institute For Teachers of English,

Yabancı Dil

Fulbright İstanbul

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

Yönetimsel Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

2004 - 2016

2004 - 2016

Senato Üyesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2004 - 2016

2004 - 2016

Yüksekokul Müdürü

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

2009 - 2012

2009 - 2012

Yönetim Kurulu Üyesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı

1999 - 2005

1999 - 2005

Bölüm Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatı

2001 - 2004

2001 - 2004

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ktu Sosyal Bilinler Enstitüsü, Batı Dilleri Ve Edebiyatı

Akademi Dışı Deneyim

1987 - Devam Ediyor

1987 - Devam Ediyor

Öğretim Üyesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Öğretim Üyesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Qualitative Research

Qualitative Research

Research Methods in Applied Linguistics

Lisans

Lisans

Psychology of Language Teaching

Teaching English to Young Learners

Language Teaching Skills

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

The use of Google Classroom in EFL setting

KAYAOĞLU M. N.

B.Olgun(Öğrenci)

2014

2014

Yüksek Lisans

Blended English course with MOODLE

KAYAOĞLU M. N.

A.Acar(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (10)
Scopus (12)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. English Teachers’ Opinions on the Characteristics of Effective English Teachers: Trabzon Case

Öztürk Duman Z., Kayaoğlu M. N.

10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.160, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. A Comparative Study on Professional Development of English Language Teachers in Türkiye: English Language Teaching Graduates and Non-English Language Teaching Graduates

Öztürk Duman Z., Kayaoğlu M. N.

10th International KTUDELL Conference: Language, Literature, and Translation , Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.159, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. A Liberian Teacher and Turkish Students' Insights into English as a Lingua Franca in Crosscultural Contexts

Kayaoğlu M. N.

10th INTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE LANGUAGE, LITERATURE & TRANSLATION, Trabzon, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2025, ss.123, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Microteaching Experiences of Senior DELL Students

Kayaoğlu M. N., Ilyas Karakaş H.

9th KTUDELL International Confrence, Trabzon, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2023, ss.22-28, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. E-twinning Project for EFL Learners

Kayaoğlu M. N., Çatan A. G.

9th KTUDELL International Conference, Trabzon, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2023, ss.16, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. ChatGPT an Opportunity or a Threat in English Language Education?

Kayaoğlu M. N., Döner Düğdü L.

9th KTUDELL International Conference, Trabzon, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2023, ss.45, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. The Effect Of Moodle On The Success Of Elt Students

Kayaoğlu M. N., Acar A.

Internatonal EJER 2019 Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2665, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. A GUIDE FOR DESIGNING AN ONLINE ESP (ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES) COURSE

DAĞ AKBAŞ R., KAYAOĞLU M. N.

XII. International Congress of Educational Research, 25 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. The Effect of Flipped Classroom Approach into Students’ Performance in an EFL Course

ERDEM ÇAVDAR Ö., KAYAOĞLU M. N.

7th International Conference on Narrative and Language Sudies, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.175-176, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Foreign Language Teachers’ Preferences of Written Corrective Feedback

KAYAOĞLU M. N., ABDİOĞLU M.

7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NARRATIVE AND LANGUAGE STUDIES, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.126, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The Effect of Flipped Classroom Approach into Students’ Performance in EFL Course

KAYAOĞLU M. N., çAVDAR ö. E.

7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NARRATIVE AND LANGUAGE STUDIES, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.175, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Issues in Language Learning and Teaching

KAYAOĞLU M. N.

7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON NARRATIVE AND LANGUAGE STUDIES, Trabzon, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2018, ss.10-15, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. Translation in Foreign Language Teaching: Theory or Practice

Kayaoğlu M. N., Bal D.

XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, ss.2-3, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. The Effects of Multimedia Integration on EFL Students Achievement and Students’ Perceptions of Multimedia Learning

KAYAOĞLU M. N., ERDEM ÇAVDAR Ö.

1st International BlackSea Conference on Language and Language Education, 22 Eylül - 23 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Students Initial Experiences of Learning Medical English Online

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

International Distance Education Conference, 17 - 19 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. TERTIARY LEVEL STUDENTS' INITIAL EXPERIENCES OF LEARNING MEDICAL ENGLISH ONLINE

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

International Distance Education Conference, ID-EC, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Appraisal of the Teacher Certificate Program: Pains and Gains

KAYAOĞLU M. N.

6 thINTERNATIONAL KTUDELL CONFERENCE ON LANGUAGE LITERATURE AND CULTURE, Trabzon, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2017, cilt.1, sa.2, ss.81, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Medical Doctors Views and Suggestions for an EMP Course,

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R., ÖZTÜRK DUMAN Z.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Medical doctors' views and suggestions for an EMP (English for medical purposes) course?

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R., ÖZTÜRK DUMAN Z.

IX. International Congress of Educational Research, EAB 2017, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.404, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. How does it feel to take or deliver English language class at the faculty of medicine?

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

IX. International Congress of Educational Research, EAB 2017, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.403, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Novice English Teachers’ Initial Years of Teaching: A Qualitative Case Study

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z.

IX. International Cogress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.403, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Medical Doctors’ Views and Suggestions for an EMP Course

Kayaoğlu M. N., Dağ Akbaş R., Öztürk Duman Z.

IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Use Of Moodle In Language Instruction

Acar A., KAYAOĞLU M. N.

. International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. An evaluation into the new 8th grade english textbooks revised within the 4 4 4 curriculum innovation

İNCE M. N., KAYAOĞLU M. N.

VI. International Congress on Research in Education, 13 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Two Sides of the Same Coin: Student Views vs. Prospective Teacher Views on Assessment Approaches in an EFL Classroom

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Erasmus Exchange Programme and Its Effect on Raising Intercultural Awareness

KAYAOĞLU M. N., KISA S.

VI. International Congress on Research in Education, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. A Metaphor Analysis: Uncovering Medical Students' Perceptions of English Language

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. The Use of English as a Means of Communication in ELF Communities

KAYAOĞLU M. N., KISA S.

VI. International Congress on Research in Education, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. An Investigation into EFL Teachers Warm Up Sessions

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z.

VI. International Congress on Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Digital Computer Games and Vocabulary Development in ELT

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R., ARMUTÇU B.

III. INTERNATIONAL DYNAMIC, EXPLORATIVE AND ACTIVE LEARNING (IDEAL) CONFERENCE, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.3, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. Online Learning Readiness: A case study in the field of English for Medical Purposes

DAĞ AKBAŞ R., KAYAOĞLU M. N.

III. INTERNATIONAL DYNAMIC, EXPLORATIVE AND ACTIVE LEARNING (IDEAL) CONFERENCE, Samsun, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.3, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Addiction or addition facebook use among EFL students

KAYAOĞLU M. N.

International Conference on New Horizons in Education, 13 - 15 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

34. Native vs Non native Speaker Teachers in EFL Classes Teacher Questions

KAYAOĞLU M. N., ÖZTÜRK DUMAN Z.

3rd International Week on English Studies, KARABÜK, 5 - 06 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. The Potential Use of Tablets in Improving Students' Speaking Skillls

Demir s., KAYAOĞLU M. N.

10 International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. Internet English Neologism: Twitter

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R., ATAY G.

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.215, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. An Investigation Into EFL Learners' Perceptions towards Online Dictionary Use: The Case of KTU

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z., Dağ Akbaş R.

10th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.211, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. EFL students’ feedback preferences in writing classes

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

5th INTERNATIONAL CONFERENCE on LANGUAGE, LITERATURE and CULTURE, Burdur, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.24, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Native vs Non native Speaker Teachers in EFL Classes Teacher Questions

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z.

3rd International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 5 - 06 Mayıs 2016, ss.22, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference

ERBAY Ş., KAYAOĞLU M. N., Önay E.

Amasya IDEAL 2015, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.250-259, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2015

2015

43. Cultural Representations in EFL Course Books

KAYAOĞLU M. N., ÖZTÜRK DUMAN Z.

2015 IDEAL, 5 Ekim - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

44. An investigation into Medical Students' English Needs:The Case of KTU

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.54, (Özet Bildiri)

2015

2015

45. English Major Students' Perspectives on Pronunciation Instruction

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.44-45, (Özet Bildiri)

2015

2015

47. Cultural Representations in EFL Course Books

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z.

II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.53, (Özet Bildiri)

2015

2015

48. Does the Erasmus Exchange Programme Promote a Genuine International Approach to English

KAYAOĞLU M. N., ERBAY Ş.

21st Conference of the International association for World Englishes, 8 - 10 Ekim 2015

2015

2015

49. English use in shop signs: The Trabzon case

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.

21st Conference of the International Association for World Englishes (IAWE 2015), İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, ss.88, (Özet Bildiri)

2015

2015

50. English Use in Shop Signs and the Perspectives of Shop owners and Customers on Business Naming Practice The Trabzon case

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H., DAĞ AKBAŞ R.

21st Conference of the International Association for World Englishes, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

51. Online English Language Teaching: An Issue of Possibility or Phobia?

KAYAOĞLU M. N., ERBAY Ş., DAĞ AKBAŞ R.

3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2015), Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, cilt.1, sa.1, ss.106, (Özet Bildiri)

2015

2015

52. English Majoring Students' Perceptions of Academic Writing: A Struggle between Writing to Learn and Learning to Write

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

2nd International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, ss.44, (Özet Bildiri)

2013

2013

53. A Qualitative Inquiry: Students’ Experiences with Web-based Grammar Instruction

KAYAOĞLU M. N., ERBAY ÇETİNKAYA Ş., DAĞ AKBAŞ R.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

54. Prospective English Teachers' Habits and Perceptions of Online Reading

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

55. Learner Perspectives on mobile Phone Integration in Translation

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

7th International Conference on Information Theoretic Security (7th ICITS), Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

56. An Innovative Approach: Web-based Grammar Instruction in EFL Students’ Academic Achievement

KAYAOĞLU M. N., ERBAY ÇETİNKAYA Ş., DAĞ AKBAŞ R.

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

57. A Case Study: The Impact of Explicit Strategy Training on Speaking Anxiety

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

1st International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 27 - 30 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

58. Students’ and Teachers’ Perceptions of Language Anxiety in Speaking Classes

SAĞLAMEL H., KAYAOĞLU M. N.

1st International Week on English Studies, Karabük, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

60. Anxiety in Speaking Classrooms: The Case of KTU

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z.

International Conference for Academic Disciplines and Creativity, Praha, Çek Cumhuriyeti, 28 - 31 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

61. Power up with pronunciation power

KAYAOĞLU M. N., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H., KÖROĞLU H.

1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2013), Trabzon, Türkiye, 27 - 31 Mayıs 2013, ss.106-116, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

62. HE ATTRIBUTES OF GOOD ENGLISH TEACHERS IN TURKISH CONTEXT

KAYAOĞLU M. N., Köroğlu H.

The third international research conference, Tiflis, Gürcistan, 19 - 20 Nisan 2013, ss.293-312, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

63. CLINICAL SUPERVISION: A VIABLE OPTION FOR LANGUAGE TEACHER DEVELOPMENT

KOBUL M. K., KAYAOĞLU M. N.

The 3rd Black Sea ELT Conference “Technology: A Bridge to Language Learning”, Samsun, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2012, cilt.1, sa.15, ss.151-159, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

64. Reading Strategies of Turkish EFL Learners

KAYAOĞLU M. N., KÖROĞLU H., KOBUL M. K., SAĞLAMEL H.

6th Social Sciences Education Congress, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2012, ss.361-370, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

65. Voice of Two Native Speaker Teachers in a TEFL Context

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R.

European Conference for All Disciplines Organized by The International Journal of Arts and Sciences, Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 03 Aralık 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

66. Sustainability and Feasibility of English-medium Instruction at Turkish Universities

KAYAOĞLU M. N.

Second International Symposium on Sustainable Development Social Sciences Proceedings, Bosna, Bosna-Hersek, 8 - 09 Haziran 2010, ss.195-204, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

67. Music and Language

KAYAOĞLU M. N.

Second International Symposium on Sustainable Development Social Sciences Proceedings, Bosan, Bosna-Hersek, 8 - 09 Haziran 2010, ss.208-211, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

68. L1 use in EFL classroom: The attitudes of students

Kayaoğlu M. N., Öztürk Duman Z., Dağ Akbaş R.

The 6th International ELT Research Conference, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2010, sa.99, ss.401-408, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

69. A Small Scale Experimental Study: Using Flash Animations to Learn Vocabulary

KAYAOĞLU M. N., DAĞ AKBAŞ R., ÖZTÜRK DUMAN Z.

The Second International Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

70. A Small Scale Experimental Study: Using Animations To Learn Vocabulary

Kayaoğlu M. N., Dağ Akbaş R., Öztürk Duman Z.

The 2nd International Congress of Educational Research Association, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

71. Elt Prep Students Perceptions Of Their Problems With Reading Pereception Of Failure Failure of Perception

KAYAOĞLU M. N., TURGUT F.

International Symposium on Sustainable Development, 5 - 07 Mayıs 2009, ss.1-89, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

72. The value of Emotional Intelligence for EFL Settings

KAYAOĞLU M. N.

First International Symposium on Sustainable Development Education Proceedings, Bosna, Bosna-Hersek, 9 - 11 Haziran 2009, ss.119-123, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

73. Corpora to compensate for lack of Sixth Sense in Mastering a Foreign Language

KAYAOĞLU M. N.

1st İstanbul Arel University International ELT Conference Proceeding, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2009, ss.88-94, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

74. Creative Drama: The tool for a nonthreatening atmosphere

KAYAOĞLU M. N., SAĞLAMEL H.

The 1st International Conference of Living Theorists: Howard Gardner, Burdur, Türkiye, 23 - 24 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

75. Effectiveness of supervisory process in-service training for EFL teachers seeking development in their instruction.

KAYAOĞLU M. N.

ICES08-International Conference on Educational Sciences.Eastern Mediterranean Univerity. 23-25 June. Gazimagusa. North Cyprus., Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.123-126, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

76. Zorunlu İngilizce Hazirlik Programlari Neden Başarılı Değil? Bir Swot Analiz Uygulama Örneği

KAYAOĞLU M. N.

Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi., Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.583-590, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

77. Yabanci Dil Öğretiminde Ve Öğreniminde “Weblog” Kullanım

KAYAOĞLU M. N.

Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, ss.591-596, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

78. A pedagogic approach to stuents' coping and not coping strategies in translation

KAYAOĞLU M. N.

International Translation Conference, Sakarya, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2004, ss.188-198, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2016

2016

1. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS

ÖZBAY A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Languaging in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Lingusitic and English Language Teaching, Katarzyna P. Can C., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne,, ss.215-237, 2016

2016

2016

2. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF THE TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VERSUS LOCNESS

KAYAOĞLU M. N., ÖZBAY A. Ş.

Language in Focus Exploring the challengesand opportunities inLinguistics and EnglishLanguage Teaching ELT, Can, C., Papaja, K., Editör, Cambridge Scholars, Newcastle upon Tyne, ss.215-237, 2016

2016

2016

3. THE USE OF SUPPORT VERB CONSTRUCTIONS (SVC) IN THE ARGUMENTATIVE ESSAYS OF TURKISH EFL LEARNERS: KTUCLE VS. LOCNESS

ÖZBAY A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Language in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT), Katarzyna Papaja and Cem Can, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.215-237, 2016

2013

2013

4. Facebook and its educational implications for English majoring students

KAYAOĞLU M. N., Saltaş D.

New Research into Language Learning, Teaching and Assessment, Beşe A., Editör, Macroworld Publish, İzmir, ss.1-8, 2013

2008

2008

5. Exploring the potential benefits of using weblogs in EFL settings

KAYAOĞLU M. N.

Investigating English Language learning and Teaching, Miroslaw P., Editör, Faculty Of Pedagogy And Fine Arts İn Kalisz, Adam Mickiewicz University İn Ponan., Konin, ss.239-250, 2008

2008

2008

6. What do tertiary level EFL writing teachers say but fail to do when providing feedback

Özbay A. Ş., KAYAOĞLU M. N.

Investigating English Language learning and Teaching., Miroslwa P., Editör, Faculty Of Pedagogy And Fine Arts İn Kalisz, Adam Mickiewicz University İn Ponan., Konin, ss.251-265, 2008

2008

2008

7. Using a Corpus for well-Informed Intuitive Decisions on Appropriate Word Choice in Translation Process

KAYAOĞLU M. N.

International IDE Conference Studies in English, Rezzan S., Editör, Ege University Press, İzmir, İzmir, ss.137-146, 2008

2004

2004

8. Patways to Catching up with 21 Century in Higher Education

KAYAOĞLU M. N.

New Bearing in Higher Education, Kevin J. McGinley, Editör, University Press, İstanbul, ss.113-122, 2004

Diğer Yayınlar

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi

Makale Editörü

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

21st IAWE-The 21st Conference of the International Association for World Englishes

Oturum Başkanı

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014

01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014

3. National Conference on Foreign Language Education

Davetli Konuşmacı

İstanbul-Türkiye

01 Kasım 2012 - 01 Kasım 2012

01 Kasım 2012 - 01 Kasım 2012

1. Yabancı Dil Eğitim Çalıştayı Hacettepe Üniversitesi

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 151

h-indeksi (WOS): 8

Jüri Üyelikleri

Eylül-2018

Eylül 2018

Tez Savunma (Doktora)

- Atatürk Üniversitesi